Hohtoloota

Mystinen suomalainen elokuvafoorumi
Tänään on Ti Syys 25 2018 4:04


Etusivu » Foorumit » Elokuvat - yleistä


Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 82 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Kirjoittaja
Etsi tätä:
Viesti

Poissa
HOHDOKAS
HOHDOKAS
Käyttäjän avatar

Liittynyt: Pe Kesä 06 2014 18:19
Viestit: 3277
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Lähetetty: Su Huhti 24 2016 14:58 
Ylös  
Ja taas Francon parissa, tosin tällä kertaa ikävä kyllä osuttiin enemmän sinne herran filmografian pökäleisempään laitaan teoksella Necronimicon -Geträumte Sünden a.ka Succubus.

http://www.imdb.com/title/tt0062032/combined

Niin, tämä on vielä näitä 60-luvun lopun pätkiä, ja vaikka leffa vissiin merkitsikin aikoinaan tietynlaista siirrosta eksploitatiivisempaan/eroottisempaan linjaukseen, ei tätä vielä kovinkaan rohkeaksi tai rajoja rikkovaksi elokuvaksi vielä kutsua. Ja mikä pahinta, kajahtaneitten ideoitten ja roska-arvojen sijan vievät typerät, Lars von Trier -tyyppiset tekotaideidioottimaisuudet, jotka eivät johda mihinkään ja ovat vain ja ainoastaan perseestä.

Pääosan punapää muija on S/M -esityksen vetonaulana hämyisessä yökerhossa, kunnes Paha Mies päättää ottaa hänet valtaansa kummallisten hypnoosilorujen ja -kysymysten avulla. Sitten hourehditaan niin perkeleesti, runoillaan mitä sattuu ja sekoillaan. Tämä on juuri näitä pätkiä, että missään vaiheessa ei selviä, minkä kohtauksen on tarkoitus olla totta ja minkä unta vain. Lähes mikään ei missään vaiheessa näytä vaikuttavan mihinkään. Dialogi on suurimmaksi osaksi ihme loruilua ja sitä on Francolle epätyypillisesti todella paljon. Kaiken kuitenkin kruunaavat pari eri kertojaääntä, jotka suoltavat lisää tämäntyyppistä tuubaa:

"Voi enkelini, surun enkelini! Oletko sinä totta vai kivestäkö vuoltu? Näenkö sinusta unia vai oletko harhaa valveillakin? Hämähäkkieläin! Pippeli! Turskat synnyttävät takaperin! Sihisikö vesihiisi hississä?" jne ja niin ees ja pois ja sivulle päin.

Ainut, mikä tämän erotti läpipaskasta taidekoulun retardin ruuttauksesta on se, että Francolla on sentään jonkinlaista tyylitajua, jotkut kuvat ovat todella kauniita, sekä se, että noiden tekeleiden normaalin seitsemän tunnin sijaan tämä ei onneksi kestänyt kuin sen 75 minuuttia. Mutta siitäkin oli suuri osa kyllä liikaa. Niin paljon, kuin Francoa kunnioitankin, tätä tuotosta ei kyllä voi liiemmälti kehua. Olisiko jopa paskin herran teoksista, mitä olen tähän mennessä nähnyt, Oasis of the Zombiesin ohella?

_________________
--- Amal shufar, at rrug ---

 Profiili  

Poissa
Täysloota
Täysloota
Käyttäjän avatar

Liittynyt: Ke Syys 04 2013 9:52
Viestit: 310

Viesti Lähetetty: Ma Huhti 25 2016 8:50 
Ylös  
Tina DeMona kirjoitti:
Ja taas Francon parissa, tosin tällä kertaa ikävä kyllä osuttiin enemmän sinne herran filmografian pökäleisempään laitaan teoksella Necronimicon -Geträumte Sünden a.ka Succubus.

http://www.imdb.com/title/tt0062032/combined

Niin, tämä on vielä näitä 60-luvun lopun pätkiä, ja vaikka leffa vissiin merkitsikin aikoinaan tietynlaista siirrosta eksploitatiivisempaan/eroottisempaan linjaukseen, ei tätä vielä kovinkaan rohkeaksi tai rajoja rikkovaksi elokuvaksi vielä kutsua. Ja mikä pahinta, kajahtaneitten ideoitten ja roska-arvojen sijan vievät typerät, Lars von Trier -tyyppiset tekotaideidioottimaisuudet, jotka eivät johda mihinkään ja ovat vain ja ainoastaan perseestä.

Pääosan punapää muija on S/M -esityksen vetonaulana hämyisessä yökerhossa, kunnes Paha Mies päättää ottaa hänet valtaansa kummallisten hypnoosilorujen ja -kysymysten avulla. Sitten hourehditaan niin perkeleesti, runoillaan mitä sattuu ja sekoillaan. Tämä on juuri näitä pätkiä, että missään vaiheessa ei selviä, minkä kohtauksen on tarkoitus olla totta ja minkä unta vain. Lähes mikään ei missään vaiheessa näytä vaikuttavan mihinkään. Dialogi on suurimmaksi osaksi ihme loruilua ja sitä on Francolle epätyypillisesti todella paljon. Kaiken kuitenkin kruunaavat pari eri kertojaääntä, jotka suoltavat lisää tämäntyyppistä tuubaa:

"Voi enkelini, surun enkelini! Oletko sinä totta vai kivestäkö vuoltu? Näenkö sinusta unia vai oletko harhaa valveillakin? Hämähäkkieläin! Pippeli! Turskat synnyttävät takaperin! Sihisikö vesihiisi hississä?" jne ja niin ees ja pois ja sivulle päin.

Ainut, mikä tämän erotti läpipaskasta taidekoulun retardin ruuttauksesta on se, että Francolla on sentään jonkinlaista tyylitajua, jotkut kuvat ovat todella kauniita, sekä se, että noiden tekeleiden normaalin seitsemän tunnin sijaan tämä ei onneksi kestänyt kuin sen 75 minuuttia. Mutta siitäkin oli suuri osa kyllä liikaa. Niin paljon, kuin Francoa kunnioitankin, tätä tuotosta ei kyllä voi liiemmälti kehua. Olisiko jopa paskin herran teoksista, mitä olen tähän mennessä nähnyt, Oasis of the Zombiesin ohella?



Itse taas tykkään tästä kovastikin, juuri samoista syistä joista sinä vihasit leffaa :mrgreen: Suosikkejani näkemistäni Francoista juuri täysin mielipuolisen trippailuluonteensa takia. Koko leffa on hämmentävä ja outoudessaan ahdistava kuumehoure, jonka logiikka on jossain rationaalisuuden tuolla puolen. Kuin ne sekavat ja oudot unet, joissa ei teknisesti ottaen ole mitään järkevällä tasolla pelottavaa asiaa, mutta jotka jää kaikkein kuumottavimmin kummittelemaan mieleen. Onnistuu tuottamaan itselle kyllä melko vahvoja tunnekokemuksia, vaikka en nyt väitä että kovin helppo leffa katsoa.

 Profiili  

Poissa
HOHDOKAS
HOHDOKAS
Käyttäjän avatar

Liittynyt: Pe Kesä 06 2014 18:19
Viestit: 3277
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Lähetetty: Ma Huhti 25 2016 17:30 
Ylös  
Herbert West kirjoitti:
Tina DeMona kirjoitti:
Ja taas Francon parissa, tosin tällä kertaa ikävä kyllä osuttiin enemmän sinne herran filmografian pökäleisempään laitaan teoksella Necronimicon -Geträumte Sünden a.ka Succubus.

http://www.imdb.com/title/tt0062032/combined

Niin, tämä on vielä näitä 60-luvun lopun pätkiä, ja vaikka leffa vissiin merkitsikin aikoinaan tietynlaista siirrosta eksploitatiivisempaan/eroottisempaan linjaukseen, ei tätä vielä kovinkaan rohkeaksi tai rajoja rikkovaksi elokuvaksi vielä kutsua. Ja mikä pahinta, kajahtaneitten ideoitten ja roska-arvojen sijan vievät typerät, Lars von Trier -tyyppiset tekotaideidioottimaisuudet, jotka eivät johda mihinkään ja ovat vain ja ainoastaan perseestä.

Pääosan punapää muija on S/M -esityksen vetonaulana hämyisessä yökerhossa, kunnes Paha Mies päättää ottaa hänet valtaansa kummallisten hypnoosilorujen ja -kysymysten avulla. Sitten hourehditaan niin perkeleesti, runoillaan mitä sattuu ja sekoillaan. Tämä on juuri näitä pätkiä, että missään vaiheessa ei selviä, minkä kohtauksen on tarkoitus olla totta ja minkä unta vain. Lähes mikään ei missään vaiheessa näytä vaikuttavan mihinkään. Dialogi on suurimmaksi osaksi ihme loruilua ja sitä on Francolle epätyypillisesti todella paljon. Kaiken kuitenkin kruunaavat pari eri kertojaääntä, jotka suoltavat lisää tämäntyyppistä tuubaa:

"Voi enkelini, surun enkelini! Oletko sinä totta vai kivestäkö vuoltu? Näenkö sinusta unia vai oletko harhaa valveillakin? Hämähäkkieläin! Pippeli! Turskat synnyttävät takaperin! Sihisikö vesihiisi hississä?" jne ja niin ees ja pois ja sivulle päin.

Ainut, mikä tämän erotti läpipaskasta taidekoulun retardin ruuttauksesta on se, että Francolla on sentään jonkinlaista tyylitajua, jotkut kuvat ovat todella kauniita, sekä se, että noiden tekeleiden normaalin seitsemän tunnin sijaan tämä ei onneksi kestänyt kuin sen 75 minuuttia. Mutta siitäkin oli suuri osa kyllä liikaa. Niin paljon, kuin Francoa kunnioitankin, tätä tuotosta ei kyllä voi liiemmälti kehua. Olisiko jopa paskin herran teoksista, mitä olen tähän mennessä nähnyt, Oasis of the Zombiesin ohella?



Itse taas tykkään tästä kovastikin, juuri samoista syistä joista sinä vihasit leffaa :mrgreen: Suosikkejani näkemistäni Francoista juuri täysin mielipuolisen trippailuluonteensa takia. Koko leffa on hämmentävä ja outoudessaan ahdistava kuumehoure, jonka logiikka on jossain rationaalisuuden tuolla puolen. Kuin ne sekavat ja oudot unet, joissa ei teknisesti ottaen ole mitään järkevällä tasolla pelottavaa asiaa, mutta jotka jää kaikkein kuumottavimmin kummittelemaan mieleen. Onnistuu tuottamaan itselle kyllä melko vahvoja tunnekokemuksia, vaikka en nyt väitä että kovin helppo leffa katsoa.


Niin no, ymmärrän kyllä, että tuosta näkökulmasta voi toimiakin. Itse vaan ehkä odotin vähän vääriä asioita, tai kun on vähän toisenlaisesta Francosta tottunut tykkäämään.

Senhän jo sanoinkin, mutta olisi toki voinut painokkaamminkin ilmaista, että nättejä kuviahan tuossa toki oli paljon, ja sitä tunnelmaakin ajoittain löytyi.

_________________
--- Amal shufar, at rrug ---

 Profiili  

Poissa
Täysloota
Täysloota
Käyttäjän avatar

Liittynyt: Pe Helmi 19 2010 9:35
Viestit: 516

Viesti Lähetetty: Ti Huhti 26 2016 1:34 
Ylös  
aTomiK kirjoitti:
Rami Ässä kyseli paskansyönnistä ja onhan tässä sitäkin, kun Lina pyytää Taniaa nuolemaan perseensä puhtaaksi. Silmäväkivaltaa ei ole mutta yhdeltä naikkoselta on ilmeisesti silmä poistettu, kun siihen on laitettu jotain kökköä.


Kyllä nyt tarttis päästä lukemaan joko Roskaelokuvat- tai Verikekkerit-kirja, kun olen ihan varma että jommassa kummassa näistä tuota elokuvaa kauhisteltiin kovasti. Kiva kuitenkin kuulla, että en ollut ainakaan ihan täysin omasta päästäni näitä kehitellyt, kun kerta jotain näihin viittaavaa kuitenkin elokuvassa on ollut!

"Ilmeisesti silmä poistettu, kun siihen on laitettu jotain kökköä" on ihan paras lause kyllä :upeeta2:

 Profiili  

Poissa
Täysloota
Täysloota
Käyttäjän avatar

Liittynyt: Ke Syys 04 2013 9:52
Viestit: 310

Viesti Lähetetty: Pe Huhti 29 2016 19:01 
Ylös  
Franco-kirja tuli vihdoin hankittua kun Amazonissa oli hinta alhaalla ja sai jaettua postikuluja. Aika uskomatonta että tämä on vasta osa 1/2, vaikka kyseessä yli 400 sivun opus, mutta toisaalta syventyminen joka elokuvaan on niin perusteellista ja myös (pillu)kuvia on kiitettävästi. Kun tällä intensiteetillä kahlataan Francon koko filmografia, niin onhan se laajuudessaan Taru Sormusten Herrasta -osastoa. Upeaa että näin marginaalielokuvasta tehdään tämän tason kirjallisuutta :mrgreen:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

 Profiili  

Poissa
HOHDOKAS
HOHDOKAS
Käyttäjän avatar

Liittynyt: La Touko 31 2014 12:17
Viestit: 2759

Viesti Lähetetty: Pe Huhti 29 2016 19:11 
Ylös  
Täytyy tuossa hepussa jotain olla, kun siihen ihmiset noinkin pahasti hurahtaa :hyymy:

_________________
"Days are like women - each one's so damn precious, but they all end up leaving you."

 Profiili  

Poissa
HOHDOKAS
HOHDOKAS
Käyttäjän avatar

Liittynyt: Pe Kesä 06 2014 18:19
Viestit: 3277
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Lähetetty: Pe Huhti 29 2016 22:31 
Ylös  
^Tuo opus pitäisi kyllä löytää omaankin hyllyyn jossain vaiheessa.

_________________
--- Amal shufar, at rrug ---

 Profiili  

Poissa
Täysloota
Täysloota
Käyttäjän avatar

Liittynyt: Ke Syys 04 2013 9:52
Viestit: 310

Viesti Lähetetty: Ti Touko 03 2016 13:28 
Ylös  
Tina DeMona kirjoitti:
^Tuo opus pitäisi kyllä löytää omaankin hyllyyn jossain vaiheessa.


Näin jälkeenpäin ajatellen yksi edukkaimmista ostospaikoista (toimituskulut Suomeen huomioiden) on varmaan CDON, jos sattuu joskus omistamaan jonkun alennuskoodin sinne. Ainakin aiemmin oli perushinta alle neljäkymppiä ja jos siitä sais vaikka kympin pois, niin on kyllä tuon tasoisena teoksena ehdottomasti sen arvoinen. Tai sama juttu Adlibriksen kanssa, jos tulee joku yleisalennus niin kannattanee tarttua tilaisuuteen. Varsinaisten alekirjojen joukkoon tuota tuskin koskaan tulee, sen verran spessukamaa kuitenkin.

 Profiili  

Poissa
HOHDOKAS
HOHDOKAS
Käyttäjän avatar

Liittynyt: Pe Kesä 06 2014 18:19
Viestit: 3277
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Lähetetty: Pe Syys 02 2016 12:51 
Ylös  
Ääh, näin pitkä aika edellisestä Jess Franco -elokuvan tuijottelusta! Ja nytkin vielä uusinta kyseessä: vilkuilin tässä Die Liebesbriefe einer Portugiesichen Nonnen eli Love Letters of a Portugese Nunin.

http://www.imdb.com/title/tt0076312/combined

Franco oli kova tietyissä jutuissa, eikä nunnaleffat ole poikkeus. Tarinahan on yksinkertaisuudessaan nerokas: on kiva ja puhtoinen neito, joka tuomitaan luostariin "irstaiden ajatustensa" takia, eikä sitten kukaan usko tytön puheita siitä, että paikan muut pingviinit käyttäytyvät ajoittain oudosti - voisi jopa sanoa demonisesti. Ja vaikka kuumeinen olo olisikin, ei voi välttyä tuntemukselta, että se itse Paholaisen panemiseksi joutuminen ei kuitenkaan ollutkaan pelkkää houretta...

Periaatteessahan leffassa on paljon samaa, kuin Francon lukuisissa WiP -elokuvissa: hyveellinen tyttö yksin paholaismaisten vanginvartijoittensa keskellä, joku ulkopuolinen taho, joka täytyy vakuuttaa muurien sisällä tapahtuvista vääryyksistä ja pääjohdon holtiton korruptio sekä hyväksikäyttömeininki. Ja mikäs siinä, kun konsepti toimii. Samalla Jess sai otettua kantaa myös uskonnolliseen tekopyhyyteen, mikä tuntui olevan hänelle tärkeä teema myöskin. Plussaa myös kirkollismusiikin kieroutuneesta käytöstä - varsin tyylitietoista menoa.

Se pahaa abbedissaa näytellyt muija oli nätti. Ja päähenkilökin meni oivasti läpi nuoruutensa viattomuutta viettävästä tyttösestä. Hienoa castausta siis - Lina Romaytä ei tällä kertaa nähty, mikä on tietysti miinus mille tahansa elokuvalle.

Alastomuusosastolla elokuva on yllättävänkin maltillinen, erityisesti verrattuna muihin Dietrich -kauden Francoiluihin. Tämä ei sinänsä haittaa, koska se mitä on, on hoidettu tyylillä. Ja aika paljonhan tälläkin oli silti kuulemma ollut sensuuriongelmia ihan joka paikassa - varmaankin ihan uskonnollisten teemojensa takia. Ja pakko myöntää, kyllä minä siitä edellämainitusta Saatana -kohtauksesta aika kikseissäni olinkin.


Varsin suositeltavissa oleva teos siis, kaiken kaikkiaan.

_________________
--- Amal shufar, at rrug ---

 Profiili  

Poissa
Täysloota
Täysloota
Käyttäjän avatar

Liittynyt: Pe Helmi 19 2010 9:35
Viestit: 516

Viesti Lähetetty: Su Syys 11 2016 1:23 
Ylös  
Tina DeMona kirjoitti:
Die Liebesbriefe einer Portugiesichen Nonnen eli Love Letters of a Portugese Nun

Alastomuusosastolla elokuva on yllättävänkin maltillinen, erityisesti verrattuna muihin Dietrich -kauden Francoiluihin. Tämä ei sinänsä haittaa, koska se mitä on, on hoidettu tyylillä. Ja aika paljonhan tälläkin oli silti kuulemma ollut sensuuriongelmia ihan joka paikassa - varmaankin ihan uskonnollisten teemojensa takia. Ja pakko myöntää, kyllä minä siitä edellämainitusta Saatana -kohtauksesta aika kikseissäni olinkin.


Päähenkilötyttö oli alaikäinen elokuvaa tehdessä, joten hänen tissikohtauksiaan on leikelty joistain versioista pois. Se ainakin selittää alastomuuden maltillisuutta, jos satuit katsomaan tuon lyhennetyn version. Suhteellisen maltillinen tuo taitaa kyllä leikkaamattomanakin olla. En nyt muista kumman version itse aikoinaan näin, mutta kokonaisuudessaanhan tuo elokuva on enemmän puhdasta draamaa kuin sexploitaatiota tai eksploitaatiota.

Taitaa jopa olla Francon taiteellisesti laadukkain elokuva. Muistan itse pitäneeni siitä kovasti.

 Profiili  

Poissa
HOHDOKAS
HOHDOKAS
Käyttäjän avatar

Liittynyt: Pe Kesä 06 2014 18:19
Viestit: 3277
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Lähetetty: Su Syys 11 2016 9:42 
Ylös  
Rami Ässä kirjoitti:
Tina DeMona kirjoitti:
Die Liebesbriefe einer Portugiesichen Nonnen eli Love Letters of a Portugese Nun

Alastomuusosastolla elokuva on yllättävänkin maltillinen, erityisesti verrattuna muihin Dietrich -kauden Francoiluihin. Tämä ei sinänsä haittaa, koska se mitä on, on hoidettu tyylillä. Ja aika paljonhan tälläkin oli silti kuulemma ollut sensuuriongelmia ihan joka paikassa - varmaankin ihan uskonnollisten teemojensa takia. Ja pakko myöntää, kyllä minä siitä edellämainitusta Saatana -kohtauksesta aika kikseissäni olinkin.


Päähenkilötyttö oli alaikäinen elokuvaa tehdessä, joten hänen tissikohtauksiaan on leikelty joistain versioista pois. Se ainakin selittää alastomuuden maltillisuutta, jos satuit katsomaan tuon lyhennetyn version. Suhteellisen maltillinen tuo taitaa kyllä leikkaamattomanakin olla. En nyt muista kumman version itse aikoinaan näin, mutta kokonaisuudessaanhan tuo elokuva on enemmän puhdasta draamaa kuin sexploitaatiota tai eksploitaatiota.

Taitaa jopa olla Francon taiteellisesti laadukkain elokuva. Muistan itse pitäneeni siitä kovasti.


Kyllä se leikkaamaton oli. Mutta joo, hyvä filmi kaikin puolin!

_________________
--- Amal shufar, at rrug ---

 Profiili  

Poissa
HOHDOKAS
HOHDOKAS
Käyttäjän avatar

Liittynyt: Pe Kesä 06 2014 18:19
Viestit: 3277
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Lähetetty: Su Maalis 19 2017 2:09 
Ylös  
Tulipa uusintakatseltua yksi (omasta mielestä) vaikuttavimmista Francoiluista, Le journal intime d'une nymphomane a ka Sinner: The Secret Diary of a Nymphomaniac.

http://www.imdb.com/title/tt0069973/combined

Jesshän ei ikinä ole ollut mikään ns. tarinankerrontaan eniten panostava elokuvantekijä, mikä ei kyllä yleensä haittaa kun kreisiä menoa ja siistiä tunnelmointia riittää. Tämä tuotos onnistuu tuollakin saralla kohtuullisen hyvin, ja on muutenkin ihan tylsien ihmisten mittapuullakin jees pätkä.

Linda on nuori prostituoitu ja seksityöläinen, joka kuolee hämärissä olosuhteissa erään miehen vuoteeseen. Kyseisen äijänkäkkyrän nuori ja vetreä kotirouva ei voi sietää ajatusta siipastaan pettämässä itseään, joten lähtee setvimään, että mikäs nainen se tällainen viettelijätär sitten onkaan - ja matkalla tietysti tutustuu sitten varsin traagiseen mutta myös kauniiseen elämäntarinaan tytön päiväkirjan muodossa. Ja kah, kaikki ei ollutkaan, miltä alunperin näyttää!

Tässä on jopa kummallisen moraalitarinan aineksia; tietysti Jesúkselle tyypillisesti ilman minkäänlaista saarnaamista ja rankalla eksploitaatiolla varustettuna. Tietysti sitten vastapainona mitään ei myöskään kaunistella. Varsinaiseen päärooliin nouseekin oikeastaan tämä kotirouva, vaikka esiintyykin vain flash backejä kehystävissä osioissa.

Monia namusia neitosia on taas elokuvaan saatu; erityisesti Lindaa esittävä Mona Proust on aivan uskomattoman nätti. Tosin siveellisin tästä koplasta, jostain syystä. Franco-vakkari Howard Vernon esittää psykiatria, jonka merkitys tarinassa on melkoisen päräyttävä.

Todella kova leffa, ja nyt tekisi mieli nähdä lisää Francoja taas pitkästä aikaa. Niitä kun näkemättömänäkin melkoiset määrät on.

_________________
--- Amal shufar, at rrug ---

 Profiili  

Poissa
HOHDOKAS
HOHDOKAS
Käyttäjän avatar

Liittynyt: Pe Kesä 06 2014 18:19
Viestit: 3277
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Lähetetty: La Kesä 03 2017 23:40 
Ylös  
Pitkästä aikaa Francoiluja! Tällä kertaa vähän eri linjalla mennään, kun soittimesta poistui The Bloody Judge.

http://www.imdb.com/title/tt0064727/combined

IMDB:ssä jostain syystä italonimellään Il Trono di Fuoco, mikä paitsi ei liity mihinkään, ei myöskään ole alkuperäinen nimi, kun projektia lähdettiin englannista käsin (ja englantia puhuville markkinoille) taltioimaan, tosin kylläkin espanjalaisin ja ranskalaisin rahoituksin.

Mutta siis, tämähän oli aika jännä tapaus. Kaikkien aikojen suosikkinäyttelijäni Christopher Lee vetää hienon roolin pahamaineisena tappajatuomari Jeffriesinä. Muukin cast on enimmäkseen laadukas ja tunnelmaan on jälleen panostettu. Juonihan tässä sitten onkin kohtuu olematon, mutta se ei kai vaan ikinä oikein ollut Francon juttu.

Tähän on kyllä panostettu melkoisesti ja se kyllä näkyy. Niin kidutus- kuin sotakohtauksetkin toimivat täysillä, ja vaikkei Lee saanutkaan ihan haluamaansa, syväluotaavan psykologista henkilökuvaa tehdä elokuvan nimihenkilöstä, niin selkeästi kaikkensa antaa silti. Franco kertoi haastattelussa saaneensa sotakohtaukset, joihin kuului puvustukset, hevoset ja tykit joilla ammuttiin n. 350 kertaa, muutamalla tonnilla kysymällä oikeasta paikasta oikeaan aikaan. Kyllä pelimies on aina pelimies, koska ei tuo jossain kohtaa juuri millekään ison rahan Hollywood -tuotoksille hävinnyt mitä visuaalisuuksiin tulee. Hahmotkin toimivat varsin jees.

Tietysti, vähän uhkaa näinkin kevytjuoniseksi filmiksi venähtää pitkäksi, kun kuitenkin 1h 45 on kestoa. Tätä olisi vähän voinut leikata kyllä lyhyemmäksi. Sleazyilyä nähdään Francon tasolla kohtuullisen vähän, mutta se mitä on, on tietysti erityisen perusteltua (vaikkei esim. Leetä miellyttänytkään). Eli siis hyvinkin otteessaan pitävä tapaus, kuitenkin, ja osoitus siitä, mitä Francokin olisi voinut saada aikaan, jos olisi saanut vähän isompia rahojakin käyttöönsä aina välillä. Vaikka liekkö sitten tämäkään mikään kaupallinen menestys ollut... mene ja tiedä.

Kaikin puolin jees historiallinen draamaelokuva Franco-zoomien läpi taltioituna, kuitenkin.

_________________
--- Amal shufar, at rrug ---

 Profiili  

Poissa
Täysloota
Täysloota
Käyttäjän avatar

Liittynyt: Ti Marras 03 2015 14:50
Viestit: 360

Viesti Lähetetty: Su Kesä 04 2017 12:13 
Ylös  
Tina DeMona kirjoitti:
Tietysti, vähän uhkaa näinkin kevytjuoniseksi filmiksi venähtää pitkäksi, kun kuitenkin 1h 45 on kestoa. Tätä olisi vähän voinut leikata kyllä lyhyemmäksi. Sleazyilyä nähdään Francon tasolla kohtuullisen vähän, mutta se mitä on, on tietysti erityisen perusteltua (vaikkei esim. Leetä miellyttänytkään). Eli siis hyvinkin otteessaan pitävä tapaus, kuitenkin, ja osoitus siitä, mitä Francokin olisi voinut saada aikaan, jos olisi saanut vähän isompia rahojakin käyttöönsä aina välillä. Vaikka liekkö sitten tämäkään mikään kaupallinen menestys ollut... mene ja tiedä.

Kaikin puolin jees historiallinen draamaelokuva Franco-zoomien läpi taltioituna, kuitenkin.


Bloody Judge ei kuulu omiin Franco-suosikkeihini, mutta muistan kuitenkin pitäneeni siitä enemmän Salvation Filmsin lyhyempänä 90 min versiona, joka leikkaa pois sexploitaatiota ja kidutuskohtauksia. Normaalisti tuollaisten kohtauksten poistaminen Francon elokuvasta olisi erittäin huono idea, mutta Bloody Judge toimii paremmin enemmän historialliseen draamaan keskittyessään. Blue Undergroundin komposiitti on jotenkin skitsofreenisesti vähän kaikkea mahdollisesti sisältävä.

 Profiili  

Poissa
HOHDOKAS
HOHDOKAS
Käyttäjän avatar

Liittynyt: Pe Kesä 06 2014 18:19
Viestit: 3277
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Lähetetty: Su Kesä 04 2017 14:03 
Ylös  
randagio kirjoitti:
Tina DeMona kirjoitti:
Tietysti, vähän uhkaa näinkin kevytjuoniseksi filmiksi venähtää pitkäksi, kun kuitenkin 1h 45 on kestoa. Tätä olisi vähän voinut leikata kyllä lyhyemmäksi. Sleazyilyä nähdään Francon tasolla kohtuullisen vähän, mutta se mitä on, on tietysti erityisen perusteltua (vaikkei esim. Leetä miellyttänytkään). Eli siis hyvinkin otteessaan pitävä tapaus, kuitenkin, ja osoitus siitä, mitä Francokin olisi voinut saada aikaan, jos olisi saanut vähän isompia rahojakin käyttöönsä aina välillä. Vaikka liekkö sitten tämäkään mikään kaupallinen menestys ollut... mene ja tiedä.

Kaikin puolin jees historiallinen draamaelokuva Franco-zoomien läpi taltioituna, kuitenkin.


Bloody Judge ei kuulu omiin Franco-suosikkeihini, mutta muistan kuitenkin pitäneeni siitä enemmän Salvation Filmsin lyhyempänä 90 min versiona, joka leikkaa pois sexploitaatiota ja kidutuskohtauksia. Normaalisti tuollaisten kohtauksten poistaminen Francon elokuvasta olisi erittäin huono idea, mutta Bloody Judge toimii paremmin enemmän historialliseen draamaan keskittyessään. Blue Undergroundin komposiitti on jotenkin skitsofreenisesti vähän kaikkea mahdollisesti sisältävä.


Itse kyllä juuri tuosta erilaisten elementtien yhteensulaumasta pidin, ja noita juttuja juuri vihoviimeiseksi leikkaisin pois. Kaikkea muuta sitten kyllä olisi voinutkin.

_________________
--- Amal shufar, at rrug ---

 Profiili  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 82 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

Hyppää:  


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa

Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group :: Style based on FI Subice by phpBBservice.nl :: Kaikki ajat ovat UTC [ DST ]
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com