...kukaan nähnyt jaksoja tästä?
Kyllähän mä tiiän mitä sä haet tv-tasolla, se ei vaan nykyään ole oikein enää paikkansapitävä tai ehkä koskaan ollutkaan, ehkä joku saippuasarja-taso on kuvaavampi, toisaalta saippuasarja-näyttelijätkin ovat yleensä rautaisia ammattilaisia. Ehkä suoraan vaan voi sanoa että amatööritasoa.Dogsoldier78 wrote:Kyllä niinkin... tv-tasolla viittaan kuitenkin vähemmän kokemusta omaavia näyttelijöitä. Kieferhän on vanha tekijä niin elokuva kuin tv-puolellakin. Mutta kerrot vaan sopivamman termin niin korjataanInvictus wrote:Siis kyllähän tv-tason näyttelijätkin ovat ammattilaisia...Vai onko Kiefer Sutherland esim. amatööri?
Wikipedia wrote:...voice-over at the beginning of the second episode of the series describes the physiological changes that a human (George in this case) undergoes during the transformation into a werewolf:
"He should be dead within 30 seconds. The werewolf heart is about two-thirds the size of a human's. But in order to shrink, first it has to stop. In other words, he has a heart attack. All of the internal organs are smaller, so while he's having his heart attack, he's having liver and kidney failure too. If he stops screaming it's not because the pain has dulled, his throat, gullet and vocal chords are tearing and reforming. He literally can't make a sound. By now the pituitary gland should be working overtime, flooding his body with endorphins to ease some of the pain, but that too has shut down. Anyone else would have died of shock long ago. But it won't kill him and that's the thing I find most remarkable. It drags him through the fire and keeps him alive and even conscious to endure every second. Nothing like this could just evolve. This... is the fingerprint of God. An impossible lethal curse spread by tooth and claw, victim begets victim begets victim. It's so cruel, it's... perfect."
No hitto. Olen jotenkin onnistunut välttämään tämän miehen. Anteeksi keksimäni uusi nimitys - sillä miehellä miestä päässäni kutsuin, kun en oikeaa nimeään saatikka hahmonsa nimeä vaivautunut opettelemaan (tai luiskahtamaan sitä varten toiselle tabille imdb:n puolelle).aTomiK wrote:Ei Bad Moon leffaa missään nimessä hyväksi voi väittää, mutta se on Michael Pare hei! Eikä mikään köyhän miehen Robert Patrickin oloinen äijä![]()
Streets of Fire, Eddie and the Cruisers, Tuhon kuilu, Upseerin kosto ym. ym.
Näin itse nyt Silver Bulletin ekaa kertaa, ja pakko yhtyä aika pitkälti kaikkiin kehuihin, vaikkei nostalgiaa minulla mukana olekaan - helvetin kova leffa! Etenkin, kun mukana on niin monia, ilmeisiä katajaankapsahtamisaineksia, kuten lapsi päähenkilönä ja ihmissuden rinnastaminen aikuisten epäuskoon/kiinnostumattomuuteen lapsosia kohtaan ym. Mutta kyllä vaan tässä pelitti melkoisen hyvin.aTomiK wrote:
Hopealuoti (Silver Bullet, 1985)![]()
![]()
![]()
![]()
http://www.imdb.com/title/tt0090021/
Uusintakatselussa tämä semiklassikko 80-luvun puolivälistä. Tarker´s Millsin pikkukaupungissa pääsee piru irti, ruumiita tulee ja poliisi on voimaton.
Tarinan keskiössä 11-vuotias rampa Marty (Corey Haim), hänen siskonsa Jane (Megan Follows) sekä heidän eno Red (Gary Busey). Elokuva sijoittuu vuoden 1976 keväästä Halloween juhliin.
Haim on erittäin hyvä varhaisessa roolissaan ja yhteistyö varsinkin Buseyn kanssa on saumatonta. Busey pistää itseään likoon viinaanmenevänä mutta reiluna miehenä. Heppu teki stuntitkin itse.
Kun taustatukea tulee niin kovilta äijltä kuten Everett McGill, Terry O´Quinn sekä Bill Smitrovich niin tämä puoli on kunnossa.
Tapahtumia seurataan eniten Martyn näkökulmasta vaikka kertojana onkin jo aikuistunut Jane. Tämä onkin leffa joka kannattaa nähdä ensimmäisen kerran nuorena ja pisteytyksessä onkin nostalgiaa mukana.
Tunnelma on vahva ja elokuvan lopussa nähtävä säikytyskohtaus on jäänyt pysyvästi mieleen 80-luvulta. Verta näkyy mukavasti eikä kaupungin nuorisokaan säästy pedon vihalta.
Hopealuoti tarjoaa alussa muutamaa henkilöä ihmussudeksi mutta aika nopeasti karvaturrin henkilöllisyys selviää.
Alunperin ohjaajaksi oli ehdolla Don Coscarelli mutta näkemykset tuottaja Dino De Laurentiisin kanssa olivat kaukana toisistaan. Työhön valittiin lopulta Daniel Attias ja tämä jäi miehen ainoaksi teatterifilmiksi.
Olen Stephen Kingin lyhyromaanin joskus lukenut mutta en muista sitä niin hyvin, että lähtisin tässä vertailuja tekemään. Kaikinpuolin hieno elokuva jolla oli hyvä aloittaa syksyn kauhufilmikimara jo hyvissä ajoin.
Minulla ihan sama juttu. Joskus varmaan teininä nähnyt viimeiksi.aTomiK wrote:Tämä pitää uusia tuossa hiukan syksymmällä. Katsottu viimeksi liian kauan sitten.