Hohtoloota

Mystinen suomalainen elokuvafoorumi
Tänään on Ke Heinä 18 2018 17:24


Etusivu » Foorumit » Elokuvat - yleistä


Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 17080 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 1120, 1121, 1122, 1123, 1124, 1125, 1126 ... 1139  Seuraava
Kirjoittaja
Etsi tätä:
Viesti

Poissa
HOHDOKAS
HOHDOKAS
Käyttäjän avatar

Liittynyt: Pe Kesä 06 2014 18:19
Viestit: 3120
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Lähetetty: Pe Huhti 06 2018 19:46 
Ylös  
aTomiK kirjoitti:
Jatko-osaan Tuhon kuilu 2 - Hitlerin voitto (1993) en ole ikinä törmännyt.


No tuohan se vasta kuulostaa nerokkaalta.

_________________
--- Amal shufar, at rrug ---

 Profiili  

Poissa
Täysloota
Täysloota
Käyttäjän avatar

Liittynyt: Ti Marras 03 2015 14:50
Viestit: 326

Viesti Lähetetty: Pe Huhti 06 2018 19:57 
Ylös  
aTomiK kirjoitti:
Tuhon kuilu on ihan sympaattinen sci-fi mausteinen jännäri ja Michael Parea sekä erityisesti Nancy Allenia on aina mukava nähdä.
Muistan kun leffan traileri jännitti Ghostbustersia ennen teatterissa ihan helvetisti loppuvuonna ´84 :LOL4: Jatko-osaan Tuhon kuilu 2 - Hitlerin voitto (1993) en ole ikinä törmännyt.
Raffillilla on jonkin verran näkemystä mutta sai töikseen lähes pelkästään b-luokan kamaa.


Tuhon kuilu 2 vuokrattu 90-luvun puolivälissä ja silloin ainakin tykkäsin! :old: Tosin silloin oli Tuhon kuilu 1 näkemättä enkä edelleenkään tiedä/muista, liittyvätkö nämä mitenkään toisiinsa.

Kakkosen muuten vuokrasin puhtaasti siksi, että mainoslause oli jotain iskevää tyyliin "Tulevaisuudessa koko maailma on keskitysleiri."

 Profiili  

Poissa
HOHDOKAS
HOHDOKAS
Käyttäjän avatar

Liittynyt: Pe Kesä 06 2014 18:19
Viestit: 3120
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Lähetetty: La Huhti 07 2018 11:26 
Ylös  
Ja sitten, lauantaiaamun kunniaksi, vähäsen nykyaikaisuuskauhuiluja: Plague Town vuodelta 2008.

https://www.imdb.com/title/tt1118687/reference

Mikäpä yllätys että se sama vanha The Texas Chainsaw Massacre -kaavahan se sieltä nurkan takaa taas pilkistää. Ei tiennyt Tobe Hooper mitä pani aluilleen kuvatessaan halpaa indiepätkäänsä kavereineen.

Amerikkalainen Pallinaama, tämän uusi vaimoke, kaksi tytärtä - goottipimu ja muotihoratsu - sekä jälkimmäisen englantilainen poikaystävä ovat matkalla jossain päin Ison-Britannian syrjäseutuja uusioperheen yhteenhitsaamistarkoituksissa. Luonnollisesti jokainen hahmoista on niin saatanan rasittava paviaanin peräpää että saa filmin mittaan tasan tarkkaan sen mitä ansaitseekin - ellei pääse peräti helpolla. Ja on se lande vaan niin pelottava, että ai että.

Yön tullen sitten onnistutaan jäämään bussista ja päädytään metsään pörräämään. Hankaluuksien (lue= geenivammaisten paikallisten) ilmestyessä paikalle lähdetään riemusta kiljuen hajaantumaan ja juoksemaan sokkoina ympäri pimeitä kuusistoja ja vieraiden ihmisten tupia. Ja sitten käy tasan tarkkaan niinkuin odottaa sopiikin. Onpa kylässä ilman silmiä syntynyt Rosemarykin, jonka Babyä pitäisi nyt sitten kanssa pistää aluille hitusen vähemmän sisäsiittoisissa merkeissä.

Totta puhuen, kyllä tämä - huolestuttavaa kyllä - saattoi olla jopa hitusen paremmasta päästä näitä Dark Labelin julkaisemia indiehärpätyksiä. Pari tappoa oli ihan näyttäviä ja jonkin sortin tunnelmaakin oli ajoittain yritetty rakentaa. Armeliaan lyhyt kestokaan ei koetellut hermoja. Jos touhussa olisi ollut jokin syy välittää ruudulla vilisevästä kuvavirrasta tai sitten esimerkiksi jonkin sortin pointti, oltaisiin johonkin voitu päästäkin. Kammottavat ihmishirviöt (enkä siis puhu niistä kylän mongoloideista) ja täysin minkäänlaisen itseironian tahi muunkaan tyylitajun puute kuitenkin estivät teosta nousemasta oleellisuuksien joukkoon. Myös lopetuksen sula, vajaamielinen antiklimaattisuus oli pepusta ja syvältä sieltä.


Olen jo ikäkaudet pohtinut minkälainen laaman kives vuodesta toiseen tehtailee juuri tällaista tuubaa maailman hartioille ja nyt uhkaa tulla tuohon kysymykseen vastaus: tavallisuudesta poiketen tämä levy sisältää nimittäin ohjaajan kommenttiraidan. Toisaalta, se saattaa tarjota paljon pelottavampaa, ahdistavampaa ja häiriintyneempää sielunmaisemaa kuin itse elokuva... no, ehkä joskus.

_________________
--- Amal shufar, at rrug ---

 Profiili  

Poissa
Täysloota
Täysloota
Käyttäjän avatar

Liittynyt: Ti Marras 03 2015 14:50
Viestit: 326

Viesti Lähetetty: La Huhti 07 2018 14:31 
Ylös  
^Dark Label :palm: ja muutenkin jenkki indiekauhu valtaosin :palm:

Ihmettelen sitä, miksi myös Night Visions julkaisee vastaavaa roskaa. Suurimmasta osasta ei jaksa edes traileria katsoa loppuun.

 Profiili  

Poissa
HOHDOKAS
HOHDOKAS
Käyttäjän avatar

Liittynyt: Pe Kesä 06 2014 18:19
Viestit: 3120
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Lähetetty: La Huhti 07 2018 19:16 
Ylös  
randagio kirjoitti:
^Dark Label :palm: ja muutenkin jenkki indiekauhu valtaosin :palm:

Ihmettelen sitä, miksi myös Night Visions julkaisee vastaavaa roskaa. Suurimmasta osasta ei jaksa edes traileria katsoa loppuun.


Joo, tätähän ne tuppaavat valtaosin olemaan. Ikävää, kyllä.

_________________
--- Amal shufar, at rrug ---

 Profiili  

Poissa
Täysloota
Täysloota
Käyttäjän avatar

Liittynyt: Pe Helmi 02 2018 11:32
Viestit: 532

Viesti Lähetetty: La Huhti 07 2018 20:54 
Ylös  
Man From the Deep River uusinnassa. Aika kesy verrattuna feroxiin ja holocaustiin mutta kuitenkin ihan kivuttomasti kului 90 min tämän parissa. Me Me Lai on kyllä todella kaunis ja itsekin jäisin viidakkoon jos tollanen olisi tarjolla.

Calum Waddelin kommenttiraita oli hämmentävintä paskaa mitä olen koskaan kuunnellut. Tai siis kestin 16 minuuttia liberaalin fasistin saarnaa asioista, jotka eivät liittyneet leffaan juuri millään tavalla. Puhuttiin Thaimaan kuninkaasta, prostituutiosta, ihmiskaupasta, sanavapaudesta ja nationalismista, toisesta maailmansodasta Aasiassa sekä Vietnamin sodasta. Näiden kauttaa siirryttiin sitten fasismiin ja kansallissosialismiin sekä tietenkin Hitleriin. Toki muisti mysö sanoa, että kansallissosialismi ei ole oikeaa sosialismia vaan itseasiassa suuryrityskapitalismia. Tässä vaiheessa mulle riitti. Jumalauta, kyseessä on kannibaalileffa ja tämä libtardi julistaa ihan omiaan. Onkohan äiän muutkin raidat samaa paskaa.

Vilkaisin Waddelin twitteriä ja sen perusteella se tykkää julistaa fasismia joka asiaan. No eipä tarvi palata ton juttuihin enää toiste.

The Devil's Honey. Kunnon tisseillä ja tussuilla kuorrutettua käppää Fulcilta. Paljas pinta ja taas niin onnetonta luuseria esittävä Brett Halsey pelastavat paljon.

 Profiili  

Poissa
Täysloota
Täysloota
Käyttäjän avatar

Liittynyt: Ti Marras 03 2015 14:50
Viestit: 326

Viesti Lähetetty: La Huhti 07 2018 21:43 
Ylös  
väliaikainen nikki kirjoitti:
Calum Waddelin kommenttiraita oli hämmentävintä paskaa mitä olen koskaan kuunnellut. Tai siis kestin 16 minuuttia liberaalin fasistin saarnaa asioista, jotka eivät liittyneet leffaan juuri millään tavalla. Puhuttiin Thaimaan kuninkaasta, prostituutiosta, ihmiskaupasta, sanavapaudesta ja nationalismista, toisesta maailmansodasta Aasiassa sekä Vietnamin sodasta. Näiden kauttaa siirryttiin sitten fasismiin ja kansallissosialismiin sekä tietenkin Hitleriin. Toki muisti mysö sanoa, että kansallissosialismi ei ole oikeaa sosialismia vaan itseasiassa suuryrityskapitalismia. Tässä vaiheessa mulle riitti. Jumalauta, kyseessä on kannibaalileffa ja tämä libtardi julistaa ihan omiaan. Onkohan äiän muutkin raidat samaa paskaa.

Vilkaisin Waddelin twitteriä ja sen perusteella se tykkää julistaa fasismia joka asiaan. No eipä tarvi palata ton juttuihin enää toiste.


The Bride From Hellin booklet samalta äijältä sisältää 'asiaa' imperialismista, konservatismista, LGBT oikeuksista Kiinassa ja homoavioliittojen laillistamisesta Taiwanissa. Jutut ei pahemmin sekoile siinä mielessä että seksuaalivähemistöjen tilanne Kiinassa ei tosiaan ole kummoinen enkä itsekään tykkää Manner-Kiinan tavasta köykyttää Honkongin kulttuuria, mutta mitä tekemistä tällä kaikella on The Bride From Hellin kanssa? Waddel kyllä kehittelee jonkinlaisen aasinsillan, mutta se ei kestäisi edes koiran painoa.

Ai niin, ja Kaneto Shindon kauhuklassikkojen Onibaba ja Kuroneko mahdollisesta misogyniasta pitää myös olla huolissaan. Toisaalta pakkoavioliittojen ja kostavien naiskummitusten tarinoissa nähdään myös ilahduttavaa konservatiivisten sukupuoliroolien kyseenalaistamista, minkä Waddel liittää elokuvien valmistumisajankohtaan tajuamatta, että samoja arkkityyppisiä tarinoita on enemmän tai vähemmän vapaamuotoisesti kerrottu ja filmattu lukemattomia kertoja aikaisemmin ja myöhemmin. Sellaista se on, kun kaiken maailmassa näkee muutaman henkilökohtaisen pakkomielteen läpi. Mitään erityistä infoa nimenomaisen elokuvan taustoista ei tosiaan ole tarjolla, pelkästään sellaista yleispätevää lässytystä kiinalaisen elokuvan vaiheista, minkä kuka tahansa aasialaista elokuvaa satunnaisesti katsova olisi tiennyt kertoa.

 Profiili  

Poissa
Täysloota
Täysloota
Käyttäjän avatar

Liittynyt: Pe Helmi 02 2018 11:32
Viestit: 532

Viesti Lähetetty: Su Huhti 08 2018 13:19 
Ylös  
Onibaba ja Kuroneko meni katselulistalle. Toi vanhempi japanilainen elokuva on jäänyt pahasti paitsioon.

Sama juttu naapurin ja Tarkovskin kanssa. Aloitin juuri jonkun Tarkovski-kirjan ja leffat odottaa katselua.

Pitää kai näitäkin katsella ei kasarislashereitä uusintoina.

 Profiili  

Poissa
HOHDOKAS
HOHDOKAS
Käyttäjän avatar

Liittynyt: Pe Kesä 06 2014 18:19
Viestit: 3120
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Lähetetty: Su Huhti 08 2018 14:25 
Ylös  
väliaikainen nikki kirjoitti:
Pitää kai näitäkin katsella ei kasarislashereitä uusintoina.


Harmi. Kasarislasherit kun on monesti oikeasti hyviä.

_________________
--- Amal shufar, at rrug ---

 Profiili  

Poissa
Täysloota
Täysloota
Käyttäjän avatar

Liittynyt: Ti Marras 03 2015 14:50
Viestit: 326

Viesti Lähetetty: Su Huhti 08 2018 14:39 
Ylös  
Kaikki nuo sopivat ihan hyvin yhteen. Joskus nuorempana ja innokkaampana genre-elokuvan harrastajana sitä pystyi katsomaan vaikka tusina italokauhua peräkkäin mutta nykyään ei tulisi mieleenkään, vaan täytyy sekoitella eri genrejä ja tyylisuuntia ohjelmistoon.

Kuroneko ei ole mikään henkilökohtainen suosikki. Onibaba taas on yksi kaikkien aikojen tunnelmallisimmista elokuvista, vaikka tuskin se nykyään ketään hirveästi pelottaa. Japanilaisten tapa kuvata tuulessa aaltoilevia peltoja saavuttaa Onibabassa aivan uudet mittasuhteet.

Tarkovskit toimii mulle pätkittäin. Paikoin tunnelmallista ja kiehtovaa, paikoin tylsää jankutusta. Stalker selvästi paras. Uhri vielä katsomatta.

Minkä Tarkovski-kirjan otit luettavaksi?

 Profiili  

Poissa
Täysloota
Täysloota
Käyttäjän avatar

Liittynyt: Pe Helmi 02 2018 11:32
Viestit: 532

Viesti Lähetetty: Su Huhti 08 2018 17:02 
Ylös  
Mark LeFanun The Cinema of Andrei Tarkovsky. Valikoitui sen mukaan mitä kirjastossa oli tarjolla.

Ite olen katsellut leffoja turhan yksipuolisesti ja olen nyt vanhemmalla iällä yrittänyt vähän paikata tilannetta.

 Profiili  

Poissa
Täysloota
Täysloota
Käyttäjän avatar

Liittynyt: Pe Helmi 19 2010 9:35
Viestit: 516

Viesti Lähetetty: Su Huhti 08 2018 17:58 
Ylös  
randagio kirjoitti:
^Dark Label :palm: ja muutenkin jenkki indiekauhu valtaosin :palm:

Ihmettelen sitä, miksi myös Night Visions julkaisee vastaavaa roskaa. Suurimmasta osasta ei jaksa edes traileria katsoa loppuun.


Kuitenkin nykykakarat muistelee sitte vähän vanhempina, että "ne oli kovia ne DARK LABELIT. Katottiin veljen hyllystä salaa niitä aina!"
Ja me ollaan niitä samoja vanhoja perseitä, jotka meidän nuoruudessa kohautteli olkapäitään kaikille Elm Streeteille ja mille tahansa mistä me tykättiinkään ja sanoivat, että silloin oli kaikkein paras kauhumeininki kun oli Psyko ja Jättiläishämähäkkielokuva ja Lentäviä lautasia (ei muuten enää ole ollut LENTÄVIÄ LAUTASIA scifihommissa! Mihinköhän ne ovat jääneet? Kaikki avaruusalushommat on paljon monimutkaisemman näköisiä nykyisin).

 Profiili  

Paikalla
Kultaloota
Kultaloota
Käyttäjän avatar

Liittynyt: To Elo 14 2008 0:05
Viestit: 756

Viesti Lähetetty: Ma Huhti 09 2018 8:06 
Ylös  
Get Out (2017) :star: :star: :star: :puoli:
http://www.imdb.com/title/tt5052448/?ref_=fn_al_tt_1

Rotujenvälisiä jännitteitä on luvassa kun Rose haluaa viedä mustan poikaystävänsä viikonlopuksi vanhempiensa kotiin kaupungin ulkopuolelle. Jotain muutakin tuntuu olevan ilmassa tiluksen oudosti käyttäytyvien palvelijoiden kesken. Homma karkaa käsistä sopivasti samalle viikonlopulle osuvien perhejuhlien aikana. Myöskään Rosen veljellä ei tunnu olevan puhtaan jauhot pussissaan. R-rating selittyy sitten viimeisen vartin aikana. Ihan mukiinmenevä trilleri tästä kehkeytyy ja sellaista Stepford Wives paranoia kutinaa on mukavasti ilmassa. Mustan (hehe) komedian kauttakin tämän voi nähdä ennemmin kuin kauhuelokuvana. 5 miljoonan budjetilla tehty leffa noukki 176 miljoonaa jenkkien lippuluukuilla. Elokuva on näyttelijänä uraa tehneen Jordan Peelen ohjausdebyytti omasta käsikirjoituksestaan. Lahjoja on.

Kuva

 Profiili  

Poissa
HOHDOKAS
HOHDOKAS
Käyttäjän avatar

Liittynyt: Pe Kesä 06 2014 18:19
Viestit: 3120
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Lähetetty: Ma Huhti 09 2018 10:18 
Ylös  
^Joo, kyllä tuo minustakin enemmän komedian / satiirin puolelle livahti. Siitä huolimatta (tai jopa ansiosta) tosiaan varsin kelpo leffa.

_________________
--- Amal shufar, at rrug ---

 Profiili  

Poissa
HOHDOKAS
HOHDOKAS
Käyttäjän avatar

Liittynyt: La Touko 31 2014 12:17
Viestit: 2607

Viesti Lähetetty: Ma Huhti 09 2018 16:30 
Ylös  
Sen verran mielenkiintoiselta kuulostaa, että Get Out pitää ottaa itsekin katseluun... kun ehtii.

_________________
"Days are like women - each one's so damn precious, but they all end up leaving you."

 Profiili  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 17080 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 1120, 1121, 1122, 1123, 1124, 1125, 1126 ... 1139  Seuraava

Hyppää:  


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group :: Style based on FI Subice by phpBBservice.nl :: Kaikki ajat ovat UTC [ DST ]
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com