Hohtoloota

Mystinen suomalainen elokuvafoorumi
Tänään on Ti Syys 25 2018 0:10

Etusivu » Foorumit » Elokuvat - yleistä

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 57 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja
Etsi tätä:
Viesti

Poissa
Kultaloota
Kultaloota
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Ke Marras 13 2013 8:19 
On kyllä armottoman paska lista. Event Horizon on 2/5, Cube ois muuten hyvä, mutta paska näyttelytyö tökki, Ravenous oli ihan jees mutta ei tarpeeksi muistikuvia. Suurin osa lopuista nähdyistä semmosta kahden tähden kamaa. Ei kai tässä auta kuin jättää äänestämättä tällä kertaa. Ottaen huomioon aiemmat kierrokset, niin kyllä kai Kuudes aisti olisi listalle mahtunut. En olisi äänestänyt itse toki sitäkään.

Profiili  

Poissa
Vittuuntunut kirjastotäti
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Ke Marras 13 2013 10:53 
Kuudes aisti puuttui tosiaan!!! :hugh: miten Starbuck voi unohtaa tällaisen mainstream-menestyksen??? :aatu:

Paitsi itsekin unohdin... :palm: Ei vittu, tuntuu kuin just olisin käynyt leffan elokuvissa katsomassa.. :cage:

Profiili  

Poissa
Täysloota
Täysloota
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Ke Marras 13 2013 15:54 
Invictus kirjoitti:
Kuudes aisti puuttui tosiaan!!! :hugh: miten Starbuck voi unohtaa tällaisen mainstream-menestyksen??? :aatu:

Paitsi itsekin unohdin... :palm: Ei vittu, tuntuu kuin just olisin käynyt leffan elokuvissa katsomassa.. :cage:

tämä kyllä :| ois menny listalle heittämällä

Profiili  

Poissa
kokelas
kokelas
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Ke Marras 13 2013 16:58 
Herbert West kirjoitti:
Invictus kirjoitti:

Itse en pidä sen puuttumista hirveän suurena puutteena, kun ei nuo M. Night Shyamalanin leffat muutenkaan hirveästi kiinnosta. :)
Ihan katsottava mysteerileffa on tuo Kuudes aisti, mutta ei sen enempää. Joku Signs olisi jo selkeämmin kauhua.

Profiili  

Poissa
Täysloota
Täysloota
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: To Marras 14 2013 10:19 
Phileas Fogg kirjoitti:
Herbert West kirjoitti:
Invictus kirjoitti:

Itse en pidä sen puuttumista hirveän suurena puutteena, kun ei nuo M. Night Shyamalanin leffat muutenkaan hirveästi kiinnosta. :)
Ihan katsottava mysteerileffa on tuo Kuudes aisti, mutta ei sen enempää. Joku Signs olisi jo selkeämmin kauhua.

Mun mielestä Signs taas on pitkälti surkeaa kökköilyä enkä pitänyt juurikaan kauhistuttavana, ja tämä jännä juttu siinä mielessä että en ole Shyamalania kohtaan niin negatiivinen kuin useimmat muut. Jossain vaiheessa kuului mun kirjoissa jopa kiinnostavimpiin nykyohjaajiin. Kuudetta aistia pidin hyvinkin pelottavana leffana silloin joskus, ja ennenkaikkea eräänä aikakautensa huippuleffoista, mutta nää on niin yksilöllisiä juttuja :hyymy:

Profiili  

Poissa
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: To Marras 14 2013 10:40 
Shyamalanillahan on vitun kova neljän suora. Sixth Sense, Unbreakable, Signs, The Village, kaikki vähintään ***½ leffoja. No, ei nyt ehkä vitun kova mutta silti.

Profiili  

Poissa
Sutenöööri
Sutenöööri
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: To Marras 14 2013 10:44 
Herbert West kirjoitti:
Phileas Fogg kirjoitti:
Herbert West kirjoitti:
Invictus kirjoitti:

Mun mielestä Signs taas on pitkälti surkeaa kökköilyä enkä pitänyt juurikaan kauhistuttavana, ja tämä jännä juttu siinä mielessä että en ole Shyamalania kohtaan niin negatiivinen kuin useimmat muut. Jossain vaiheessa kuului mun kirjoissa jopa kiinnostavimpiin nykyohjaajiin. Kuudetta aistia pidin hyvinkin pelottavana leffana silloin joskus, ja ennenkaikkea eräänä aikakautensa huippuleffoista, mutta nää on niin yksilöllisiä juttuja :hyymy:

Itse pidän M. Night Shyamalanin leffoista ja Kuudes Aisti oli silloin ekalla kerralla aidosti pelottava mun mielestä. Muutama todella hyvä säikyttelykohtaus ja oikeasti ahdistava tunnelma. Signs taas ei mun mielestä ole tippaakaan kauhua. Ennemminkin sci-fi-jännäri. Niin ja mun mielestä Lady in the water on neljän tähden elokuva :oikeesti:

Profiili WWW  

Poissa
Täysloota
Täysloota
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: To Marras 14 2013 11:10 
Invictus kirjoitti:
Shyamalanillahan on vitun kova neljän suora. Sixth Sense, Unbreakable, Signs, The Village, kaikki vähintään ***½ leffoja. No, ei nyt ehkä vitun kova mutta silti.

Mahtavaa, en ole siis ainoa täällä joka pitää Villagesta. Yleensä kun sen mainitsee, joutuu välittömästi naurunalaiseksi :mrgreen: Mun kirjoissahan se on vähintään 4 tähden leffa, luultavasti ylikin. Loistava soundtrack jota tullu kuunneltua ihan irrallaan leffastakin, hyvät näyttelijät ja todella hieno satumainen tunnelma.

Spoiler: show
Ja vetoaa täydellisesti omiin tunteisiin koska lapsesta asti elätelly pakofantasioita, kuinka hienoa ois päästä pois nykymaailmasta johonkin syrjään elämään yksinkertaista elämää. Jopa tää monien haukkuma lopputwisti on mulle yksinomaan neroutta. Rakastan lopputwistejä jotka kääntää kaiken päälaelleen ja olen sen verran yksinkertainen niiden kanssa, etten arvaa yleensä koskaan etukäteen.

Ja vaikka signsia haukuin kun se ei aikanaan ihan vastannut odotuksia, niin mulle Shyamalan oli kyllä tosi kova nimi Happeningin ilmestymiseen asti, pidin miehen tyylistä kaikin puolin.

Viimeksi muokannut Herbert West päivämäärä To Marras 14 2013 11:14, muokattu yhteensä 1 kerran
 Profiili  

Poissa
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: To Marras 14 2013 11:13 
Lady in the Water on edelleen näkemättä, The Happeningia haukuttiin aikoinaan myös, ihan ok sekin oli mun mielestä. Yleensä näiden rauhallinen, viipyilevä tunnelma iskee hyvin ja visuaalinen otekin on hallussa.

Profiili  

Poissa
Täysloota
Täysloota
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: To Marras 14 2013 12:37 
Kyllä mustakin Village on tosi hyvä. Happeningkään ei muistaakseni ollut lainkaan niin huono kuin maineensa, mutta Lady in the Water oli kyllä aikanaan suuri pettymys. Happeningin jälkeisiä ei olekaan tullut nähtyä.

Profiili  

Poissa
Lapset sanovat: "Saatana on herra"
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: To Marras 14 2013 18:24 
Invictus kirjoitti:

Sixth Sense vain kärsii siitä, että siinä on ns. yllätysloppu. Tästä syystä toinen katsomiskerta ei ainakaan omalla kohdalla samanveroinen kuin ensimmäinen. Elokuvana silti hyvä.
The Villagesta pidän kaikista vähiten. Tuskin katson uudestaan. Unbreakable ja Signs ovat erittäin kovia.

The Happening oli paljon parempi kuin mitä odotin.

Profiili  

Poissa
Galaksin kovanaama
Galaksin kovanaama
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: To Marras 14 2013 21:13 
Invictus kirjoitti:

Sixth Sense :star: :star: :star:
Ihan ok, ei vaan kestä hirveästi uusintakatseluja.

Unbreakable :star: :star: :star: :star:
Paras näistä.

Signs :star: :star: :star: :puoli:
Oikein hyvä tunnelma tässä, pitäis ottaa uusintakatseluun.

The Village :star: :star:
Tästä se alamäki alkoi...

Profiili  

Poissa
Täysloota
Täysloota
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: To Marras 14 2013 22:09 
Onko Shyamalanille omaa ketjua, voitais mennä sinne jatkamaan vääntöä tästä kun selkeästi puhuttavaa löytyis :mrgreen:

Profiili  

Poissa
Voimavaraistunut ituhippi
Voimavaraistunut ituhippi
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: To Marras 14 2013 22:16 
Herbert West kirjoitti:
Onko Shyamalanille omaa ketjua, voitais mennä sinne jatkamaan vääntöä tästä kun selkeästi puhuttavaa löytyis :mrgreen:

Ei, joten sellaisen voi varmaan haluttaessa perustaa. Hmmm...jostakin syystä miehestä on juttua tuolla:

Paskat ohjaajat ja vieläkin paskemmat näyttelijät

Profiili  

Poissa
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Pe Marras 15 2013 4:16 
Herbert Westin toiveesta siis.

Profiili  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 57 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava

Hyppää: