Hohtoloota

Mystinen suomalainen elokuvafoorumi
Tänään on La Loka 20 2018 17:05

Etusivu » Foorumit » Elokuvat - yleistä

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 66 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Kirjoittaja
Etsi tätä:
Viesti

Poissa
Hardcore Hooligan
Hardcore Hooligan
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Su Helmi 07 2010 11:19 
Mikko Lahtinen kirjoitti:
Joshua Tree

Tää kiihottais nähdä pitkästä aikaa. Pentuna diggailin kovasti suomikassua tästä. Mites deeveedee-tilanne?

Profiili  

Poissa
Voimavaraistunut ituhippi
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Su Helmi 07 2010 13:32 
mikko t kirjoitti:
Joshua Tree

Tää kiihottais nähdä pitkästä aikaa. Pentuna diggailin kovasti suomikassua tästä. Mites deeveedee-tilanne?

Tuo oli myös omia lapsuudensuosikkeja. Minulla on VHS-kopio tuosta kasetista ja se kului melko laaduttomaksi useiden katselujen ja lainausten myötä. R1-julkaisu ja korealainen R0 olisivat unrated-versioita, mutta täyskuvalla (alkuperäinen kuvasuhde 2.35:1). Tosin noissa on ilmeisesti open matte, eli kuvaa ei puutu, vaan on enemmän alhaalla ja ylhäällä, mikä tietysti pilaa rajauksia, jos ne on tuohon tarkoitettuun kuvasuhteeseen suunniteltu.

Profiili  

Poissa
Omituinen saunoja
Omituinen saunoja
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Su Helmi 07 2010 14:54 
Dolppahan on showmiehiä! :D

Profiili  

Poissa
Vittuuntunut kirjastotäti
Vittuuntunut kirjastotäti
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Su Helmi 07 2010 17:26 
Monesta Dolpan elokuvan katsomisesta on NIIIN pitkä aika, että varmaa tähditystä on paha antaa. Universal Soldier on tietysti selkeä ykkönen. Showdown in Little Tokyo on hyvää kamaa myös. Dark Angelia tuli teininä katseltua, voisi kolahtaa vieläkin ihan hyvin. Red Scorpionista sen sijaan en diggaillut nuorempana, tiedä sitten miten menisi nyt. Rocky IV on itsestäänselvyys tietysti hyvien joukossa. The Punisher on hyvä myös.

Uudemmista ei ole kovin montaa tullut nähtyä, Jill Rips oli ihan mukiinmenevä ja sisälsi erikoisempaa kuvastoa... The Peacekeeperin olen arvioinut jopa kolmen tähden arvoiseksi, en siitä nyt kummemmin enää yksityiskohtia muista muuta kuin että se oli ihan positiivinen yllätys. No, eihän toi nyt kovin uusi ole, vuodelta -97. Silent Triggerin olen ainakin nähnyt, mutta siitäkin on niin paljon aikaa ettei varmaa osaa sanoa. Sen verran kuitenkin ettei varmasti kovin häikäisevä ollut. Muista juuri muuta kuin että siinä oli yksi Coupling-sarjan naisista. The Shooterinkin oon kai nähnyt, tullut tv:sta -99.

Johnny Mnemonicissa ei tainnutkaan muuta hyvää olla kuin Dolpan suoritus. Ja Masters of the Universessa ei auta sekään.

Profiili  

Poissa
Lootan jäsen
Lootan jäsen
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Ma Helmi 08 2010 0:00 
Oliko Retrogradessa aivan helvetin ihmeellinen ja hölmö loppu, vai muistanko vain jotain väärin? Joku tällänen kuva jäi mieleen elokuvasta... Noin muuten huono elokuvahan se kauttaaltaan oli.

Lundgrilta koviten uppoaa Rocky 4, Red Scorpion, Masters of the Universe - tuossa järjestyksessä. Rockya ei tarvinne perustella, mutta Scorpionissa oli hienot afrikkalaiset savannimaisemat yhdistettynä Dolphin kiilteleviin lihaksiin. Universe nyt vaan on helvetin kova "hyvän vanhan ajan lapsuuden taikaelokuva".

Profiili  

Poissa
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Ma Helmi 08 2010 0:35 
Invictus kirjoitti:
Red Scorpionista sen sijaan en diggaillut nuorempana, tiedä sitten miten menisi nyt.

Alkuperäisen Hohto-foorumin aikana listasin tämän ketjuun Paska elokuva, jossa yksi hyvä kohtaus, mutta edellisellä katselulla (olikohan viime kesänä tai syksynä?) pidin melko paljon. Ei silti Dolphin parhaimmistoa.

Lainaa:
Johnny Mnemonicissa ei tainnutkaan muuta hyvää olla kuin Dolpan suoritus. Ja Masters of the Universessa ei auta sekään.

Kyllä Dolphin suoritus on parasta, mitä tällä elokuvalla on tarjottavanaan, mutta on siinä muitakin hauskoja juttuja. Ei tuota ainakaan pitkästyttäväksi voi sanoa.

1982 kirjoitti:
Oliko Retrogradessa aivan helvetin ihmeellinen ja hölmö loppu, vai muistanko vain jotain väärin? Joku tällänen kuva jäi mieleen elokuvasta... Noin muuten huono elokuvahan se kauttaaltaan oli.

Itse en muista tuosta juuri muuta kuin että Dolph lähti ryhmänsä kanssa etsimään menneisyydestä jotakin tulevaisuuden tuhoavaa virusta. Ja tietysti sen, että joku oli päättänyt palkata Gary Danielsin näyttelemään toimintaelokuvaan.

Lainaa:
Rockya ei tarvinne perustella, mutta Scorpionissa oli hienot afrikkalaiset savannimaisemat yhdistettynä Dolphin kiilteleviin lihaksiin.

Lisäksi Red scorpion sisältää hienon tulkinnan Neuvostoliiton kansallislaulusta.

Profiili  

Poissa
Lootan jäsen
Lootan jäsen
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Ma Helmi 08 2010 1:38 
Itse en muista tuosta juuri muuta kuin että Dolph lähti ryhmänsä kanssa etsimään menneisyydestä jotakin tulevaisuuden tuhoavaa virusta. Ja tietysti sen, että joku oli päättänyt palkata Gary Danielsin näyttelemään toimintaelokuvaan.

Hmm, jotain tuon kaltaista siinä oli mutta ei se kauheasti muistipankkeja herättele. Mut siinä ihan lopussa oli joku loppukuva jossa Dolph ja muistaakseni perheensä seisoi jossain auringonlaskussa ja siinä sanottiin jotain joka loi jonkun aivan käsittämättömän temaattisen hölmöyden. Toi on melkeen pakko tarkistaa huomenna mistä siinä oli kyse...

Profiili  

Poissa
Komedian kunkku
Komedian kunkku
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Ma Helmi 08 2010 10:56 
Ei pitäisi lukea tätä foorumia ollenkaan, kun koko ajan tulee lisää ostettavaa... :hyymy: Direct Contact kuulostaa lupaavalta ja löytyy jopa blu-raynä (aluekoodittomuus toki varmistettava), ja Joshua Treen voisi myös ottaa, vaikken siitä tiedäkään mitään. Punisherit, Showdownit ja Universalit jo löytyykin. Kunhan Chibat ja Dammet on katsottu, pitänee tsekata Dolppaa seuraavana.

Ai niin, pentuna olin armoton Masters of the universe -fani, mutta elokuva on edelleen näkemättä! :puna: Pitänee harkita, hommaisiko senkin.

Profiili  

Poissa
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Ma Helmi 08 2010 13:24 
Exterminator kirjoitti:
Ai niin, pentuna olin armoton Masters of the universe -fani, mutta elokuva on edelleen näkemättä! :puna: Pitänee harkita, hommaisiko senkin.

Tiedä sitten, miten tuo toimii, jos sitä ei ole nähnyt lapsena kertaakaan. Saattaa olla, että Skeletoriakaan ei hirveästi arvosta, jos hänet näkee ensimmäisen kerran päälle 20-vuotiaana. Vähän sama juttu kuin ninjaelokuvissa. Jos niitä on nähnyt siinä kymmenen ikävuoden molemmin puolin, niin niistä luultavasti pitää vielä 30-vuotiaanakin, jos taas ei ole katsonut nuorena, niin todennäköisesti tuntuvat ainoastaan typeriltä. Toki poikkeuksiakin löytyy...

Profiili  

Poissa
Komedian kunkku
Komedian kunkku
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Ma Helmi 08 2010 13:39 
Exterminator kirjoitti:

Tiedä sitten, miten tuo toimii, jos sitä ei ole nähnyt lapsena kertaakaan. Saattaa olla, että Skeletoriakaan ei hirveästi arvosta, jos hänet näkee ensimmäisen kerran päälle 20-vuotiaana. Vähän sama juttu kuin ninjaelokuvissa. Jos niitä on nähnyt siinä kymmenen ikävuoden molemmin puolin, niin niistä luultavasti pitää vielä 30-vuotiaanakin, jos taas ei ole katsonut nuorena, niin todennäköisesti tuntuvat ainoastaan typeriltä. Toki poikkeuksiakin löytyy...

Joo ainakin tosi halvalla tuo on saatava, jos päätän hankkia. Ei kyllä pysty sanomaan etukäteen, kun ne fanituksen päivätkin olivat jo niin kauan sitten. Ninjoja onneksi tuli nähtyä jo naperona, kiitos äideille vuokrauksista. 8-)

Direct Contactin blu-ray ei näköjään valitettavasti ole aluekooditon, jenkkilevy siis. Mutta eiköhän tuo suht piakkoin jossain lähempänäkin julkaista.

Profiili  

Poissa
Sinanjun mestari
Sinanjun mestari
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Ma Helmi 08 2010 14:32 
Exterminator kirjoitti:

Mie oon taas just näitä uuden sukupolven tyyppejä, jotka on vasta nuorena aikusena löytäny nää hyvät klassikot. Viime kesänä näin ensimmäistä kertaa Masters of the Universen ja kyllä tykkäsin. Cannonin ninjalegendatkin näin ensimmäistä kertaa joku 4 vuotta ja nehän ne vasta kovia ovatkin.

Profiili  

Poissa
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Ma Helmi 08 2010 14:39 
rautapuoli kirjoitti:
Mie oon taas just näitä uuden sukupolven tyyppejä, jotka on vasta nuorena aikusena löytäny nää hyvät klassikot. Viime kesänä näin ensimmäistä kertaa Masters of the Universen ja kyllä tykkäsin. Cannonin ninjalegendatkin näin ensimmäistä kertaa joku 4 vuotta ja nehän ne vasta kovia ovatkin.

Kuten tuossa sanoin, joissakin tapauksissa asia on toisin. Kokemuksen perusteella sanoisin, että olet enemmän poikkeus. Kun olen lainannut 1980-luvun ninjailuja ihmisille, jotka eivät ole niitä nähneet nuorempana, niin vastaus on useimmiten ollut, että käsittämätöntä paskaa ja elokuva jäi kesken. Tuo Masters of the universe on luultavasti vielä enemmän riippuvainen siitä, onko sen katsonut joskus nuorena.

Profiili  

Poissa
Sutenöööri
Sutenöööri
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Ma Helmi 08 2010 23:34 
Mä olen suoranaisesti kasvanyt näiden vanhojen ninjailuitten, Chuckin, Dolpan, Dammen ja Seagalin parissa. Ah sitä aikaa. Tosin leikeltyjähän noi leffat olivat suurimmaksi osaksi, mutta aina jostain sai hommattua nuhjuisia leikaamattomia versioita tai sitten piti nauhoittaa Filmnetiltä.

Silloin kultaisella 80-luvulla ninjailuita sai vielä hyvin vuokraamoista, mutta 90-luvun videolaki karsi aika hyvin "laatuleffoja".

Mikko Lahtisen lista pitää aika hyvin paikkaansa, joskin sieltä puuttuu muutama elokuva.
Men of Waria en listaisi noin korkealle. Se menee mun listoissa samalle viivalle Joshua Treen, Johnny Mnemonicin yms. kanssa.
Dark Angel on perkeleen kova :up:

Profiili WWW  

Poissa
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Ma Helmi 08 2010 23:53 
JakeTheSnake kirjoitti:
Mä olen suoranaisesti kasvanyt näiden vanhojen ninjailuitten, Chuckin, Dolpan, Dammen ja Seagalin parissa. Ah sitä aikaa.

Samoin täällä ja olen kiitollinen siitä, että vanhemmat eivät olleet lopulta kovin tiukkoja katsomisten suhteen.

Lainaa:
Mikko Lahtisen lista pitää aika hyvin paikkaansa, joskin sieltä puuttuu muutama elokuva.
Men of Waria en listaisi noin korkealle. Se menee mun listoissa samalle viivalle Joshua Treen, Johnny Mnemonicin yms. kanssa.
Dark Angel on perkeleen kova :up:

Hyvä olla välillä enemmän samaa mieltäkin. Jatkuva vääntäminen alkaa rasittaa jossakin vaiheessa. Voi hyvinkin olla, että Men of war sijoittuu yhden katselun jälkeen turhan ylös. Toisaalta se sopi omaan makuun hyvin ja oli sellaista laatutoimintaa, ettei siitä paljoa valittamista löytynyt. Toistaiseksi ainakin sijoittaisin sen selvästi mainitsemiasi ylemmäs. Joshua Tree -elokuvan olen katsonut lähes kymmenen kertaa joskus ja se jaksaa viihdyttää, joten olisi ehkä pitänyt sijoittaa se hieman ylemmäs. Keanu Johnny McNemonic -elokuvan pääosassa taas vie hieman pisteitä ja muutenkin elokuva olisi voinut olla hieman "rankempi". Mikä olisi toteutunut hyvin, jos Dolphin osa olisi ollut suurempi. Hyvä niinkin, mutta onhan Men of war sitä selvästi parempaa menoa, varsinkin ne viimeiset 30 minuuttia. Listalta puuttuukin paljon katsomattomia. Uudemmista kommenttien perusteella olisi tarkoitus katsella ainakin The mechanik ja Direct contact. Dark angel tuli katseltua uudelleen vähän aikaa sitten ja oli hieman heikompi kuin muistin. Hyvä elokuva, mutta ei yltynyt samanlaiseen teurastukseen kuin tuo mainittu Men of war. Red scorpion ehkä eniten muistuttaa sitä (Men of war), mutta nämä kaksi erottaa laadukkaampi toteutus, parempi tarina ja yleinen ilmapiiri. Molemmat hengeltään 1980-luvun bodycount-toimintaa, mutta Men of war -elokuvassa kaikki on tehty paremmin ja Red scorpion on enemmän rutiinisuoritus siinä lajityypissä.

Profiili  

Poissa
HOHDOKAS
HOHDOKAS
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Ti Helmi 09 2010 0:28 
Mä ostin Direct Contactin 4 €urolla

Profiili  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 66 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Hyppää: