Hohtoloota

Mystinen suomalainen elokuvafoorumi
Tänään on To Marras 15 2018 0:50


Etusivu » Foorumit » Elokuvat - yleistä


Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 137 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Seuraava
Kirjoittaja
Etsi tätä:
Viesti

Poissa
HOHDOKAS
HOHDOKAS
Käyttäjän avatar

Liittynyt: La Touko 31 2014 12:17
Viestit: 2879

Viesti Lähetetty: Su Loka 14 2018 15:29 
Ylös  
Kuva

Mickey (1992) :star: :star: :puoli:
https://www.imdb.com/title/tt0104870/

Lisää vittumaisia tenavia ja tässä päähahmona 9-vuotias Mickey joka aluksi tappaa oman adoptioperheensä valehdellen, että paikalla kävi joku paha setä.
Tyypille etsitään nopeasti uudet vanhemmat ja jonkin aikaa ollaan kilttiä poikaa kunnes on aika tappaa naapurin mimmin poikaystävä.
Opettaja aavistaa pahaa ja tutkii lapsen menneisyyttä mutta uudet ottovanhemmat on ihan sokeita ja näin ansaitsevat kohtalonsa.

Todella tyypillinen 90-luvun alun hajuton sekä mauton kauhari tämä ja jokaisen tapahtuman osasi ennakoida.
Muutama tuttu naama löytyy eli uusi isä on Miami Vicen John Diehl, naapurin tyttö Melrose Placen Josie Bissett, opettaja kolmessa ekassa Hellraiserissa ollut Ashley Laurence
ja tämän työkaveri Ferrisin isä Lyman Ward.

Teknisesti leffa on ihan ok kamaa mutta tuo ennalta arvattavuus syö pointseja. Yhdet tissit nähdään ja jonkin verran vertakin mutta valju kokonaiskuva jää.
Sekin ärsytti, että se saatanan pallinaama selviää seuraavistakin murhistaan kuivin jaloin ja homma sen kuin jatkuu :evil:
Briteissä leffa taitaa olla vieläkin kiellettyjen listalla James Bulger keissin takia. https://en.wikipedia.org/wiki/Murder_of_James_Bulger

_________________
"Days are like women - each one's so damn precious, but they all end up leaving you."

 Profiili  

Poissa
HOHDOKAS
HOHDOKAS
Käyttäjän avatar

Liittynyt: Pe Kesä 06 2014 18:19
Viestit: 3406
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Lähetetty: Su Loka 14 2018 16:05 
Ylös  
Minä katsoin Marc Dacascos -tuotoksen DNA.

https://www.imdb.com/title/tt0118912/reference

No joo, on aika kyseenalaista kuuluuko tämä tälle palstalle ollenkaan kun paljon enemmän tässä Predatorin jalanjäljissä tällaisella scifitoimintaseikkailuakselilla liikutaan. Mutta kauhua minun piti katsoa, perkele, ja sellaisena minä tätäkin erheellisesti tuijottelemaan lähdin (Suomalainen lisänimi "Viidakon Kauhu" saattaa vaikuttaa tähän). Ja kyllä minä sitä paitsi voisin tämänkin johonkin 10 leffaa viidellä levyllä -tyyppiseen halpiskauhuboksiin uskoa kuuluvan jos julkaisijoilla vain sattuisi sillä hetkellä oikeudet olemaan. Joten, silvuplee, arvostelu:


Dacascos on tutkija joka on keksinyt lääkkeen jolla kasvattaa ihmisen immuniteettijärjestelmää satakertaiseksi. Tästä johtuen, loogisesti, hänet naurettiin ulos tiedemiesten kerhosta ja hän joutuu nyt tienaamaan leipänsä jollain kuppaisilla Keski-Amerikan lääkintäasemilla. Öh, voisi kuvitella näin maallikkona että parannuskeino esim. HIV-viirukseen voisi olla kova juttu mutta ei kai sitten. Jürgen Prochnow kuitenkin löytää Dacascoksen ja palkkaa tämän löytämään viidakosta niitä samoja koppakuoriaisia mistä tämä aikoinaan tislasi ihmerohtonsa. Vaan heti saadessaan ötökän Prochnow pettää Dacascoksen ja jättää sortuvaan luolaan kuolemaan. Hänen kätyrinsä löytävät paikallisen heimon suojelijademonin (!) luurangon viidakosta ja nyt Jürgen aikoo alkaa leikkiä leikkaa&liimaa -pelejä geenistöjen kanssa. Ihan vaan koska.

Kaksi vuotta myöhemmin joku suttura CIA-agentti saapuu samaan pöpelikköön Prochnow'n sotkuja setvimään ja hommaa apuunsa, kenenkäs muun kuin Dacascoksen. Sekä jonkun saatanan rasittavan pennun koska jostain syystä niin monissa tällaisissa leffoissa pitää aina olla joku rasittava pentu. Ja sitten perseillään ympäri pöpelikköä ja varotaan mörköä joka ei ole enää Prochnow'nkaan hallinnassa.

Niin, mainitsin Predatorin. Tottakai tämäkin ötiäinen osaa muuttua näkymättömäksi ja tulkita maailmaa kummallisenvärisenä lämpökameravisiona. Muuten kyseessä on ihan hauska kumipukumörkö mutta aina nopeaa liikkumista vaativissa kohtauksissaan se muuttuu todella paskaksi CGI-kikkareeksi. Muita hellyyttäviä efektejä edustavat lopun raketinheitinhupailu sekä leluhelikopterin maahansyöksyn pakeneminen green screenin edessä. Gorea leffassa on parissa kohtaa tosin lähinnä varsinaisen silppuamisen jälkiseurausten muodossa.

Hahmot ovat ihan vitun turhia eikä niille jakseta edes yrittää rakentaa mitään persoonaa. Paitsi sille skidille joka tietysti pärjää kaikkia aikuisia paremmin ja jallittaa monsteria ihan 6-0 kätevästi Home Alonaillen. Tosin lopussa leffa tekee jotain mitä harvat uskaltavat ja tappaa pojan. Tämä oli oikeasti yllättävää. Tosin sitten annetaan ymmärtää että elokuvan alkuasukasheimo jotenkin osaisi toimittaa pennun takaisin niihin ihme koppakuoriaisiin liittyvällä hokkus pokkuksella mutta näin ei sitten tapahdukaan. Tai ehkä kuvausryhmä vain unohti kuvata tämän kohtauksen.

Ihan hyväksyttävä creature feature mutta ei yhtään enempää. Ja tuskin jättää kummoisia muistijälkiä. Kuten sanottu ei myöskään juuri liity kauhuun mitenkään joten eipä tästä tämän enempää.

_________________
--- Amal shufar, at rrug ---

 Profiili  

Poissa
HOHDOKAS
HOHDOKAS
Käyttäjän avatar

Liittynyt: La Touko 31 2014 12:17
Viestit: 2879

Viesti Lähetetty: Su Loka 14 2018 18:44 
Ylös  
Kuva

Marttyyrit (Martyrs, 2008) :star: :star: :star:
https://www.imdb.com/title/tt1029234/

Epämukava, ilkeä, sairas, tällaisia ajatuksia toi Martyrs mieleen. Pirun vaikea arvosteltava mutta laitoin kolme starbaa.

On vuosi 1971 ja Lucie karkaa eräässä tehtaassa sijaitsevasta kidutusluolasta seurakunnan hoiviin ja ystävystyy Annan kanssa mutta ei pääse häntä kiusaavasta oudosta hahmosta eroon.
Mennään 15 vuotta eteenpäin ja seuraamme Balfondin perhettä aamutoimissa, kun Lucie säntää sisään ampuen kaikki haulikolla väittäen heitä kiduttajikseen. Anna tulee myöhemmin paikalle ja näkee kaaoksen.
Kiusanhenki riivaa edelleen Lucieta ja Anna alkaa menettää uskonsa ystäväänsä mutta löytää sitten talosta salakäytävän josta löytyy reitti pahuuden ytimeen.

En todellakaan viihtynyt Marttyyreita katsoessani mutta onko se sitten merkki huonosta leffasta, eipä taida olla. Pahaa kuitenkin teki enkä tahtoisi kokea tällaista ainakaan kovin pian uudestaan ;)
Alussa katsoja on melkoisen pihalla kaikesta mikä on sinänsä piristävä fiilis. Onko Lucie ihan sekaisin vai mistä on kyse? Veri lentää ja meno on vimmaista.
Juttu alkaa aueta, kun salareitti löytyy mutta filmin loppuosa on kidustuspornoilussaan alkuosaakin ikävämpää katsottavaa. Martyrsia tehdessä ei varmaan ole yhdelläkään näyttelijällä ollut kivaa.

Hiukan turhan rankkaa kamaa tämä eli rajat ne on meikäläiselläkin. Ne jotka ei ole nähneet eikä kauhu ole se ykkösjuttu, miettikää kahdesti.

_________________
"Days are like women - each one's so damn precious, but they all end up leaving you."

 Profiili  

Poissa
Kultaloota
Kultaloota
Käyttäjän avatar

Liittynyt: Pe Helmi 02 2018 11:32
Viestit: 966

Viesti Lähetetty: Ma Loka 15 2018 6:15 
Ylös  
The Mangler
https://www.imdb.com/title/tt0113762/

Eka uusinta sitten nuoruusvuosien pettymyksen. Eli tässäpä oli taas hyvä rojahdan sohvalle -leffa, niin kuin King-leffat yleensä ovat. Toisin kuin silloin nuorena. Ei nyt mitään spektaakkelimaista mutta varmaa viihdettä. Puikoissa Tobe Hooper ja pääosissa mankelin herrana Englund ja kyttänä sopivan kuumottava Ted Levine.

 Profiili  

Poissa
HOHDOKAS
HOHDOKAS
Käyttäjän avatar

Liittynyt: La Touko 31 2014 12:17
Viestit: 2879

Viesti Lähetetty: Ma Loka 15 2018 19:48 
Ylös  
Kuva

Sokea kauhu (See No Evil aka Blind Terror, 1971) :star: :star: :star: :puoli:
https://www.imdb.com/title/tt0067727/

Hyvin toimi edelleen tämä Richard Fleischerin psykologinen jännäri, viimeksi nähnyt varmaan 80-luvulla.

Vastikään ratsastusonnettomuudessa sokeutunut Sarah (Mia Farrow) palaa kotiinsa setänsä luokse, talossa asuu myös sedän vaimo sekä tytär Sandy.
Poikaystävä Steve kutsuu Sarahin kylään ja tämän poissaollessa murhaaja iskee ja tappaa perheen. Sarahin palattua kotiin kaikki tuntuu normaalilta koska väen pitikin olla poissa.
Aamulla karu totuus paljastuu sedän löytyessä kuolleena yläkerran kylpyammeesta, tämän vaimo istuu tapettuna alakerrassa ja Sandy makaa liikkumattomana sängyllään.
Kaiken lisäksi vatsaan ammuttu puutarhuri kertoo, että murhaaja palaa varmasti koska on unohtanut rannekorunsa taloon. Samalla askeleet jo lähestyvät ulko-ovea...

Hyvin tehty elokuva tämä on, hidastempoinen kylläkin mutta ymmärrettävistä syistä ja pitäähän sitä tunnelmaa sekä hahmoja luoda.
Kamera liikkuu hienosti ja esittää katsojille juttuja mitä Sarah ei näe mutta mihin hän tulee kyllä jatkossa törmäämään.
Mia Farrow on pääosassa uskottava ja kohtaus jossa nainen löytää setänsä ammeesta paniikin iskiessä on helvetin tehokas.
Sandyn roolissa oleva Diane Grayson on hyvännäköinen 70s brittitypy jota olisi voinut katsella pidempäänkin.

Tärkeintähän tässä on yrittää samaistua Farrowin hahmoon tämän kauhunhetkissä ja harhaillessa metsissä, eihän se mitään herkkua sokeana todellakaan olisi.
Loppupuolella nähdään vielä yksi murhayritys mutta ehkä tämä olisi vielä jotain hieman päräyttävämpää vaatinut jotta puhuttaisiin todellisesta klassikosta.

_________________
"Days are like women - each one's so damn precious, but they all end up leaving you."

 Profiili  

Poissa
HOHDOKAS
HOHDOKAS
Käyttäjän avatar

Liittynyt: Pe Kesä 06 2014 18:19
Viestit: 3406
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Lähetetty: Ma Loka 15 2018 20:05 
Ylös  
^Mia Farrow oli kyllä hyvä siinä Rosemary's Babyssäkin. Olisikohan se peräti ainut, mitä naiselta olen nähnyt.

_________________
--- Amal shufar, at rrug ---

 Profiili  

Poissa
HOHDOKAS
HOHDOKAS
Käyttäjän avatar

Liittynyt: Pe Kesä 06 2014 18:19
Viestit: 3406
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Lähetetty: Ti Loka 16 2018 14:01 
Ylös  
Sitten katsoin kämäisen, vuoden 2006 tv-version Draculasta.

https://www.imdb.com/title/tt0847161/reference

Bram Stockerin klassikkoteoksen sijaan tämä tuntuu ammentavan aneemisesti vaikutteensa enemmän Francis Ford Coppolan 90-luvun mestariteoksesta. Coppolan version muutokset tarinaan pätevät pitkälti tähänkin - parin uuden lisukkeen kanssa - ja jonkinsorttiseen visuaalisesti räväkkään extravaganzaan tässäkin ollaan pyritty. Musiikeissakin kuuluu ajoittain selkeä Wojciech Kilar -vaikutus. Kummallisinta on kuitenkin ettei tämäkään pätkä juuri kauhua sisällä tai edes siihen pyri - koko homma hoidetaan ihan vakaalla draamalinjalla alusta loppuun. Eihän siinä mitään jos ei tätä tarinaa olisi jo nähty aika monta kertaa; eikä se nyt sellaisenaan niin kovin ihmeellinen ihmisluonnon kuvaus kuitenkaan ole.

Teoksen näkyvin uudistus on aloittaa tapahtumat kauan ennen kirjaa; ajasta kun nollanaamaiset päähenkilömme yhä pöljäilivät vampyyrivapaana Englannissa. Tässä tarinaan on lisätty holtiton, kuppa-aiheinen B-juoni. Toki 1800-luvun Britannia on aina hieno lokaatio ja erityisesti Viktoriaanista Lontoota nyt katselee aina mielellään. Itse tarina kuitenkin tuntuu vasta alkavan kun aletaan sinne Transilvaniaan suunnistaa.

Kyseisessä tuotoksessa on myös yksi ehkä elokuvahistorian noloimmista Draculoista. Näyttelijä Marc Warren on kova tyyppi ja tehnyt muutamankin ainakin itselle hyvin mieleenjääneen roolin mutta nyt ollaan kyllä löhdetty hakemaan jotain täysin puolitiehen jäänyttä vähän Jared Leto -Jokerin tapaan. Coppolaa rippaavassa alussa missä meillä on ihan kivasti meikattu vanha ja heikko Dracula juttu toimi vielä jotenkin mutta tämän nuorennetun olomuodon paljastuessa oikeasti repesin huutonauruun. Se ei liennyt tarkoitus. No, onpa "Röllipeikko-Draculakin" nyt sitten todistettujen asioiden listalla.

Siitä visuaalisuudesta: värikäsittely. Ja värivalaisu. Siinä kaksi kaunista asiaa. Ensimmäistä oikeasti tarvitaan ja toisen kanssa esim. Dario Argento on tehnyt ihmeitä. Mutta taas kerran ei näin. Draculan linnan jokainen huone on nimittäin valaistu eri sattumanvaraisella värisävyllä, joskus hahmoja myöten ja joskus ilman heitä niin että näyttää kuin porukat olisi kuvattu green screenin edessä ilman mitään syytä. Leikkaaminen ja kuvaaminen on myös todella huolimatonta ja kömpelöä. Paljon nopeita leikkauksia ilman syytä ja niin että kaikki liikkeen ja ympäristön suunnat sekä sijainnit katoavat vähän väliä. Myöskin paljon turhia musiikkivideovälähdyksiä sattumanvaraisista asioista. Gatto Nerossa oli joo liikaa niitä tarpeettomia silmäkuvia mutta siinä ne sentään jotenkin sopivat kohtauksiin, joista ne löytyivät.

Ja kuten sanottu, tylsämieliset hahmot edellä tässä mennään ja näyttelykin on kamalaa. Kaikki hahmot tuntuvat meuhkaavan jatkuvasti täysin luonnottomasti - mitä, eikö Viktoriaanisen Englannin jos minkä pitänyt olla hillitty ja tunteensa aisoissa pitävä mesta? Ihan ei olla Jouko Turkka -osastolla mutta naapurustossa kuitenkin. Ja tuon draama-aspektin takia mitään veristä tai ikävää - seksuaalisuudesta nyt puhumattakaan - ei toki sovi esittää. Etteivät päiväkahvejaan hörppivät mummot henkäise sokeripalojaan väärään kurkkuun. Vaikutelma on vähän kuin massamurha Salatuissa Elämissä.


Haukunnasta huolimatta kyllä tämän nyt kerran katsoi ja paljon kamalampaakin saastaa maailmasta löytyy. Esim. se siitä DVD-boksistani löytyvä Malenka on edelleen kehnoin vampyyrifilmi minkä olen nähnyt. Kysymyksekseni lähinnä nouseekin: mikä pointti tällä koko tuotoksella oli? Meillä on jo Coppolan visio, klassinen Nosferatu ja Bela Lugosin sekä Christopher Leen tulkinnat lukuisine jatko-osineen. Tiedän että kyseessä on ajaton klassikko mutta tarvitseeko maailma vielä lisää Draculoita; etenkin sellaisia jotka eivät tuo keitokseen mitään lisää? No, paitsi kupan.

_________________
--- Amal shufar, at rrug ---

 Profiili  

Poissa
HOHDOKAS
HOHDOKAS
Käyttäjän avatar

Liittynyt: La Touko 31 2014 12:17
Viestit: 2879

Viesti Lähetetty: Ke Loka 17 2018 8:24 
Ylös  
Kuva

Headhunter (1989) :star: :star:
https://www.imdb.com/title/tt0099749/

USA/Etelä-Afrikka halpistelua tällä kertaa ja ei niin yllättäen melkoisen heikkoa menoa.

Nigeriasta Miamiin paenneet pakanauskovaiset on löydetty eikä paholainen päästä heitä helpolla sillä tästä kultista eroamisesta seuraa pään katkaisu.
Kay Lenz ja Wayne Crawford ovat etsiviä ja saavat epäonnekseen keissin pomoltaan, Dallasissa Ray Krebbsiä esittäneeltä Steve Kanalylta.

Ohjaus on mielikuvituksetonta eikä dialogikaan päätä huimaa. Liian paljon käytetään aikaa Crawfordin eroprosessiin vaimostaan (V-sarjan Lydia, June Chadwick) joka oli pamahtanut lesboksi.
Lenz käväisee suihkussa mutta ei paljastele. Ihoa leffassa kuitenkin nähdään alun Afrikka osuudessa, kun native naikkoset tanssivat rituaalissaan.

Pari päänkatkaisua nähdään sekä muutama verinen ruumis ja parit steadicam -ajot suoritetaan tuulikoneen pöllytellessä.
Viimeiset noin kymmenen minsaa on ok meininkiä, kun pääosakaksikko taistelee pirua vastaan moottorisahan lauleskellessa. Lopussa poloiset manaavat paholaisen takaisin henkiin joten ihan turhaa touhua taas :justiina: :LOL4:

_________________
"Days are like women - each one's so damn precious, but they all end up leaving you."

 Profiili  

Poissa
HOHDOKAS
HOHDOKAS
Käyttäjän avatar

Liittynyt: Pe Kesä 06 2014 18:19
Viestit: 3406
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Lähetetty: Ke Loka 17 2018 20:07 
Ylös  
Jatkoin Fulci-linjalla ja katsoin Manhattan Babyn kanssa ekaa kertaa.

https://www.imdb.com/title/tt0084298/reference

Mjoo. Ei valitettavasti parantanut Gatto Nerosta vaan pikemminkin päinvastoin. Olisiko jopa kehnoin näkemäni tuotos miehen töistä? Toki niitä loppuaikojen tv-spektaakkeleita en välttämättä ole aikeissa kolutakaan... mutta. Ei jotenkin irronnut. Ja tämäkin oli sellainen pätkä josta todella, todella halusi tykätä koska välillä on hienoa tunnelmointia, juoni on varsin jees ja mielenkiintoisia ideoitakin löytyisi - mutta tarpeeksi ei vaan tapahdu ja usein sekin vähä on aika latteaa.

Ensinnäkin, nimi Manhattan Baby ainakin minulle tuo mieleen kohtuullisen erilaisen leffan kuin mitä tarjolla sitten lopulta oli. Tai sitten se johtuu vain The New York Ripper -vaikutuksesta kun tuodaan Fulci ja Iso Omena yhteen. Jo heti alussa tyylitaju pettää kun näin maantieteellisesti spesifi nimi lävähtää kuvaan hiekkadyyneistä ja pyramideista. Siis häh... onko Manhattan siirretty Egyptiin?

No ei, mutta eipä tuolla lokaatiolla lopulta paljoa väliä ole. Yhtä hyvin filmin tarinan olisi (juuri alun Epykti-jaksoa lukuunottamatta) voinut sijoittaa vaikka Toijalaan. Nelihenkisen perheen nuori tyttö löytää Muinais-Egyptiläisen korun joka on totta fallossymbolissa pahuuden portti ja kaikkea muuta sellaista pahanlaista. Kotiin palattuaan aletaan sitten kummittelemaan ja hyppimään peilien sisään ja mitä näitä nyt on. Toistan vielä että tässä oli ihan oikeasti siistiäkin kamaa mukana mutta kokonaisuus ei vaan koskaan kohoa mitenkään fiksusti liitoon. Asiaa ei auta kun perheen poikaa näyttelee sama karikatyristiseltä Klaus Kinski -nukelta näyttävä pentu joka Enzo G. Castellarin hiekkakuoppapostapossa I Nuovi Barbari voitti kaikki viholliset yksin ritsallaan. Ja on tässä vielä rasittavampi, jos vain mahdollista.

Paras hahmo oli tahallisen rasittava koominen kevennys joka oli jo niin vammainen että kääntyi takaisin nerokkaaksi. Harmillisesti / onneksi tästä hahmosta hankkiudutaan kuitenkin eroon jo parin kohtauksen jälkeen. Sitten on myös paikallinen okkultismipuodin pitäjä joka tietää muinaisista pahuuksista kaiken. Filmin ainut kunnon goreilu onkin äijän kuolema ja tämä kohtaus pohjustuksineen on ehdottomasti hienoin juttu elokuvassa ja oikeasti aika maanisen siisti.

Fabio Frizzin skore kuulosti kummallisen tutulta - ihan kuin olisin kuullut leffan teeman jossain muussa elokuvassa jo. Tai sitten olen vain ladannut elokuvan soundtrackin joskus. Tuota tenhoavaa teemaa lukuunottamatta Frizzikään ei oikein ole parhaassa iskussaan päätyen lähinnä psykedeelisiin kalahduksiin ja improvisaatiokilkutuksiin mitä odottaisi lähinnä löytävänsä jostakin sen Dead Time Stories -boksin ultrahalpiksesta.


Eli ei oikein täyttänyt odotuksia tämä. Dissasin kuitenkin ehkä vähän liian rankallakin kädellä koska kyllä tätä nyt silti ennemmin katsoo kuin turpaansa ottaa ja paljon pahempaakin paskaa on esitetty esim. suomalaisissa elokuvateattereissa varmasti kuluvan vuodenkin aikana. Ei silti ihan kauheasti voi Fulcia nyt kehua.

_________________
--- Amal shufar, at rrug ---

 Profiili  

Poissa
HOHDOKAS
HOHDOKAS
Käyttäjän avatar

Liittynyt: La Touko 31 2014 12:17
Viestit: 2879

Viesti Lähetetty: To Loka 18 2018 7:16 
Ylös  
Heikko on kyllä Manhattan Baby, Frizzin teemabiisi parasta mutta muistaakseni Zombie Flesh Eaters leffan musaa on kierrätetty.

_________________
"Days are like women - each one's so damn precious, but they all end up leaving you."

 Profiili  

Poissa
HOHDOKAS
HOHDOKAS
Käyttäjän avatar

Liittynyt: La Touko 31 2014 12:17
Viestit: 2879

Viesti Lähetetty: To Loka 18 2018 7:54 
Ylös  
Kuva

Night Terrors (1993) :star: :star:
https://www.imdb.com/title/tt0108350/

Lisää 90-luvun taitteen kämäistä "kauhua". Tämä on Global Pictures kamaa, tuottajina Harry Alan Towers ja Yoram Globus.

Elokuvaa pohjustetaan Robert Englundin esittämän Markiisi de Saden vankilakohtauksella missä mies nautiskelee raipaniskuista mutta vannoo kostoa hänet kaltereiden taakse laittaneelle Beaumont nimiselle naiselle.
Hypätään nykypäivän Egyptiin, Aleksandriaan missä Brian De Palman vakiokasvo William Finleyn esittämä Matteson johtaa arkeologisia kaivauksia ja tämän tytär, leffan päähenkilö Genie (Zoe Trilling) saapuu kaupunkiin.
Genie tutustuu Sabinaan (Alona Kimhi) ja nainen johdattaa pian pahasti Beaumontilta näyttävän Genien turmion teille ja muija työskentelee Paul Chevalier (taas Englund) nimiselle kaverille joka taas on de Saden jälkeläinen. Saako de Sade viimein kostonsa?

Tobe Hooper tämän melko tyhjänpäiväisen teoksen ohjasi mutta annetaan jonkin verran anteeksi sillä mies oli viime hetken valinta koska alkuperäinen ohjaaja pakkasi laukut kuvauspaikan vaihduttua Egyptistä Israeliin.
Zoe on täysin vietävissä ja tämän tietä turmioon leffassa seurataan mutta aina välillä leikataan de Saden jonninjoutaviin höpötyksiin tyrmässään.
Muutama verinen ruumis vilahtaa, jokunen tapetaan ja parit seminäyttävät unijaksot piristävät uupunutta katsojaa. Trilling omaa mahtavan kropan ja esittelee mainiot tisulinsa pariin otteeseen mikä myös nostaa hetkeksi tunnelmaa.

Kaikenkaikkiaan kuitenkin heikko tekele ja jostain Yoram on vielä kaivanut Lemon Popsicle leffojen fatson Zachi Noyn vilhatamaan parissa kohtauksessa.

_________________
"Days are like women - each one's so damn precious, but they all end up leaving you."

 Profiili  

Poissa
HOHDOKAS
HOHDOKAS
Käyttäjän avatar

Liittynyt: Pe Kesä 06 2014 18:19
Viestit: 3406
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Lähetetty: To Loka 18 2018 9:55 
Ylös  
aTomiK kirjoitti:
Heikko on kyllä Manhattan Baby, Frizzin teemabiisi parasta mutta muistaakseni Zombie Flesh Eaters leffan musaa on kierrätetty.


Ei ollut minusta Zombie Flesh Eaterista tuo biisi: aika monta kertaa olen tuon pätkän nähnyt ja siinä on ihan erilainen teema. The Beyond tuli itselleni mieleen... mutta voin kyllä hyvin olla täysin väärässäkin.

_________________
--- Amal shufar, at rrug ---

 Profiili  

Poissa
HOHDOKAS
HOHDOKAS
Käyttäjän avatar

Liittynyt: La Touko 31 2014 12:17
Viestit: 2879

Viesti Lähetetty: To Loka 18 2018 10:21 
Ylös  
Ei välttis ollut siinä teemabiisissä sitä kierrätystä mutta joo, en nyt itsekään tarkemmin muista.

_________________
"Days are like women - each one's so damn precious, but they all end up leaving you."

 Profiili  

Poissa
HOHDOKAS
HOHDOKAS
Käyttäjän avatar

Liittynyt: Pe Kesä 06 2014 18:19
Viestit: 3406
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Lähetetty: To Loka 18 2018 11:17 
Ylös  
aTomiK kirjoitti:
Ei välttis ollut siinä teemabiisissä sitä kierrätystä mutta joo, en nyt itsekään tarkemmin muista.


Niin no sekin voi toki olla.

_________________
--- Amal shufar, at rrug ---

 Profiili  

Poissa
HOHDOKAS
HOHDOKAS
Käyttäjän avatar

Liittynyt: La Touko 31 2014 12:17
Viestit: 2879

Viesti Lähetetty: Pe Loka 19 2018 7:43 
Ylös  
Night Terrors leffasta vielä sen verran, että suomikasetissakin oli tuo alla oleva kansi mikä ei tietenkään liity millään tavalla itse leffaan :2evil:

Kuva

_________________
"Days are like women - each one's so damn precious, but they all end up leaving you."

 Profiili  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 137 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Seuraava

Hyppää:  


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group :: Style based on FI Subice by phpBBservice.nl :: Kaikki ajat ovat UTC [ DST ]
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com