Hohtoloota

Mystinen suomalainen elokuvafoorumi
Tänään on Ke Joulu 12 2018 8:52

Etusivu » Foorumit » Elokuvat - yleistä

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 464 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31  Seuraava
Kirjoittaja
Etsi tätä:
Viesti

Poissa
HOHDOKAS
HOHDOKAS
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Su Heinä 22 2018 14:23 
Invictus kirjoitti:
No, ei oo mun Hämis-uran aikana noita nähty. Ja juuri tuohon suuntaan menevien perseilyjen takia lopetinkin lehden seuraamisen aikoinaan.

Täysin samat ajatukset ja tuollaiset kehitelmät tarinoissa raavitaan aina sieltä idealaarin pohjamudista mikä kertoo aina suurista ongelmista sarjakuvasta ja sankarista riippumatta.

Profiili  

Paikalla
Vittuuntunut kirjastotäti
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Ma Heinä 23 2018 9:57 
aTomiK kirjoitti:
Invictus kirjoitti:
No, ei oo mun Hämis-uran aikana noita nähty. Ja juuri tuohon suuntaan menevien perseilyjen takia lopetinkin lehden seuraamisen aikoinaan.

Täysin samat ajatukset ja tuollaiset kehitelmät tarinoissa raavitaan aina sieltä idealaarin pohjamudista mikä kertoo aina suurista ongelmista sarjakuvasta ja sankarista riippumatta.

Juu. Varmaan ihan järkevä pointti sinänsä tuo Tinan mainitsema asia eli miksi ei käyttäisi tiedelahjojaan puvun kehittämiseen, mutta kun on sarjakuvien suhteen tällainen retropieru, niin ei voi mitään. Noi näyttää vaan perseeltä eikä Hämikseltä. Nuo vois mennä läpi, jos kyseessä olis se Hämähäkkimies 2049, mikä kanssa ilmestyi Suomessa ysärillä.

Katsoin muuten Ant-man and the Waspin. Hyvä oli!! Jatkettiin hyvän ensimmäisen osan jäljillä, suosittelen erityisesti Tinalle. Ja Evangeline Lilly on ihana. Näistä tulee mukavalla tavalla mieleen kasarin lähes koko perheen viihdeseikkailut ja ovat hyvää vastapainoa Thanoksen paatokselle.

Profiili  

Poissa
HOHDOKAS
HOHDOKAS
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Ma Heinä 23 2018 12:43 
Invictus kirjoitti:
aTomiK kirjoitti:
Invictus kirjoitti:

Juu. Varmaan ihan järkevä pointti sinänsä tuo Tinan mainitsema asia eli miksi ei käyttäisi tiedelahjojaan puvun kehittämiseen, mutta kun on sarjakuvien suhteen tällainen retropieru, niin ei voi mitään. Noi näyttää vaan perseeltä eikä Hämikseltä. Nuo vois mennä läpi, jos kyseessä olis se Hämähäkkimies 2049, mikä kanssa ilmestyi Suomessa ysärillä.

Katsoin muuten Ant-man and the Waspin. Hyvä oli!! Jatkettiin hyvän ensimmäisen osan jäljillä, suosittelen erityisesti Tinalle. Ja Evangeline Lilly on ihana. Näistä tulee mukavalla tavalla mieleen kasarin lähes koko perheen viihdeseikkailut ja ovat hyvää vastapainoa Thanoksen paatokselle.

Tavallaan ymmärrän pointin. Silti kyllä olen ihan vakaasti sitä mieltä, että näin tehtiin joskus ihan retropieruiluissakin, mutta kun en todistusaineistoa tähän hätään löytänyt niin ei siitä sitten sen enempiä. Hämähäkkimies 2049 oli muistaaksei kohtuu ufoa osastoa, pitäisikin lukea nekin joskus uudestaan.

Evangelinesta ollaan myös samaa mieltä. Lupasin jo aikoinani tuon jatko-osan katsoa, josko petraisi edellisestä. Kun ei mikään periaatteessa estä sitäkään olemasta hyvä elokuva, ellei sitten yrityksen puute. Kunhan blurayn saa n. 7 eurolla, niin sitten.

Profiili  

Poissa
Komedian kunkku
Komedian kunkku
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Ma Heinä 23 2018 17:38 
Onpas kumma, etten tuollaisesta Hämis 2049:stä muista ikinä kuulleenikaan :hmmm:

Niin ja meikäläistäkin vitutti jo se kokomusta puku, jossa Spidey hillui ysärillä hetkisen. Salattujen sotien jälkeenhän se taisi olla. Vanha puku tai mitään kai minullekin sitten!

Profiili  

Poissa
HOHDOKAS
HOHDOKAS
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Ma Heinä 23 2018 17:45 
Exterminator kirjoitti:
Vanha puku tai mitään kai minullekin sitten!

Sitten varmasti rakastaisit sitä sarjakuvaa tällä hetkellä, koska se on muutenkin pelkkää niitten 60- ja 70-lukujen sarjojen umpimielistä kierrätystä, missä mikään ei saa koskaan muuttua tai kehittyä millään tasolla eikä minnekään. Toisin sanoen hirvittävää paskaa - juuri tuollaisten asenteiden kosiskelun vuoksi.

Profiili  

Poissa
HOHDOKAS
HOHDOKAS
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Ma Heinä 23 2018 17:56 
Se oli Spider-Man 2099. Ihan hyvin toimi meikälle nuo Miguel O´Haran seikkailut mutta olenkin aina tykännyt Peter Davidin tarinoista ja Rick Leonardin kynänjäljestä.

Profiili  

Poissa
HOHDOKAS
HOHDOKAS
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Ma Heinä 23 2018 20:21 
^Ei kun niinhän se olikin. Mutta joo, David on ihan laatukirjoittaja kaikin puolin.

Noitahan oli omat 2099 -versionsa melkein kaikista Marvel-hahmoista samoihin aikoihin. Ghost Rider oli ainakin, ja The Punisher. Ei kyllä mitään muistikuvaa oliko ne mistään kotoisin. Jotenkin ainakin jäi muistijälki, että tuo Hämis olisi ollut paras.

Profiili  

Poissa
HOHDOKAS
HOHDOKAS
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Ma Heinä 23 2018 21:30 
Hämis oli varmasti paras ja jatkui noista pisimpään 46 numerollaan. Noitahan on sitten myöhemmin rebootattu perinteiseen Marvel tyyliin :roll:
Aaveajaja ja Tuomari saivat suomessa ainakin yhdet lehdet myöskin mutta minäkin muistelen, että selvästi heikompia olivat.

Profiili  

Paikalla
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Ti Heinä 24 2018 11:01 
Kyllä sarjakuva kehittyä saa ja tarinoita viedä uusiin sfääreihin. Ei mua aikanaan harmaa Hulkikaan häirinnyt! "cheesy" Noi nyt vaan äkkiseltään näyttää vitun typeriltä noi kuvassa olevat tehostetut Hämikset. Eikä se musta Venomin puku aikanaan mua ainakaan häirinnyt.

Eikä toi 2099 hämis muistaakseni hirveästi mua haitannut. En nyt ehkä yhtä paljon diggaillut kuin originaalista mutta ihan ok taisi olla. Mitä tällä hetkellä sarjakuvissa jenkeissä tapahtuu tai ylipäätään Suomessa, niin ei hirveästi kiinnosta. Oon välillä selaillut uusia Hämiksiä ja Ryhmä-X-julkaisuja kirjastossa, eipä hirveästi kiinnosta niihin perehtyä.

Profiili  

Poissa
HOHDOKAS
HOHDOKAS
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Ti Heinä 24 2018 14:12 
Invictus kirjoitti:
Kyllä sarjakuva kehittyä saa ja tarinoita viedä uusiin sfääreihin. Ei mua aikanaan harmaa Hulkikaan häirinnyt! "cheesy" Noi nyt vaan äkkiseltään näyttää vitun typeriltä noi kuvassa olevat tehostetut Hämikset. Eikä se musta Venomin puku aikanaan mua ainakaan häirinnyt.

Eikä toi 2099 hämis muistaakseni hirveästi mua haitannut. En nyt ehkä yhtä paljon diggaillut kuin originaalista mutta ihan ok taisi olla. Mitä tällä hetkellä sarjakuvissa jenkeissä tapahtuu tai ylipäätään Suomessa, niin ei hirveästi kiinnosta. Oon välillä selaillut uusia Hämiksiä ja Ryhmä-X-julkaisuja kirjastossa, eipä hirveästi kiinnosta niihin perehtyä.

Samaa mieltä oikeastaan kaikesta. Ei kannata jäädä paikoilleen, mutta eihän tietenkään kaikki uudet jututkaan hyvästä voi olla.

Itse tipuin Hämiksen kelkasta kai joku viisi vuotta sitten lopullisesti. Sitä edeltävät viisi vuotta olivat silkkaa velvollisuudentunnetta viimeiselle, kuukausittaiselle suomalaiselle Marvel-julkaisulle. Hirveää kökkärettä ne olivat jo siinä vaiheessa ja samoin kun itse on kiskalla junaa odotellessa selannut niin eivät vaikuta ainakaan parempaan suuntaan olevan menossa.

Profiili  

Poissa
Komedian kunkku
Komedian kunkku
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Ti Heinä 24 2018 17:45 
Invictus kirjoitti:
Oon välillä selaillut uusia Hämiksiä ja Ryhmä-X-julkaisuja kirjastossa, eipä hirveästi kiinnosta niihin perehtyä.

Ei meidän kirjastoon mitään tuollaisia kyllä tule :sukka: Aku Ankka ja Karvinen, ehkä joku bodaajanalle sitten lisäksi. Uusia Hämiksiä joskus tietysti kaupassa mielenkiinnosta vilkaissut ja todennut, että tämä taide ei vain ole omaan makuun oikein.

Ja kai se musta puku ei vain minusta ollut yhtä hieno kuin alkuperäinen, joka oli paljon yksityiskohtaisempi, niin takapakilta tuntui.

Profiili  

Poissa
HOHDOKAS
HOHDOKAS
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Ti Heinä 24 2018 18:32 
Exterminator kirjoitti:
Uusia Hämiksiä joskus tietysti kaupassa mielenkiinnosta vilkaissut ja todennut, että tämä taide ei vain ole omaan makuun oikein.

Se onkin kyllä todella kammottavaa nykyään.

Profiili  

Poissa
Täysloota
Täysloota
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Ti Heinä 24 2018 21:11 
Itse kyllä muistelen tykänneeni myös Ghost Riderin ja Tuomarin 2099-versioista.

Samoin Hämiksen mustasta puvusta, vaikka eihän se tosiaan tainnut mikään varsinainen puku olla vaan se avaruussymbiootti mistä Venomkin sai alkunsa.

Profiili  

Poissa
Täysloota
Täysloota
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Ke Heinä 25 2018 13:53 
Invictus kirjoitti:

Itse olen enemmän DC-miehiä mutta muuten ihan samat fiilikset. Tekorankkaa masistelua ja hampaiden kiristelyä, ei kiitos. Lisäksi tämä nykyinen tietokoneväritetty ja usein myös filtteröity taide ei iske sitten yhtään. Lisäksi "eventit" ja tusinaan eri lehteen leviävät tarinakokonaisuudet, joissa on aina joku "kaiken muuttava" premissi mutta loppupeleissä mikään ei tietenkään pysyvästi muutu. No, onneksi on wanhat klassikot.

Hämiksen Salatuista Sodista saama musta "puku" (symbiootti) oli hyvä tarinakokonaisuus, ainakin sen perusteella mitä sitä suomeksi ilmestyi. Peter Parkerin kloonit tappoi omankin mielenkiinnon Hämiksen seikkailuihin aikoinaan, se oli myös aika tekorankaa ja väärällä tavalla ahdistavaa roskaa.

Profiili  

Poissa
HOHDOKAS
HOHDOKAS
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Ke Heinä 25 2018 21:03 
Musta puku oli aluksi ihan cool mutta en ole koskaan Venomista hahmona niin välittänyt. Ja Carnage se vasta vituttikin!

Profiili  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 464 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31  Seuraava

Hyppää: