Viimeksi ostetut levyt?

Tietokilpaluja ja mielipidekyselyjä vapaamuotoisista aiheista.
aTomiK
HOHDOKAS
HOHDOKAS

Re: Viimeksi ostetut levyt?

Post by aTomiK »

Mullakin Candlemass on heikosti tiedossa vaikka siinä pitkään lauloi yksi omista suosikeista eli Mats Leven.

Anthemin Nucleus on omalla cd ostoslistalla. Lisäksi Taking Over puuttuu Overkill kokoelmasta mutta myyvät nykyään vaan sitä "virallista" cd-r versiota penteleet...
"Days are like women - each one's so damn precious, but they all end up leaving you."
Invictus
Vittuuntunut kirjastotäti

Post by Invictus »

aTomiK wrote: Mon Apr 27 2020 13:26 Mullakin Candlemass on heikosti tiedossa vaikka siinä pitkään lauloi yksi omista suosikeista eli Mats Leven.

Anthemin Nucleus on omalla cd ostoslistalla. Lisäksi Taking Over puuttuu Overkill kokoelmasta mutta myyvät nykyään vaan sitä "virallista" cd-r versiota penteleet...
Joo, Taking Over on ollut jotenkin hankalasti aina saatavissa, tai ainakin silloin kun olen itse sitä metsästellyt. Onhan siinä yksi kovimmista Overkillin biiseistä In Union We Stand!

Anthem on kanssa nimi, jota en ole hirveästi kuunnellut, mutta kun sitä jossain arvostelussa hehkutettiin eikä muutama näyte tubesta hassummalle kuulostanut, niin...
aTomiK
HOHDOKAS
HOHDOKAS

Post by aTomiK »

Mulla on pari Anthem kiekkoa 80-luvun lopulta eli ajalta jolloin ne viimeksi yritti valloittaa länsimaat.
Nucleushan on koksu mutta eipä noita bändin levyjä kovin helpolla täällä löydä ja ne biisit mitä oon kuunnellu on hiton kovia!
"Days are like women - each one's so damn precious, but they all end up leaving you."
Tina DeMona
HOHDOKAS
HOHDOKAS

Post by Tina DeMona »

Invictus wrote: Mon Apr 27 2020 13:24
Tina DeMona wrote: Mon Apr 27 2020 13:05 ^Candlemassin Nightfall on kyllä komia levy.
Candlemassiin oon tutustunut hyvin vähän, mutta lähiaikoina on vähän otteita kuunnellut, niin ajattelin ottaa yhtyettä haltuun vähän paremmin.
Se on ihan oikein. Heidän ensimmäinen alpparinsa Epicus Doomicus Metallicus kannattaa kanssa laittaa kuunteluun.
--- Amal shufar, at rrug ---
Exterminator
Komedian kunkku
Komedian kunkku

Post by Exterminator »

Minäpä tunnen Barathrumin Pimeän, oltiin koulukavereita! Lupasin silloin myös ostaa niiden levyn ja lupaukseni pidinkin. Tosin kertaakaan en ole cd:tä saanut kuunneltua, ainakaan alusta loppuun, ja joskus ysärin puolellahan tuon hankin... no, ihan kohta lähtee tehokuunteluun.

Ai niin, ainakin klerran tuli yhtye nähtyä livenäkin, Nuorisokeskuksella!
-You have a huge fucking dick!
Tina DeMona
HOHDOKAS
HOHDOKAS

Post by Tina DeMona »

Myös pari CD:tä tuli otettua divarista mukaan.

Nine Inch Nails: The Downward Spiral - Tämähän oli muistaakseni yksi niitä NIN:n parhaita. En omistanut kuitenkaan ja vuosia on siitä, kun olen viimeiksi kuullut.

David Hasselhoff: The Very Best Of - Joo. Tämä on tällainen päivä sitten näköjään tänään.
Exterminator
Komedian kunkku
Komedian kunkku

Post by Exterminator »

Vihdoin oli lähtenyt Amazonista tulemaan Meg Myersin uudet ep:t. Mitähän nämä maksoi, en muista. Ei mitään kalliita.

Thank U 4 Taking Me 2 The Disco
I'd Like 2 Go Home Now
Exterminator
Komedian kunkku
Komedian kunkku

Post by Exterminator »

Loistavan japsityttönelikon CHAI toukokuussa ilmestyvä "Wink" tuli ennakkotilattua Amazonista. Oliko tuo nyt $10.

SubPop tämän kai siis julkaisee ja niiden sivuilta melkein tilasin, kunnes huomasin 17 dollarin postikulut :/
Invictus

Post by Invictus »

Äxästä tuli täydennettyä kokoelmaa:

Acceptin hyllystä puuttuvat

Eat the Heat
Death Row
Predator

Running Wildia vinyylinä:

Port Royal
Under Jolly Roger

Ja uusin Paradise Lost Obsidian

Acceptit olivat alle kympin hankintoja, vinyylit tietysti kalliimpia ja PL normihinta.
Tina DeMona
HOHDOKAS
HOHDOKAS

Post by Tina DeMona »

^Eat the Heat on muistaakseni hyvä levy. Noita kahta muutapa en muista kuulleenikaan.
aTomiK
HOHDOKAS
HOHDOKAS

Post by aTomiK »

Kyllähän Eat the Heat on Accept klassikko vaikka Udoa ei mukana olekaan. Nuo pari muuta on sitten sitä kokoelman täydennystä jotka puuttuu itseltäkin mutta pitäisi toki hankkia.

Runkkarilevyt on myös klassikoita mutta nyky Paradise Lostin tasosta mulla ei ole mitään kuvaa.
speKtacle
Kultaloota
Kultaloota

Post by speKtacle »

Eat the Heat on kowa. David Reece mikillä tekee hyvää työtä ja vaikka Accept puristit tykkäävät dissata levyä, on se täynnään mainiota 80's hey dey melodista heviä/hard rockia. Generation Clash koetteli aikoinaan autossa kaiuttimien bassoelementtien kestoa.

Death Row ja Predator sitten hieman kuivempaa ysäri Acceptia. Jos Objection Overruled albumilla kuuli vielä melodioita, niin kyllähän ne sitten 1994-1996 olivat ajan hengen mukaan miltei kiellettyjä. Mättöä ja junnausta grungen ja alternative metallin vanavedessä. En pidä

Port Royal ja Under Jolly Roger tietysti Runkkarit klassikoita. Etenkin Port Royal lähellä syömmeäin. Ostin itse bändin koko remasteroidun discografian jokunen vuosi sitten cd-levyinä ja sitä läpikäydessä oli ilo huomata, kuinka perkeleen hyvin ihan pari kolme ensimmäistäkin albumia yhä potkivat.
Invictus

Post by Invictus »

No joo, tuli tuota Eat the Heatia nyt kuunneltua. Mainettaan selvästi parempi ja turhaan siis dissattu, mutta ei tuo kokonaisuutena keskitasoa paremmaksi oikein nouse. Se ei ole Reecen vika, hyvä laulaja mutta biisit ovat kyllä selkeästi heikompia kuin Udon levyillä. Ei sieltä niin kovia hittejä löydy kuin aikaisemmilta eikä ihme että Generation Clash on se elämään jäänyt biisi. Death Row on taas mun mielestä varsin mainio levy, toki se kärsii ysäriaikojen ylipituudesta, liian monta biisiä ja liian pitkiä biisejä mutta on siellä mainioita vetoja kuten Beast Inside. Ja kyllä niitä melodioitakin on, toki se ysärin pakkorankistelu sieltä myös paistaa läpi. Tätä levyä on toki tullut kuunneltua aikanaan enempi kuin Eat the Heatia. Predator on lähes uusi levy kuuntelun suhteen itsellekin.

Running Wildin levyjä on ysärin puolivälin Black Hand Innin ja Masqueraden jälkeen tullut vähemmän kuunneltua. Noi onkin vielä aika kovia levyjä.

Paradise Lostin uusin vaikutti ennakkoon aika kovalta. Pitää vielä syventyä paremmin kuuntelemaan.
Tina DeMona
HOHDOKAS
HOHDOKAS

Post by Tina DeMona »

Minäkin ostin levyjä! Olin tänään keskustassa pyörimässä ja päätin käydä eräässä Kalliossa sijaitsevassa aasialaiskaupassa ostamassa lemppari stri fry -nuudeleitani. Matkalla satuin huomaamaan jonkinnäköisen levykaupan, jota en ole ikinä aiemmin huomannut (kai koska yleensä olen tullut toisesta suunnasta). Kävin sitten sielläkin ja tulin jotakin ostaneeksi. Ekat kolme uusia ja about kympin kappale, viimeinen käytetty ja muistaakseni kaksi euroa.

Goblin: Beyond the Darkness - Goblinia useammasta eri leffasta. Ei ihan silkka hittikokoelmapotpuri kylläkään vaan sentään muutamakin raita aina eri soundtrackeiltä, suurimpia tuttuuksia vältellen. Mukana Phenomenaa, Buio Omegaa ja Contaminationia! Ja lisäksi juttuja leffoista joita en ole nähnyt. Olikos tämä Amo Non Amo (I Love you, I Love you Not) nyt se joku lippuluukulla epäonnistunut Argento-komedia jonka se teki kun tahtoi ekan kerran eroon gialloista?

Focus: Mother Focus - Joku puuttuva Focus, otin vain yhden halvimmasta hintaluokasta sillä perusteella, että sitä ei minulla vielä ole.

Yes: The Yes Album - Aika sama tarina Yessinkin suhteen. Eihän tämä nyt peräti niiden eka ollut tai jotain?

Uriah Heep: Easy Livin' - Tämmöinen kahden levyn kokoelmahärpäke. Vähän turhaa sikäli kun jo niin monta niitä ihan albumeitakin minulla on. Mutta onpahan sitten hitit koossa, eikä tosiaan maksanut kuin tuon euron, pari.

Niin, olisin voinut toki näistäkin kasata sen semmoisen videon mutta enpä jaksanut.
Tina DeMona
HOHDOKAS
HOHDOKAS

Post by Tina DeMona »

Tulin CDON:ilta tilanneeksi myös Marilyn Mansonin uusimman, We Are Chaoksen. Sen erinäisiä biisejä olenkin jo YouTubesta kesästä saakka luukutellut ja voin jo nyt kokonaisuutta kuulematta julistaa yhdeksi viimeisen kymmenen vuoden parhaista levyistä. Nerokas nahkansa uudelleenluominen ja ihan uudenlaisella energialla lähtevä veto, vaikka ei minulla niitä aiempiakaan vastaan tosiaan mitään ollut.

Ja tietysti surullisin mahdollinen ajoitus tälle, kun Manson itse pyöriskelee nyt kuumissa vesissä ja kohujen keskiössä. No, kuten Iced Earthinkin kohdalla sanottu, itse pyrin irroittamaan ihmiset tekemästään taiteesta ja vaikka jos väitökset totta ovatkin, eihän se hyvästä musasta mitenkään maagisesti paskaa tee. Sitä paitsi tuntuu jotenkin nostalgiselta että Manson on taas kontroversaali ja yhteiskunnan sylkykuppina - onko nyt vuosi 2000 taas uudestaan?
Post Reply