Hohtoloota

Mystinen suomalainen elokuvafoorumi
Tänään on Ti Marras 20 2018 6:35

Etusivu » Foorumit » Visailut ja kyselyt

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 72 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Äänestys: Suosikkisi tästä joukosta?

Äänestys päättyi To Tammi 09 2014 11:12
28 Weeks Later (2007) 3%  3%  [ 2 ]
30 Days of Night (2007) 5%  5%  [ 4 ]
1408 (2007) 3%  3%  [ 2 ]
Captivity (2007) 0%  0%  [ 0 ]
Dead Silence (2007) 4%  4%  [ 3 ]
Frontière(s) (2007) 3%  3%  [ 2 ]
Halloween (2007) 0%  0%  [ 0 ]
À l'intérieur (2007) 5%  5%  [ 4 ]
The Mist (2007) 5%  5%  [ 4 ]
El orfanato (2007) 5%  5%  [ 4 ]
Paranormal Activity (2007) 0%  0%  [ 0 ]
[Rec] (2007) 7%  7%  [ 5 ]
The Children (2008) 1%  1%  [ 1 ]
Eden Lake (2008) 4%  4%  [ 3 ]
Låt den rätte komma in (2008) 7%  7%  [ 5 ]
Martyrs (2008) 4%  4%  [ 3 ]
The Midnight Meat Train (2008) 0%  0%  [ 0 ]
Quarantine (2008) 0%  0%  [ 0 ]
Sauna (2008) 5%  5%  [ 4 ]
Shutter (2008) 0%  0%  [ 0 ]
The Collector (2009) 1%  1%  [ 1 ]
Død snø (2009) 4%  4%  [ 3 ]
Drag Me to Hell (2009) 5%  5%  [ 4 ]
Friday the 13th (2009) 4%  4%  [ 3 ]
The Haunting in Connecticut (2009) 1%  1%  [ 1 ]
The House of the Devil (2009) 3%  3%  [ 2 ]
The Human Centipede (2009) 4%  4%  [ 3 ]
Orphan (2009) 4%  4%  [ 3 ]
Triangle (2009) 11%  11%  [ 8 ]
Zombieland (2009) 3%  3%  [ 2 ]
Ääniä yhteensä : 76

Kirjoittaja
Etsi tätä:
Viesti

Poissa
Hardcore Hooligan
Hardcore Hooligan
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: La Tammi 04 2014 16:26 
mr_bungle kirjoitti:
Mikko Lahtinen kirjoitti:
Mainitaan nyt vielä, että tältä listalta onkin taas edellisiä enemmän näkemättä, mikä johtuu siitä, etteivät kauhuelokuvat enää jaksa samalla tavalla innostaa.

Juu, tämä on huomattu että katselet nykyään lähinnä elokuvia kukkien kastelusta. Avatariksikin passais nykyään paremmin joku Martha Stewart :D Tosin täytyy itsekin todeta, että alkaa vähän väsy tulla kauhuun. Se on penskasta asti ollut lempigenre ja kai siitä syystä sitä väkisin yrittää jatkuvasti vieläkin katsella kauhuleffoja. Aina kun väliin vilkaisee jotain täysin muuta, niin huomaa että se tekee heti ihan erilaisen vaikutuksen. Tosin romanttisia komedioita tai tietynlaisia muita komedioita en suostu vieläkään vilkaisemaan.

Itte en kyllä oo koskaan väsyny kauhugenreen, vaikka se on ollut yks tärkeimpiä ja rakkaimpia mielenkinnon kohteita alle kymmenvuotiaasta asti ja edelleen juuri se genre, miksi elokuvia edes harrastan. Seuraan tarkasti mitä genren undergroundissa tapahtuu ja löydän sieltä kokoajan uutta helvetin päräyttävää kamaa. Myös vanhaa loistavaa tai vähintäänkin mielenkintoista kamaa löytyy kokoajan. Koskaan ei voi sanoa, että olisi nähnyt kaiken! Mainstreamia taas en niin tarkkaan seuraa.

Profiili  

Poissa
Kultaloota
Kultaloota
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: La Tammi 04 2014 16:44 
Singapore Sling kirjoitti:
mr_bungle kirjoitti:
Mikko Lahtinen kirjoitti:
Mainitaan nyt vielä, että tältä listalta onkin taas edellisiä enemmän näkemättä, mikä johtuu siitä, etteivät kauhuelokuvat enää jaksa samalla tavalla innostaa.

Juu, tämä on huomattu että katselet nykyään lähinnä elokuvia kukkien kastelusta. Avatariksikin passais nykyään paremmin joku Martha Stewart :D Tosin täytyy itsekin todeta, että alkaa vähän väsy tulla kauhuun. Se on penskasta asti ollut lempigenre ja kai siitä syystä sitä väkisin yrittää jatkuvasti vieläkin katsella kauhuleffoja. Aina kun väliin vilkaisee jotain täysin muuta, niin huomaa että se tekee heti ihan erilaisen vaikutuksen. Tosin romanttisia komedioita tai tietynlaisia muita komedioita en suostu vieläkään vilkaisemaan.

Itte en kyllä oo koskaan väsyny kauhugenreen, vaikka se on ollut yks tärkeimpiä ja rakkaimpia mielenkinnon kohteita alle kymmenvuotiaasta asti ja edelleen juuri se genre, miksi elokuvia edes harrastan. Seuraan tarkasti mitä genren undergroundissa tapahtuu ja löydän sieltä kokoajan uutta helvetin päräyttävää kamaa. Myös vanhaa loistavaa tai vähintäänkin mielenkintoista kamaa löytyy kokoajan. Koskaan ei voi sanoa, että olisi nähnyt kaiken! Mainstreamia taas en niin tarkkaan seuraa.

Juu, kyllä minä tulen katsomaan kauhuleffoja hamaan tulevaisuuteen, mutta pitäs vähän enemmän varmaan katella muutakin välissä. Joskus tuntuu, että viimeksi katsotuista 9/10 on ollut kauhua, siihen huomaamattakin välillä kyllästyy. Tragedian läpikäynyt perhe muuttaa pilkkahinnalla myytävään kartanoon, perheen kirjailijaisä alkaa kuulla talosta omituisia ääniä öisin ja törmää kellarin uumenissa päiväkirjaan, joka paljastaa talon synkän historian. Enks mä kattonu tän vasta eilen? Ja toissapäivänä? Ja viime viikolla? :D

Profiili  

Poissa
Voimavaraistunut ituhippi
Voimavaraistunut ituhippi
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: La Tammi 04 2014 16:48 
mr_bungle kirjoitti:
Juu, tämä on huomattu että katselet nykyään lähinnä elokuvia kukkien kastelusta. Avatariksikin passais nykyään paremmin joku Martha Stewart :D

Hempeilevämpään suuntaan on kyllä menty, mutta kun juuri vilkaisin viime vuonna katseltuja, niin pitää todeta, että melko monipuolisesti edelleen tulee elokuvia vilkuiltuja. Ihan tyytyväinen olen, eikä vielä ole pelkoa siitä, että pelkkään söpöilyyn jumittuminen uhkaisi. Niitä kauhujuttujakin katselen varmaan enemmän kuin monet muut tällä palstalla. Tähän pääsee muodostumaan pienoinen harha, kun kirjoittaa lähes kaikista söpöilyistä ja aurinkoisista tunnelmoinneista jotakin, mutta vain pienestä osasta muiden lajien edustajista. Kauhu ei muutenkaan ole ollut se oma suosikki aiemminkaan. Toimintaelokuvat ovat itselle se tärkein, sitten varmaan lännenelokuvat ja kolmantena sotaelokuvat, jos tarkastellaan pitkää aikaväliä. Tiettyjen lyhyempien kausien kohdalla sitten eri asia.

Kuvaksi vaihtelen sitten Nalle Puhin, kunhan sen aika koittaa...

P.s. Kukkien kasteluun keskittyvä elokuva houkuttaisi kyllä enemmänkin!

Profiili  

Poissa
Lapset sanovat: "Saatana on herra"
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: La Tammi 04 2014 17:37 
Invictus kirjoitti:
Starbuck kirjoitti:
Member-X kirjoitti:
Vähän ihmetyttä, etteivät nämä päässeet mukaan:

The Ruins (2008)
Jennifer's Body (2009)
The Unborn (2009)
Mirrors (2008)
Grace (2009)

Jennifer's Body? Ei helevetti, ihan vakavalla naamallako heität tuollaista läppää? :LOL4:

Saatikka Mirrors ja The Unborn... :palm: The Ruins sen sijaan oli ihan mainio.

Eh. Ihan vain valittaakseni :starbuck: :ille. Sehän tässä on pääasia. :LOL4:

Mirrorsista pidin aikalailla. Jatko-osa on lähinnä tyystin unohdettava. Tosin on pakko tunnustaa, että nuo peiliaiheiset elokuvat jostain syystä uppoa meikäläiseen.
Megan Fox on tuossa Jennifer's Body:ssa aika aneemisen näköinen vaikka hänen pitäisi olla jokin "herkkupala" niin kuin elokuva antaisi odottaa. The Unborn on ns. "guiltu pleasure", siinä on aika hienoja hirviöitä ja synkkää tunnelmointia.
The Ruins on yllättävän rankka. Tosin tuo "verta ja tuskaa"-teema alkaa jo vähän kyllästyttää.
Grace on aika rankka yhdistelmä kauhua ja draamaa, ihan jees sanon ma.

Profiili  

Poissa
Vittuuntunut kirjastotäti
Vittuuntunut kirjastotäti
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: La Tammi 04 2014 20:12 
Member-X kirjoitti:
Invictus kirjoitti:
Starbuck kirjoitti:
Member-X kirjoitti:
Vähän ihmetyttä, etteivät nämä päässeet mukaan:

The Ruins (2008)
Jennifer's Body (2009)
The Unborn (2009)
Mirrors (2008)
Grace (2009)

Jennifer's Body? Ei helevetti, ihan vakavalla naamallako heität tuollaista läppää? :LOL4:

Saatikka Mirrors ja The Unborn... :palm: The Ruins sen sijaan oli ihan mainio.

Eh. Ihan vain valittaakseni :starbuck: :ille. Sehän tässä on pääasia. :LOL4:

.

No joo, olet kyllä ihan oikeassa tuon pointin suhteen. :old:

Profiili  

Poissa
Kultaloota
Kultaloota
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Ma Tammi 06 2014 14:49 
Mä oon kyllä kans sitä mieltä että tässäkin listassa ne mitä oon nähnyt on ihan korkeintaan :star: :star: :star: :puoli: eli noilla pisteillä ei jakoa kun mietitään parasta kauhuelokuvaa. Ne parhaat kauhuleffat tais mennä jo, ei oo viime vuosina tehty mitään klassikkokamaa ainakaan niistä mitä mä oon nähnyt.

Noista voisin äänestää ehkä Eden Lakea mikä oli ekalla kerralla hyvinkin toimiva leffa mutta toisella katselulla ei enää toiminut niin hyvin eli sellainen kertakatseluleffa mutta ei kestä uusintoja. Samoin Rec oli ihan ok, mun mielestä paras mitä oon nähnyt näistä kotivideokuvauksista mutta eipä sekään mikään mestariteos ollut, yhden kerran jaksoi viihdyttää. Låt den rätte komma in on ehkä näistä paras leffa vaikka siinäkin on omat ongelmansa. Se leffa kuitenkin toimi myös toisella katselulla ja leffa on myös omaperäisempi kuin muut. Sauna oli ihan hyvä yritys, ranska-gornoista osa ihan ok tasoa (max. :star: :star: :star: ), osa ihan kaameeta kuraa kuten esim. Frontières (jäi kesken). Paranormal Activity jäi myös kesken heti alkuunsa ja ei noi espanja kummitustarinatkaan oo ihan täysillä napanneet. Jotenkin aika keskinkertaista menoa nekin.

Eli äänestetään nyt sit:

1. Låt den rätte komma
2. Eden Lake
3. Rec

Profiili  

Poissa
Kultaloota
Kultaloota
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Ma Tammi 06 2014 20:38 
flimtrick kirjoitti:
Ne parhaat kauhuleffat tais mennä jo, ei oo viime vuosina tehty mitään klassikkokamaa ainakaan niistä mitä mä oon nähnyt.

Muutama viime vuosi on ollut ihan helvetin hyvää aikaa kauhuelokuvalle, jos vaikka ysäriin vertaa.

Profiili  

Poissa
Hardcore Hooligan
Hardcore Hooligan
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Ma Tammi 06 2014 23:07 
mr_bungle kirjoitti:
Juu, kyllä minä tulen katsomaan kauhuleffoja hamaan tulevaisuuteen, mutta pitäs vähän enemmän varmaan katella muutakin välissä. Joskus tuntuu, että viimeksi katsotuista 9/10 on ollut kauhua, siihen huomaamattakin välillä kyllästyy. Tragedian läpikäynyt perhe muuttaa pilkkahinnalla myytävään kartanoon, perheen kirjailijaisä alkaa kuulla talosta omituisia ääniä öisin ja törmää kellarin uumenissa päiväkirjaan, joka paljastaa talon synkän historian. Enks mä kattonu tän vasta eilen? Ja toissapäivänä? Ja viime viikolla? :D

Ehkä kannattais kattoo sitten muunkilaista kauhua ku noita talojuttuja?
Eipä itellä oo koskaan kauhuleffojen kaa ollut tuollaista ongelmaa. Se on kuitenkin niin laaja genre, ettei ole pakko katsoa kovinkaan usein sellaisia leffoja, joista tulis tuollainen "vastahan mä tän näin"-tunne.

Profiili  

Poissa
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Ti Tammi 07 2014 0:49 
Singapore Sling kirjoitti:
mr_bungle kirjoitti:

Ehkä kannattais kattoo sitten muunkilaista kauhua ku noita talojuttuja?
Eipä itellä oo koskaan kauhuleffojen kaa ollut tuollaista ongelmaa. Se on kuitenkin niin laaja genre, ettei ole pakko katsoa kovinkaan usein sellaisia leffoja, joista tulis tuollainen "vastahan mä tän näin"-tunne.

Olen varmaan sanonut tämän ennenkin, mut...
Kummmitustalot on suosikkigenreni kauhun lukuisista alagenreistä. Ja katson mielelläni aivan upouusia sellaisia. Tosi valikoin katsottavat elokuvat aika tarkkaan sillä niin kuin muissakin genreissä, sekaan mahtuu lukematon määrä luokatonta roinaa. Jos haluaa pitää edes jonkinlaista tasoa yllä (katsoessaan uusia elokuvia) pitää katsoa paljon muutakin (scifiä, draamaa ja vaikka mitä). Erityisesti ärsyttävät halvat indiet joita myydään hienolla kansitaiteella, mutta minuutin katselun jälkeen on melko selvää, että kansitaide maksoi enemmän kuin itse elokuva.
Viime vuosien löydetty kuvamateriaali-villitys on tuonut markkinoille vain lisää luokatonta roskaa. :Tunnentaivaantykkienkylmankeskityksen:

Pienellä rahalla voi tehdä loistavaa jälkeä, mutta sellaiset taidonnäytteet ovat kiven alla.

Katsoisin melkein vain kummitustalo-meininkiä, mutta pakosta tulee katsottua aika paljon kaikkea. Jos se on taidolla ja tyylillä tehty, viihdyn melko varmasti elokuvan seurassa oli genre mikä tahansa. Olen nimittäin taipuvainen Mertsin tapaiseen elokuvafiilistelyyn. :tyytyvainen:

Profiili  

Poissa
Hardcore Hooligan
Hardcore Hooligan
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Ti Tammi 07 2014 0:58 
Katon mäkin tottakai paljon muutakin kuin kauhua! Mut se on mulle se rakkain leffagenre (vaikka en mä kaikista sen alagenreistä tykkää).

Profiili  

Poissa
Kultaloota
Kultaloota
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Ti Tammi 07 2014 8:54 
mr_bungle kirjoitti:
flimtrick kirjoitti:
Ne parhaat kauhuleffat tais mennä jo, ei oo viime vuosina tehty mitään klassikkokamaa ainakaan niistä mitä mä oon nähnyt.

Muutama viime vuosi on ollut ihan helvetin hyvää aikaa kauhuelokuvalle, jos vaikka ysäriin vertaa.

No joo jos ysäriin vertaa niin ehkä 2000-luku on ollut parempi mutta mun mielestä parhaat kauhuleffat tehtiin 70-80-luvulla.

Profiili  

Poissa
Kultaloota
Kultaloota
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Ti Tammi 07 2014 14:59 
flimtrick kirjoitti:
mr_bungle kirjoitti:
flimtrick kirjoitti:

No joo jos ysäriin vertaa niin ehkä 2000-luku on ollut parempi mutta mun mielestä parhaat kauhuleffat tehtiin 70-80-luvulla.

No toki, 70-luvu oli kauhuelokuvan kultakautta minustakin. Mutta hyviä leffoja on viime vuosina ilmestynyt yllättävänkin paljon. Aloin vasta pari vuotta sitten tilailla uudempia leffoja vähän enemmän kokeilumielessä (suurin osa ostoksista oli aiemmin juuri noita vanhempia klassikkoja), mutta olen huomannut melko usein yllättyväni positiivisesti uudemman elokuvan kohdalla.

Profiili  

Poissa
Kultaloota
Kultaloota
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Ti Tammi 07 2014 15:39 
mr_bungle kirjoitti:
flimtrick kirjoitti:
mr_bungle kirjoitti:
flimtrick kirjoitti:

No toki, 70-luvu oli kauhuelokuvan kultakautta minustakin. Mutta hyviä leffoja on viime vuosina ilmestynyt yllättävänkin paljon. Aloin vasta pari vuotta sitten tilailla uudempia leffoja vähän enemmän kokeilumielessä (suurin osa ostoksista oli aiemmin juuri noita vanhempia klassikkoja), mutta olen huomannut melko usein yllättyväni positiivisesti uudemman elokuvan kohdalla.

Omasta mielestäni IMO voisin heittää koko genre-elokuvan kultakaudeksi jotain 1975 - 1985 jona välisenä aikana esim. zombit rupesivat tallustelemaan, slasherit, italialaiset kannibaali-viidakko-sekoilut, italialaiset palkkasoturi-actionit, Tähtien sota-kloonit, Alien-kloonit, post-apokalyptiset rymistelyt ja muu epämääräinen häröily ja roska jotka kuitenkin teknisesti olivat oikeita elokuvia eikä nykyisen kaltaista käsivaralta kuvattua turvakameran kuvaa.
Jotkut esimerkiksi pitävät myös vuotta 1987 viimeisenä hyvänä vuotena hyvin käsikirjoitetun ultraväkivallan suhteen, tuolloin kun ilmestyi Robocop.
Sen jälkeen alkoi ihmeellinen 90-luvun "kuiva kausi" varsinkin kun italian tuotanto hiipui...tottakai tuoltakin ajanjaksolta löytyy valopilkkuja mutta ei missään nimessä samanlainen aarreaitta kuin tuo aiempi ajanjakso.

Profiili  

Poissa
Kultaloota
Kultaloota
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Ti Tammi 07 2014 18:16 
Kaapo Tujunen kirjoitti:
mr_bungle kirjoitti:
flimtrick kirjoitti:
mr_bungle kirjoitti:
flimtrick kirjoitti:

Omasta mielestäni IMO voisin heittää koko genre-elokuvan kultakaudeksi jotain 1975 - 1985 jona välisenä aikana esim. zombit rupesivat tallustelemaan, slasherit, italialaiset kannibaali-viidakko-sekoilut, italialaiset palkkasoturi-actionit, Tähtien sota-kloonit, Alien-kloonit, post-apokalyptiset rymistelyt ja muu epämääräinen häröily ja roska jotka kuitenkin teknisesti olivat oikeita elokuvia eikä nykyisen kaltaista käsivaralta kuvattua turvakameran kuvaa.
Jotkut esimerkiksi pitävät myös vuotta 1987 viimeisenä hyvänä vuotena hyvin käsikirjoitetun ultraväkivallan suhteen, tuolloin kun ilmestyi Robocop.
Sen jälkeen alkoi ihmeellinen 90-luvun "kuiva kausi" varsinkin kun italian tuotanto hiipui...tottakai tuoltakin ajanjaksolta löytyy valopilkkuja mutta ei missään nimessä samanlainen aarreaitta kuin tuo aiempi ajanjakso.

Joo kyl jotakuinkin olen samaa mieltä, tosin kyllä 70-luvun alkupuolellakin tuli jo kovia kauhuleffoja.

Profiili  

Poissa
Kultaloota
Kultaloota
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Ti Tammi 07 2014 19:32 
flimtrick kirjoitti:
Kaapo Tujunen kirjoitti:
mr_bungle kirjoitti:
flimtrick kirjoitti:
mr_bungle kirjoitti:
flimtrick kirjoitti:

Joo kyl jotakuinkin olen samaa mieltä, tosin kyllä 70-luvun alkupuolellakin tuli jo kovia kauhuleffoja.

Jos kymmenen vuoden aikajana valita pitäisi, niin kyllä se mulla ois 68-78, vaikka toki kasarillakin kovia leffoja tehtiin.

Profiili  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 72 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Hyppää: