Hohtoloota

Mystinen suomalainen elokuvafoorumi
Tänään on Pe Marras 16 2018 23:54

Etusivu » Foorumit » Visailut ja kyselyt

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 226 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Seuraava
Kirjoittaja
Etsi tätä:
Viesti

Poissa
Lapset sanovat: "Saatana on herra"
Lapset sanovat: "Saatana on herra"
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Ma Elo 11 2008 1:29 
Ennen kuin menen nukkumaan, on pakko kertoa epäsuorasti elokuviin liittyvästä unesta jonka näin viimeksi. Doggy oli lisännyt tänne 5 sivun verran kaiken maailman hymiöitä. 5 tällaista sivua.Kuva

Profiili  

Poissa
Wanker of the Year
Wanker of the Year
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: La Loka 18 2008 16:02 
En tiedä onko usesti toistuva uneni varsinaisesti peräisin elokuvista, mutta populäärikulttuurin luoma kuva humanoideista on tähän vaikuttanut.
Kymmeniä kertoja olen vuosien varrella nähnyt unen jossa on kaksi tapahtumapaikkaa; toisessa katson kiikareilla merelle päin jostain rannalla olevan luksuskiinteistön lasitetulta terassilta, ja siellä merellä viipottaa isopäinen humanoidi pitkässä, mustassa nahkatakissaan eräänlaisella "yhden miehen kantosiipi-vesiskootterilla" ja toinen tapahtumapaikka on metsä, jossa tiirailen samaista uhkaavan näköistä humanoidia tiheikön suojista kun tämä viipottaa vekottimellaan pitkin metsäaukiota. Molempiin tilanteisiin liittyy voimakas ahdistus siitä, etten varmasti saa tulla tämän olennon huomaamaksi ja että sen aikeet eivät ole ystävällismielisiä...

Profiili  

Poissa
Kultaloota
Kultaloota
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: To Marras 13 2008 18:32 
Viime yönä tuli nähtyä hyvinkin hämärä uni missä yhdistyi 28 päivää Myöhemmin metsäteemalla(unessa oli vielä sellaisia tuttuja, mitä en ole nähnyt vuosiin, raivohulluina tai muuttumassa raivohulluiksi)+ Gwyneth Palthow vampyyrinä :funny:

Profiili  

Poissa
Sutenöööri
Sutenöööri
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: To Marras 13 2008 20:15 
Näin kerran unta Freddy Kruegerista. Tarkistin aamulla olivatko ne unessa tulleet viillot vielä kyljessä. Eivät olleet. :daddy:

Profiili WWW  

Poissa
Täysloota
Täysloota

Viesti Lähetetty: Ti Marras 18 2008 11:27 
Huomasin yhtäkkiä olevani Spinal Tapin kitaristi keskellä treenejä ennen keikkaa. Eihän hommasta mitään tullut kun en osaa kitaraa soittaa, toisaalta tilannetta helpotti se, että kitaristin mieli oli siirtynyt basistiin(sitä en tiedä mihin basistin mieli siirtyi).

Tilannetta pahensi se että pian oli alkamassa comeback keikka ja paikalla oli joku todella kuuluisa levymoguli. Keikasta ei yllättäen tullut mitään kun en osannut soittaa kitaraa, ja pian pitikin vetäytyä backstagelle neuvottelemaan. Basistin(kitaristin) kanssa tiesimme jo mistä on kyse, mutta eihän kukaan meitä olisi uskonut, joten yritimme keksiä jotain epätoivoisia selityksiä käsittämättömän huonoon soittoomme.

Lopulta päätin kertoa levymogulille kaiken ja tarinani todeksi todistamisen hoidin laulamalla suomeksi "Autolla ajetaan varo-varovasti...". Yritys ei tuottanut toivottua tulosta ja enempiä en kerennyt yrittääkkään ikävän heräämisen vuoksi.

Profiili  

Poissa
Lootan jäsen
Lootan jäsen

Viesti Lähetetty: Ti Marras 18 2008 18:28 
Tällainen uni tuli nähtyä viime yönä:

Olin Huittisissa etsimässä vanhaa oppilaitostani (opiskelin nimittäin aikoinaan siellä). Huittinen kuitenkin näytti aivan 1800 -luvun Lontoolta. Ei siis ihme, että olin aivan eksyksissä. Kysyin tietä vastaan tulleelta tytöltä, joka näytti aivan Kultaisen kompassin Lyralta. Tämä sanoi, etten ollut Huittisissa vaan Oxfordissa. Sitten yhtäkkiä olin junassa ja vaunussa minua vastapäätä istuivat Harry Potter, Hermione Granger ja Ron Weasley. Kysyin heiltä, menikö juna Huittisiin, johon Hermione vastasi, että juna meni Tylypahkaan, mutta se pysähtyisi matkan varrella Huittisissa. (Huittisissa ei muuten ole rautatieasemaa, mitä en kuitenkaan unessa ihmetellyt.) Sitten heräsin.

Profiili  

Poissa
Täysloota
Täysloota
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: La Joulu 13 2008 18:44 
Viime yönä näin unta missä menin elokuvateatteriin tyttäreni kanssa, teatterissa oli yksityistiloja joissa oli sohva ja kuvaruutu sekä videonauhuri ja elokuvia, menimme yksityistilaan ja nauhoina oli minun omia nauhoja, niistä sitten valittiin televisiosta nauhoitettu Superman the movie. Tämä yksityistilasysteemi maksoi normaalin leffalipun verran. Tämän jälkeen olin kaupungilla, tyttäreni ei ollut enää mukana, jossa törmäsin japanilaiseen ryhmään joista tunsin muutaman entuudestaan mutta yksi vanhempi mies oli joku Yakuza-kiho. Lähdin viettämään japsien kanssa iltaa ja Yakuzakiho oli aika kova ottamaan ja oli aika humalassa sitten meidän täytyi päästä jonnekin ja ajattelimme ottaa taksin, Yakuzakiho sanoi ettei voi mennä taksilla koska niitä väijytään ja ehdotti riksaa tms. Jonkun lähtiessä etsimään riksaa minä ja Yakuzakiho menimme kioskille josta ostin tuopillisen Guinnessia. Yakuzahemmo otti jonkun viinapaukun ja meni ulos tupakalle. Yakuzakiholla oli joku huivi päässä ja kioskin myyjä sanoi toiselle kioskintyöntekijälle että "tuoltakin tyypiltä leikattiin maanataina aivokasvain ja nyt se vaan vetää viinaa, tyhmä äijä". Tässä vaiheessa Yakuzatyyppi tuli sisään ja kuuli että sitä haukuttiin tyhmäksi vaikkei se suomea osannutkaan niin ymmärsi sen verran. Ajattelin että nyt se ampuu sen myyjän, mutta se sanoi vaan sille että "olet erotettu". Ja sitten lähdimme jatkamaan matkaa jollain autolla.

Profiili  

Poissa
Erilainen taputtaja
Erilainen taputtaja
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: La Joulu 13 2008 22:59 
Tuli otettua nokoset ja tuli nähtyä sekoa unta. Ja kun kerrankin satuin muistamaan siitä osan, niin kirjoitampa tänne.:
Olin kävelemässä jossain lähiössä ja päätin suunnistaa parkissa olevalle jäätelöautolle. Päästyäni autolle, "myyjä" alkoikin tenttaamaan minulta miljoonaa kysymystä. Muista kysymyksiä, mutta jonkin ajan päästä Barrymorea muistuttava neiti tokaisi, että olen saanut paikan ja lähdimme ajamaan työpaikalle. Päämäärä oli jonkin sortin uimaranta joka näytti Normandian maininnousu paikkalta. MInut ohjattiin sokkeloiseen bunkkeriin ja käskettiin vaihtaa työvaatteet päälle. Aikani harhailtua päädyin "hehtaarihallin" kokoiseen pukuhuoneeseen... miehiä, naisia ja lapsia oli helvetisti ja epätoivoisesti yritin etsiä omaa lokeroa. Lopulta se löytyikin.
Saatuani oven auki, olinkin siinä samassa jonkin sortin kattohuoneistossa kameran takana. Linssin edessä keimaili tutttaja kaunottaria (mm. Lucy Lu hirmuisen pehkon kanssa sekä se kotirouva sarjan punapää, Cross) ilkosillaan touhuamassa vaikka mitä kivaa :drool: Hetken kerkesin nauttia näkemästäni, kun Luis Guzman tarrasi käteeni ja tokaisi: "minun ystävälläni oli kanssa tuollainen, mutta nilkassa" ...katsoin kättäni ja ranteessani oli greipin kokoinen sininen paise tai jokin möykky. Guzman kertoi, että hänen ystävänsä oli leikannut sen pois ja samalla tempaisi jostain helkutin ison rambo-veitsen

....siihen tulikin säpsähdettyä hereille :hugh: jos tuollaisia näkee päivänokosten aikana, mitähän sitä pyörii luomien alla öisin.

Profiili WWW  

Poissa
IHME MIES
IHME MIES
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Ke Tammi 14 2009 11:18 
JakeTheSnake kirjoitti:
Näin kerran unta Freddy Kruegerista. Tarkistin aamulla olivatko ne unessa tulleet viillot vielä kyljessä. Eivät olleet. :daddy:

Tuosta tulikin mieleeni, kun katsoin kaikki Painajainen Elm Streetillä -elokuvat kahtena peräkkäisenä yönä. Tuli aika psykedeeliset unet molempina öinä. Suosittelen! :mrgreen:

Sitten asiaan. Itse olen nähnyt aika monia leffaunia näköjään ja tässä on niistä parhaimmat. Uni viime vuodelta:

Olin F1-kisaa katsomassa paikan päällä. Olin yksin erään verkkoaidan takana Ferrari-liput sun muut niskassa. Radan loppu, mikä näkyi minulle hyvin, muistutti Ranskan rataa. Kauheasti ei ollut tilaa liikkua, sillä jos olisin kävellyt metrin taaksepäin, olisin tippunut muutaman metrin matkan mereen. No, radalla kävi niin kuin pitikin: Schumi voitti ja kavensi eroa McLaren-kuskeihin. Ikuisena Schumi-fanina sitten menin toivomaan, että voi kun FIA tekisi oikeudenmukaisen ratkaisun ja antaisi tuntuvan rangaistuksen McLarenille vakoiluskandaalista. No, lähdin sitten kävelemään pois päin ja päästääkseni pois siltä alueelta missä olin, minun oli ylitettävä muutama kellumassa oleva puulautta (kunnon tasohyppelytyyliin), mutta ennen kuin ehdin edes puoleenväliin, koko rata-aluemiljöö muuttui entisaikojen maisemaksi puutaloineen kaikkineen ja yhtäkkiä vieressäni seisoikin itse suuri Davy Crockett.
Tai ei, ei Davy Crockett itse, vaan Davy Crockettia näyttelevä 80-luvun Leslie Nielsen. Olin eksynyt ZAZ-komediaan, vaikka totuuden nimissä elokuvan huumori muistutti enemmän Mel Brooksin leffoja, ja jotta vähän vielä sekoitettaisiin pakkaa, niin elokuvassa kuului musiikkia elokuvasta Monty Python and the Holy Grail. Luonnollisesti puhuimme englantia. Pompimme Davyn kanssa yhdessä puulauttoja pitkin laiturille ja siten olimme päässeet kuivalle maalle. Pian suuntasimme kohti tavernaa, vaikka rehellisesti sanottuna en ollut tietoinen omasta roolistani vielä tässä vaiheessa. Pubissa sitten otettiin pari ohrapirtelöä, kunnes joku sankari rupesi kertaamaan saavutuksiaan Davy Crockettina. Siitähän ei oikeaa Davya näyttelevä Leslie pitänyt vaan rupesi inttämään miehen kanssa (heillä molemmilla oli samanlaiset vaatteet) siitä, kumpi on oikean Davy Crockett. Kliseisten komediasääntöjen mukaan herrojen piti vielä puhua samaan aikaan ja samoin sanoin. Molemmilla oli toki miekat esillä (kyllä, heillä oli miekat) . Sitten he samanaikaisesti puhuivat apuristaan ja nyt selvisi minullekin, että näyttelin Crockettin apulaista. Kun sain katsekontaktin tähän toiseen apulaiseen, huudahdimme yhtä aikaa, että "MINÄ olen Davy Crockettin apulainen!" Sitten uni päättyi.

Toinen uni Die Hard 4:n julkaisun aikoihin:

Laskeuduimme parin tutun (X ja Y) kanssa neliönmuotoiseen kellariin, jonka seinät olivat ihanan ruskeita. Huoneessa oli joitain puuhyllyjä, mutta päähuomiomme kiinnittyi kahteen noin 3x3m pitkään neliönmuotoiseen reikään lattiassa, jotka oli ympäröity tiilimuurilla, joka ulottui noin metrin korkeuteen lattiasta. Katselimme aukoista ja huomasimme pudotuksen olevan noin 30m ja alla olevan vettä. Siinä sitten hengailtiin ja pari tyyppiä tulivat sieltä aukoista ja lähtivät pettyneinä pois. Välillä myös aukon "asukki" eli sellanen sinivihreä merikärmes näyttäytyi sieltä ja me tietty väisteltiin minkä pystyttiin. Jossain vaiheessa toisesta aukosta tuli sitten sellainen ritarin oloinen tyyppi, joka kertoi homman jujun, että kun saa kukistettua tuon otuksen, niin voi saada hienoja palkintoja. Samalla pyysi meitä apuun tappamaan otusta ja kaikki suostuttiin. No, X sitten lähti ylös kellarista ja hetken päästä Y lähti katselemaan, missä X viipyy.

Tässä kohtaa kuva siirtyy johonkin viisioviseen pikkuautoon ja sen takapenkille, jossa yksi aukosta pettyneenä lähtenyt korsto (sellainen keski-ikäinen) istui keskellä takapenkkiä ja sylissään vastentahtoinen X, joka oli muuttanut ulkomuotoaan Hollyksi. Mies yritti saada X:ää/Hollya kanssaan vähän "pitämään hauskaa". Tähän X/Holly totesi, että miehen kannattaisi päästää hänestä irti, sillä kohta hänen miehensä Y / John McClane tulisi ja saisi kuulla kunniansa. Mies ei kuitenkaan uskonut, mutta sitten samassa Y/McClane rysäytti oven ikkunan rikki nyrkillä, veti miehen autosta ja löi tämän verille. Tämän jälkeen Y/McClane otti Margottia Hollya kädestä ja he riensivät takaisin kohti kellaria huudellen "Live Free or Die Hard" .

No, takaisin kellariin ja X ja Y palasivat, joten tämän merikärmeksen taltuttaminen voi alkaa. Samalla huoneessa tuli hämärämpi ja meistä jokainen hohti kuin olisi päällystetty kullalla tai jotain. Eniveis, tuo ritariolemuksen omaava hyppäsi aukkoon ensimmäisenä ja mä vähän emmin, mutta kun tuo tyyppi oli niin varmasti mennyt aukkoon, niin menin sitten minäkin. Loiskahdin sitten veteen, jota oli noin muutaman metrin korkeudella lattiasta. Huone oli - yllätys yllätys - neliönmuotoinen.

Katselin vähän kärmestä ja mietin sukelluksissa, että mikä olisi oikea taktiikka kärmeksen kukistamiseen. Siinä sitten katselin tätä ritarimaista tyyppiä ja huomasin hänen heittelevän kärmestä keltaisilla lyijykynillä ja kuminpalasilla (siellä veden alla edelleen). Minä sitten keräilin kumia ja lyijykyniä ja rupesin kanssa heittelemään kärmestä sillä samalla väistellen sulavasti sen hyökkäykset. Taistelu tuntui kestävän ikuisuuden ja mietin jo, että missähän vaiheessa kärmeksen energiat ovat, kun huomasin näkökentän oikeassa ylälaidassa sekä omani että kärmeksen energiapalkit ja huomasin kärmeksen energian olevan jo ihan vähissä, ja toden totta. Pari kuminpalasta myöhemmin kärmes oli kukistettu.

Tai ei nyt varsinaisesti kukistettu, mutta yhtäkkiä vesi lähti ympäriltä ja kärmes muuttui about kolmemetriseksi jättiläiseksi, joka ojensi mulle sitten palkinnoksi Star Wars -pahvilaatikon (sihen olisi voinut kaataa ehkä pari litraa nestettä). Samalla lähdin kohoamaan ylöspäin ja katselin laatikkoa, jonka kyljen kuvassa oli joku Star Wars -aiheinen kuva ja sitten yläreunassa lukee "insert joku SW-hahmo tähän sukurutsaukset" ja ajattelin luonnollisesti, että sisällä on leffa. Toivoin siinä sitten, että kyseessä olisi dvd-muodossa oleva leffa. No viimein päästiin ylös asti, jossa sitten X:n, Y:n (jotka jäivät sitten ylös katselemaan meidän taistelua) ja tän ritarimaisen tyypin kanssa avattiin laatikko ja sieltä tuli joku sarjakuvakirja, jossa oli sekä Karvisia että Tenavien sarjakuvia. Siinä sitten pohdittiin, että tosi hyvä palkinto... ja sitten heräsin.

Kolmatta pukkaa:

Oli mukamas Smokey and the Banditin sekä Thelman ja Louisen yhteisleffa, josta povattiin, ylläri ylläri, road movieta. Leffa oli vasta alkuvaiheessa ja naiskaksikosta mukana oli vasta Thelma, vaikkei edes näyttänyt Thelmalta. Kohtaus oli jossain "mökkitoimistossa" ja siellä Thelma syötti pienikokoiselle koiralleen jotain. Samaan aikaan Bandit (oikeutetusti Burt Reynolds) vähän mietti, miten päästä eroon mökin ulkopuolella olevista kymmenistä poliiseista. Jostain sitten putkahti esiin Smokey (unessa oli siis tämän niminen hahmo), joka ampui haulikolla suurimman osan kytistä (koska kyseessä leffa, niin kytät lakosivat silleen siististi). Smokey ei ollut yhtään sellainen, että se voisi olla Smokey and the Banditia, vaan enemmänkin Natural Born Killersin kylmäpäisen tappajan, Knoxin, oloinen. Smokeya esittikin Woody Harrelson. Sitten siinä uni yhtäkkiä päättyikin.

Ei kolmea ennen neljättä:

Näin unta, jossa seurattiin kahta eri "tarinaa". Toisessa tarinassa olin minä täällä työpaikalla tekemässä töitäni ja kiirehtimässä aina välillä museon päästä toiseen. Toisessa tarinassa taas seurattiin Matrixin juonta melko lailla oikein, joskin myöhemmistä osista tuttua Siionissa(?) kuljeskelua näytettiin kanssa yhdessä vaiheessa. No, taidettiin nauttia kahvitauosta työkaverin kanssa, kun Matrixissa tuli se suuri loppuhyökkäys. Silloin tuntui, että jokin on vialla ja jotenkin taidemuseo rupesi ratkeilemaan tai jotain. Vaikeaa selittää, mutta jotenkin se olemus muuttui, vaikka pystyssä se oli koko unen ajan. Eniveis, tässä vaiheessa työkavereita alettiin evakuoimaan rakennuksesta, mutta minäpä sanoin työkaverilleni, jonka kanssa olin juuri juomassa kahvia, että mun täytyy mennä Matrixiin.

Niinpä minä sitten menin ja päädyin sellaiselle isolle aukiolle, jonka kolmella laidalla oli rakennuksia ja sen yhden "laidan" yli näkyi kauas (sinne meni siis tie). Innoituksensa tuo aukio rakennuksien paikkoineen oli ottanut selvästikin tästä (tuota koulua "vastapäätä" lähtee pitkä puistotie, joiden sivuissa yksisuuntaiset autotiet, toim.huom.) Mitään patsasta ei aukiolla ollut, vaan aukio itsessään oli yksi iso leikkaamaton ruohokenttä; nurmen korkeus ehkä 15 senttiä. Tuota koulurakennusta ei ollut, vaan sen tilalla oli sellainen isohko epäsäännöllisen kuution mallinen tavaratalo, jonka nimi oli KEISARIN SUURI TAVARATALO. No, minähän tiesin, että kyseessä oli enemmän tai vähemmän tietokoneen luoma illuusio ja että minä pystyisin halutessani vaihtamaan maisemaa. No, jostain ilmestyi sitten mutsi siihen aukiolle ja sitten tietokone alkoikin vaihtamaan miljöötä kesämökkimaisemaksi, mikä onnistui silleen pätkien, että vähän aikaan maisema pomppi tämän aukion ja kesämökin väliä. Kesämökille ilmestyi sitten faijakin ja siellä jotain hengattiin ja taidettiin jutella Matrixista, mutta en ole varma. Sitten heräsin.

Samaan syssyyn vielä viides:

Oltiin seuramatkalla jollain bussilla illan hämärtyessä. En tiedä yhtään, mihin oltiin menossa, mutta matkanjärjestelijänä toimi Pirkka-Pekka Petelius näyttäen suurin piirtein juuri siltä, miltä se näyttää nykyään. Siinä sitten teimme matkantekoa ja kuinka sattuikaan: juuri MINUA vieressä, toisella puolen sitä käytävää oli pöytä ja sen päällä LCD-televisio. Minä sitten avasin sen ja ykköseltä tuli Kotikatsomo. Elokuva oli jo ehtinyt alkaa, mikä vähän harmitti, mutta jäin katsomaan sitä. Elokuvan sijoitin johonkin 90-luvun vaihteeseen ja se kertoi kolmesta noin keski-ikäisestä kaveruksesta, jotka harrastivat seikkailuja ja nähtiinhän siinä sitten kaiken maailman loukkaantumisia ja sellaista (draama oli laji). Yksi pääosanesittäjistä sattui olemaan juurikin Petelius. Katsoin leffaa varmaan vartin, ennen kuin Petelius havahtui, mikä leffa siellä pyöri. Sitten hän tuli siihen tv:n ääreen ja ensin hänellä oli vähän sellainen kauhistunut "En arvosta tätä tekelettä yhtään" -ilme päällä, mutta pian se muuttuikin jo "Annanko minä noiden katsoa tätä roskaa" -ilmeeksi. Hiveli vähäsen ruutua, kunnes päätti, että katsokoon jos kerran tahtovat; hänen ei tarvitse katsoa sitä eikä muutenkaan tarvitse tykätä kaikesta, missä on ollut mukana. Kyllä, kaikki tämä tuli ilmi kehon liikkeistä elekielestä :D .

Siinähän niitä joitakin. Olisi lisäksi muutama tv-uni (MacGyveriin liittyviä ainakin), mutta taitavat mennä vähän ohi aiheen. ;)

Profiili WWW  

Poissa
Erilainen taputtaja
Erilainen taputtaja
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Ma Tammi 19 2009 21:30 
Edellisyönä vampyyrit valtasivat uneni. Hämärät muistikuvat aamupuolelta:

Homma alkoi entisen kouluni pihalta. Al Bundyn oloinen kaveri nappaa teinitytön (hiukka L. Lohanin näköä) kainaloonsa ja kuskaa sen kotiinsa. Talo näyttää sisältä sokkeloiselta Nalle Puhin kämpältä... enkä jotain saman tyylistä kuin oli elokuvassa Leprechan 2. Siellä hän pani tytön istumaan lattialle ja istuutui pirullinen ilme nojatuoliinsa. Kohta huoneeseen ilmestyi toinen tyttö hullun kiilto silmissä. Alkoi takaa-aja huoneesta toiseen miehen nauraen pirullisesti. Yht´äkkiä takaa-ajattu alkaa miettiä miksi pakenee. Hän lakkaa pelkäämästä ja hyökkää tajaa-ajajansa kimppuun. Hän on vampyyri ja repii toisen tytön kurkun auki.

Väliaika: ...tässä vaiheessa säpsähdin puoliksi heräsin. Käänsin kylkeä ja taas mentiin.

Paikka vaikutti isolta 1900-luvun kaupungilta. Mukana sama tyttö, mutta nyt paljon vanhempana, bilettää jonkun baarin edustalla ja pilkkaavat ohikulkijoitaan. Paikalle ilmaantuu mustaan viittaan pukeutunut vanhempi mies ja nuorisojoukko lähtee tämän matkaan. He menevät jonkin sortin parkkihalliin, jossa tämä vanha "Dracula" alkaa sättiä nuoria.
Pian varjoista alkaa ilmaantua myös muita hahmoja, jotka alkavat töniä tulokkaita. Juuri ennen kuin täysi käsirysy alkaa, syttyvät taustalla valonheittimet ja joukko uniformuisia miehia mellakka varusteissa ryntää kohti vampyyrijoukkoa. Pimeyden asukit koittavat paeta, mutta homma muuttuu taistelutantereeksi kun toiselta puolelta myös saapuu joukkoja kilpien/panppujen ja hevosien kera. Vampyyreja muuttuu tuhkaksi ja vain muutaman ollessa enää elossa, kuuluu karjaisu/käsky ja mekkala rauhottuu. Loput vampyyrit joutuvat kuristusotteisiin kun Samuel L. Jakcson astelee ylväästi paikalle sikari suussa ja esittäytyy Hänen majesteettinsa *en nyt muista minkä* 1. ja 2. joukkoosaston komentajaksi. Hän tarraa mustaan viittaan pukeutunutta "draculaa" kurkusta ja.....

Noh, sitten heräsinkin. Jäi hiukka vaivaamaan miten tuossa olisi käynyt.No jaa. Ei ole ensimmäinen kerta kun tekisi mieli nähdä uni loppuun, mutta herää kesken kaiken :confused:

Profiili WWW  

Poissa
Erilainen taputtaja
Erilainen taputtaja
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Ma Tammi 19 2009 21:37 
The_Sipi kirjoitti:
Siinähän niitä joitakin. Olisi lisäksi muutama tv-uni (MacGyveriin liittyviä ainakin), mutta taitavat mennä vähän ohi aiheen. ;)

Antaa tulla vaan... vaikka otsikossa puhutaan elokuva-aiheesta, niin Ylläpitäjän hyvänä kaverina annan luvan postata tänne myös muistakin unia :ylioppilas:

Profiili WWW  

Poissa
IHME MIES
IHME MIES
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Ti Tammi 20 2009 15:21 
TV-unien vuoro:

Tulin kotiin ja minun kanssani oli eräskin MacGyver ja saattoi olla pari muutakin tyyppiä. Siinä sitten jonkin aikaa oleskeltuamme huomaamme, kuinka kämppä täyttyy pikku hiljaa näkymättömällä ja hajuttomalla kaasulla - eikös ole kiva, kun unissa kaikki on mahdollista :mrgreen: ? Siinä sitten MacGyver käskee nämä pari muuta hemmoa lähtemään nopeesti ja mä sitten avaan ikkunat, jotta ilma puhdistuisi. Eikös vain pian puhelin soi ja kun MacGyver vastasi siihen, niin eikös sieltä kuulunut tuttu ääni: Murdoc, joka äityi näin lausumahan:
"Muahahahaaaa! MacGyver! Vaikka mitä yritän, niin sinua ei saa sitten hengiltä. Mutta nyt on viimein kärsivällisyyteni lopussa. Vilkaisepas ulos!"
Tsekkaamme ikkunasta ja siellä Murdoc on kolmen panttivangin, jotka ovat polvillaan maassa, kanssa ja Murdoc heiluu siellä aseen kanssa. Siinä sitten yritämme MacGyverin kanssa keksiä jonkin ovelan juonen ja kohta puhelin soi uudestaan ja Murdoc jälleen. Tällä kertaa se sanoo, että turhaa juonitella mitään, ja että se tietää mitä suunnittelimme. Tässä kohtaahan me rupeamme pohtimaan, että miten Murdoc saattaa tietää, mitä puhumme. Minä sitten katselen ympärilleni ja huomaan, että mun kattolampun paikkaa on siirretty ja vanhalla paikalla on jotain ylimääräisiä johtoja. Kurkotan johtoihin ja huomaan, että yhdessä johdossa roikkuu kamera. Revin sen irti ja eikös vain herra Murdoc soita taas:
"AAAAAAARGH! Löysitte kamerani! No niin, juttu on näin. Nyt tuotte tämän naisen - yksi panttivangeista oli siis nainen - tyttären tänne ja heti."
Siinä sitten pohdittiin Macin kanssa, että eihän me niin voida tehdä. Sitten kuva siirtyi ulos toiselle puolelle taloa ja tässä kohtaa käy ilmi, että rappukäytävä ei johdakaan suoraan ulos vaan supermarketin "sisääntulokäytävälle" ja sieltä sitten pääsee ulos (siis Murdoc takana, ulko-ovet vasemmalla ja kassat oikealla puolella). Siellä sitten on poliiseja kiväärien kanssa täysissä suojavarusteissa ja onpas siellä tämä n. 7-vuotias tytärkin; hällä muuten Peppi-hiukset. Poliisitkin sitä mieltä, ettei tätä tytärtä voi päästää sinne vaarantamaan henkeään, mutta tytär oli eri mieltä. Hän suorastaan vaati päästä Murdocin ja panttivankien luo, jos hän sillä voi pelastaa näiden hengen, ja kohta tämä marssikin kohti talon kulmaa ja siitä sitten Murdocin luo. Murdoc puolestaan lähtee kävelemään tätä vastaan silloin, kun tätä tyttöä ei ikkunastani näkynyt.
Tässä kohtaa minulla välähtää, juoksen rappukäytävään, sieltä supermarketin käytävälle ja lopulta ulos. Rupeen katselemaan ympärilleni ja nään sellaisen täyskasvuisen henkilön harmaassa Peppi-peruukissa(?) ja lasten vaatteissa (vaikkakin aikuisen koko) pyörätelineen luona ja sieltä hän on juuri ottamassa juuri tämän edellä mainitun tyttären pyörän. Minä tietenkin tunnistin tämän Murdociksi. Itse asiassa, minulle valkeni, että koko tämä tytär-käänne johtui siitä, että Murdoc halusi paeta tämän pyörällä pakoon; eihän nyt muut pyörät olisi kelvanneet ( "iso_lol" ). Hän oli juuri päässyt vauhtiin, kun minä ryntäsin hänen kimppuunsa ja siinä tappelin samalla, kun tää oli lisäämässä vauhtia. Revin hänen peruukkinsa päästä ja alta ei paljastanutkaan Murdocin naama, vaan vielä aikuisen naisen naama siilitukalla. Tietty minä tämänkin tunnistin naamioksi - "Onpas hän hyvin varautunut tähän pakoon", aattelin - ja rupesin repimään sitäkin irti ja sitten... voih, minä heräsin.

Toinen MacGyver -uni:

Kävelimme Macin kanssa kadulla ja seurassamme oli mies ja nainen (eivät olleet pari). Olimme keskittyneet jutteluumme Macin kanssa, emmekä siksi huomanneet, kun joku myi takanamme oleville miehelle ja naiselle jonkin sortin hajuveden. Noh, menimme johonkin asuntoon sitten ja aluksi olimme Macin kanssa samassa tilassa miehen ja naisen kanssa, mutta jostain syystä siirryimme toiseen huoneeseen juttelemaan. Silloin nainen päätti kokeilla ostamaansa hajuvettä ja kun minä ja Mac palattiin huoneeseen, ei miestä ja naista ollut enää, vaan he olivat siirtyneet makuuhuoneen puolelle ja olivat juuri aloittamassa petipuuhia, kun me keskeytimme hommat (ihan vetämällä ne erilleen). Sitten kun olivat vähän aikaa vetäneet henkeä, niin ihmettelivät kovasti, että miten tässä nyt näin kävi; eihän he olleet edes pari ja eikä kumpikaan kiinnostanut toista (no offense), mutta jotain vain tapahtui. Silloin minä astuin esiin pettämättömällä logiikalla varustettuna ja arvelin, että se hajuvesi oli jotain todella huumaavaa, joka sai ihmisissä aikaan käsittämättömiä seksuaalisia mielihaluja. Sitten ruvettiinkin pohtimaan, että miksi se hajuvesi oli myyty nimenomaan Macin seurassa oleville, kunnes heräsin.

Kolmas MacGyver -uni:

Tässä unessa olimme minä, Beverly Hillsin Brandon, Brenda, Steve. Kelly ja Donna jossain pilvenpiirtäjässä... mahdollisimman korkealla tietty. Siellä sitten hengailtiin ja oltiin vaan. Jossain vaiheessa sinne tuli sitten jotain rosvoja vähän Die Hard -tyyliin, mutta näitä nyt oli vissiin vain kolme. No, yritettiin paeta sen, minkä pystyimme, mutta jossain vaiheessa meidät sitten ahdistettiin johonkin tiettyyn tilaan. Minä siinä rupesin sitten miettimään jotain MacGyver-ratkaisua, mutta Brenda ehätti edelle, meni parvekkeelle ja teki jonkin ihmevirityksen, jonka avulla päästiin jonkin seinän toiselle puolelle, jossa oli jokin iso kannellinen teräslieriö/-pannu mikä lie. Jokin sellainen, jonka voisi teoriassa nähdä jossain pannuhuoneessa. No, ovi siellä (yhtä kerrosta alempana) oli lukossa ja arveltiin, että jos kohta ei keksittäisi jotain, niin rosvot löytäisivät sen reiän siinä reiässä. No, eikös sen teräslieriön kansi sitten auennut siitä ja sisällä oli MacGyver ehkä viiden muun ihmisen lisäksi. Selvisi, että MacGyver oli tehnyt lieriöstä hissin, jolla pääsi alempiin kerroksiin ja vieläpä pohjalle asti... ja vielä silleen, että kun hissi lähtisi alas, niin lattia peittyisi jotenkin niin, etteivät rosvot näkisi muuta kuin lattiaa. Matkatessamme alas tajusimme kyseessä olevan viimeinen MacGyver-jakso - vaikka unessa tiesinkin tasan tarkkaan, miten MacGyver päättyy - ja että tuo lieriö olikin oikeasti jonkinmoinen raketti, jolla MacGyver ystävineen matkustaisi takaisin kotiplaneetalleen "iso_lol" . Ulos päästyämme Mac sitten lähti raketillaan lentoon ja samalla räjäytti sen koko pilvenpiirtäjän niin, että rosvot kuolivat (siellähän tietenkään ei ollut ketään muita). Ihan kuin tässä ei olisi tarpeeksi, poliisin ja palokunnan tullessa paikalle me BH-väen kanssa katseltiin sitä palavaa pilvenpiirtäjää ja seuraamme liittyi Melrose Placen Amanda ja hetken päästä jonkun poliisin kanssa meni nokkapokkaa vääntämään Kyle (ilmeisesti sitä oli epäilty jostain aiheettomasti, mutta sittemmin epäillyt olivat hälvenneet), joka saatuaan sanottavansa sanottua marssi meidän... tai pikemminkin Amandan luokse.

Neljäs tv-uni:

Mulla oli digiboksissa joku maksukortti ja sitten mun tv:ssä oli ihan helvetisti kanavia. Selailin sitten niitä kanavien nimiä kanavalistalta - kanavia oli viidessä-kuudessa rivissä - ja yhdellä rivillä sitten näin kanavan nimeltä Damage Inc. Tietenkin tsekkasin tämän heti ja siellä tuli joku Metallican musavideo, oisko ollut One. Joku musavideo kuitenkin bändin kukoistusajalta. No, sitten aikanaan se video loppui, mutta ei tullut muuta kuin musta ruutu. Odotin jonkin aikaa, kunnes ajattelin, että siihen loppui ohjelma ja vaihdoin kanavaa.
Nyt oli luvassa jonkin tyylin Mikki Hiiri -seikkailu, joka ei ollut piirretty, mutta jollain kummalla tasolla piirretyn kaltainen. Siinä Mustakaapu (mun suosikkikonna) teki jotain ilkeitä rikoksia, joita yritti selvittää kolme henkilöä: Mikki Hiiri, joku pollari ja... minä. Katselin tv-ruudusta, kuinka Mustakaapu varasteli jotain jonkin hotellin välittömässä läheisyydessä ja hävisi aina jälkiä jättämättä. Tv-minä tietenkin tiesi saman kuin katsoja-minä, mutta eihän hän voinut sellaista paljastaa suoraan Mikille, kun näiden juttujen pitäisi selvitä johtolankoja seuraamalla. Niinpä keksin idean ja pyysin Mikin ja poliisin hotellin aulaan ja pyysin nähdä hotellin varauskirjan, jossa oli jokaisen asukkaan nimi, kirjautumispäivä ja tärkeimmistä tärkein: allekirjoitus. Allekirjoitukset kävin läpi ja kyllä, yhtenä allekirjoituksena oli Mustakaavun tavaramerkki musteläikkä. Sitten kysyin Mikiltä, että näyttääkö näistä mikään tutulta, mutta ennen kuin hän ehti vastaamaan, heräsin.

Löytyipä vielä yksi elokuva-aihetta sivuava uni (VAROITUS! Jollette kestä lukea muiden märistä unista, lopettakaa tähän) :

Olimme jossain varastohuoneessa, jossa oli korkeat ruskeat seinät, ja joka oli ehkä pinta-alaltaan about 200 m2. Jossain oli joku oviaukko ja pieni tasanne kulki seinien vierestä, mutta muuten huone oli täynnä vettä. Luokkakaverien kanssa tultiin siihen tulokseen, että tässä huoneessa on meidän viikkotehtävä, ja niinhän se olikin (BB-vaikutteita selvästi :mrgreen: ). 10 metrin korkeudella oli molemmilla pitemmillä sivuilla tasanne, josta jokaisen meistä oli hypättävä viidesti veteen ja sukellettava joka kerralla veden alta viisi elokuviin viittaavaa esinettä tai asiaa. Veden alla oli muitakin tavaroita. Tehtävän valvojana toimi Quentin Tarantino.

No, ensimmäinen luokkakaveri meni ja suoritti tehtävän juuri niin kuin piti, minkä jälkeen oli minun vuoroni. Minä olen viimeksi hyppinyt Rauman maauimalan kympistä juurikin yläasteella (ja silloin tuli hypittyä todella paljon), joten tietenkin minä jännitin hirveästi. Noh, viimein sain hypättyä, mutta en pysynyt sukelluksissa, kuten ensimmäisen hypyn jälkeen luulin, että täytyy. Siksi nousin pois vedestä. Kiipesin uudelleen kymmeneen metriin, hyppäsin ja tälläkertaa sukelsin veden alta jonkun näyttelijän kuolemattomat lausahdukset tai jotain sellaista. Tarjosin esinettä Tarantinolle, mutta hän ei sitä hyväksynyt, koska kyseessä oli näyttelijään liittyvä esine eikä elokuviin liittyvä. Protestoin voimakkaasti, että elokuviin kuuluu olennaisesti näyttelijät ja näiden repliikit, mutta Tarantino ei taipunut, joten minä jouduin antamaan periksi. Hattuunnuin kuitenkin sen verran, että annoin luokkakaverin hypätä pari kertaa ennen kuin itse uskallauduin taas ylätasanteelle, ja ennen kuin ehdin hyppäämään, heräsin.

Ja vielä yksi leffauni:

Olin päässyt Dark Floors -elokuvaan. Elokuva ei tapahtunut sairaalamiljöössä, kuten vissiin oikeasti, vaan jossain maaseutukartanossa. Elokuva alkoi yh-isän ja noin 5-6 vuotiaan pikkutytön yhteiselon kuvauksella ja seurattiin päivittäistä arkea siellä talossa. Tätä kuvausta kesti noin 45 minuuttia - näin luoden tunnelmaa elokuvan alkuosan - ja minä olin suurimman osan ajasta niin sanottu ulkopuolinen tarkkailija. Jossain vaiheessa astuin sitten esiin elokuvassa ja koska tiesin olevani Dark Floors -elokuvassa, tiesin Lordin jäsenten tulevan pian säikyttelemään, ja totta tosiaan: pian tämän ajatuksen jälkeen Mr. Lordi ja muita hirviöitä tuli ovista ja ikkunoista pilvin pimein, mutta minä en ollut juuri moksiskaan. Olin olohuoneessa ja Mr. Lordi lähestyi minua ja mitä hän tekikään ollessaan noin parin metrin päästä minusta? AIVAN! Hän rupesi laulamaan Hard Rock Hallelujahia ja muu bändi alkoi soittaa taustalla :LOL4: . Vasta kappaleen puolivälin jälkeen havahduin siihen tosiasiaan, että ainoastaan Mr. Lordilla oli pukunsa päällä, muut soittivat arkivaatteissaan (t-paita, farkut). No, biisi sitten loppui ja sen jälkeen ruvettiin ryyppäämään, rupattelemaan niitä näitä ja katsomaan telkkarista urheilua ja elokuvia; ainakin olutta ja siideriä oli tarjolla. Kysyttyäni asiasta bändin pojat myönsivät, että oli heille eka kerta, kun soittivat ilman pukujaan Lordissa. Vähän ennen puolta seitsemää kävin suihkussa (kuten ennen nukkumaanmenoa olin suunnitellut) ja sitten sen jälkeen Lordin jäsenet painelivat pikku hiljaa koteihinsa ja valmistauduin uuteen, valoisaan päivään. Että sellainen leffauni. Olisikin oikea Dark Floors yhtä hauska. :LOL4:

Loppukevennyksenä Salkkari-uni ajalta Roomeo:

Roomeo pölli Karille puhelinkopin, koska Kari oli sellaista halunnut. Karille ei kuitenkaan tuo puhelinkoppi kelvannut, koska sitä sai käyttää vaan kello 8-17. Siinä se Roomeo esitteli pöllimäänsä puhelinkoppia villkkaan tien risteyksessä, ilman, että kukaan kiinnitti mitään huomiota.

Profiili WWW  

Poissa
Erilainen taputtaja
Erilainen taputtaja
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: La Tammi 31 2009 12:34 
Kaunis brunette polkee pyörällä pitkin läheisen kaupungin katuja. Kuvakulmat vaihtuu neidon pitkien hiuksien hulmutessa tuulessa. Tämä polkee itsensa kauppaoppilaitokseen, jonka tapahtumia en muista (lienkö edes nähnyt moista).
No joka tapauksessa tämä nuori nainen lähtee jonkin ajan päästä pyöränsä kanssa pois. Tällä kertaa hän ajaa jonkin ihmeellisen betonisokkelon kautta. Yllättäen kulman takaa ilmestynkin MINÄ... neito säikähtää ja menettää pyöränsä hallinan ja kaatuu. Onni onnettomuudessa, vain pyörä on saanut kolhuja. Avitan naisen ylös ja lähden saattamaan häntä läheiselle linja-autoasemalle. Matka taittuu rattosasti mukavia jutellen.
Linja-autoasemalla jostain kumman syystä se olenkin minä joka nousee bussin kyytiin :pihalla: nainen hymyilee, antaa minulle jonkin sortin käyntikortin (kortissa joku sananparsi ja puh.nro) ja pyytää pitämään yhteyttä.

No siihenhän minä sitten heräsinkin. JA arvatkaas muistanko minä mitä siitä kortissa luki :sorry:

Profiili WWW  

Poissa
Lootan jäsen
Lootan jäsen

Viesti Lähetetty: Ke Maalis 04 2009 16:23 
Tuli nähtyä viime yönä zombiaiheinen uni. Olin kotona katsomassa Romeron Diary of the Dead -leffaa. Elokuvassa zombit riehuivat entisen kotikaupunkini Vammalan (nyk. Sastamala) kaduilla. Sitten kuva siirtyy kaupungintalon yhteen huoneeseen, jossa Vicki Zhao ja Terry O’Quinn pohtivat tilannetta edessään kartta. Terryn mielestä eloonjääneet on siirrettävä läheiseen metsään turvaan zombeilta. Vicki on samaa mieltä ja kääntyy sitten minuun päin. Huomaankin yhtäkkiä olevani mukana elokuvassa! Vicki pyytää minua lähtemään hänen mukaansa ja minähän suostun.

Seuraavaksi siirrymme Vammala/Sastamalan kaduille. Kadut ovat täysin autiot, mutta silti Vicki käskee minua liikkumaan hiljaa, etteivät zombit herää. Ovat kuulemma menneet nukkumaan. Hetken käveltyämme saavumme vanhaan kotitalooni ja alamme pakata vaatteita ja ruokaa reppuihin. Vicki käskee minun pitää kiirettä, että ehdimme lähtemään ennen kuin zombit heräävät. Näköjään meillä ei sittenkään ollut mikään kiire, sillä seuraavaksi uni hyppää kohtaukseen, jossa makaan Vickin kanssa sängyssä. (Minulta jäi siis unen paras osa välistä!) Vicki nousee ylös ja sanoo, että meidän on aika lähteä. Seuraavaksi olemmekin kaupungintalon edessä, missä on muitakin ihmisiä meidän lisäksemme. Terry ilmestyy kaupungintalon parvekkeelle ja ilmoittaa, että hänen mielestään meidän ei kannatakaan lähteä metsiin vaan olisi pyrittävä tekemään sopimus zombien kanssa. Lisäksi Terry paljastaa, että juuri hän päästi zombit kaupunkiin. Samassa Vicki vetää pistoolin esiin ja ampuu Terryä päähän. Sitten Vicki sanoo meille muille, että on aika lähteä. Lähdemme kävelemään metsää kohti ja siihen uni päättyikin.

Profiili  

Poissa
IHME MIES
IHME MIES
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Su Maalis 08 2009 20:49 
Painajainen Elm Streetistä ei ollut tehty vain yhtä remakea, vaan kaikki seitsemän leffaa oli tehty uusiksi ja minä tietenkin sarjan fanina katsastin sitä ensimmäistä ja tajusin sen alkaessa, että minähän en edes tiennyt, kuka esittää Freddyä näissä uusissa osissa. En katsonut elokuvaa varsinaisesti telkkarista, vaan olin tavallaan leffan sisällä katsomassa sitä, mutta minuakaan ei kyllä näkynyt kertaakaan. Ruutuun pamahti sitten sellainen lieriökäytävä (ehkä viemäri), jonka päässä oli sitten tikkaat alas ja sitä kuvattiin verrattain kaukaa ja kohta Freddyn varjo lankesi toiselle puolelle seinämää ja ei aikaakaan, kun hän tuli kokonaan esiin ja silloin kamera lähentyi häntä ja alkutekstit alkoivat pyöriä ruudulla. Minä yritin sitten siitä Freddyn naamasta päätellä, onko Robert Englund vielä Freddy näissä uusissakin osissa, mutta en ollut varma. Hyvin samalta se näytti, mutta täysin varma en ollut. Siinä Freddyn naamaa tutkiessani meni sitten muutama nimi ohi näyttelijöiden kohdalla, joten epäilin, että Englundin nimikin saattoi ohi mennä, jos se siinä mainittiin. Sitten kuitenkin harmitti, että joutuu katsomaan loppuun asti, ennen kuin saan selvyyden tästä. Alkutekstien aikana luultavasti kuultiin Freddy-loru, mutta en ole varma. Jossain vaiheessa kuitenkin.

No, mitäs itse elokuva sisälsi? No, totta puhuen se muistutti enemmän tositv:tä kuin elokuvaa. Freddy ja kahdeksan muuta erikoista hahmoa seisoivat pilvien päällä korkealla taivaalla (eivät kuitenkaan olleet Taivaassa) ja vähän nahistelivat ja tarkoitus kai oli käydä jotain kaksintaisteluja. Kuitenkin tapa, jolla hahmot vähitellen putosivat, oli tekstariäänet ja tarkoitus siis oli, että yksi hahmo putoaisi per osa. Freddyn kilpailunumero oli 9. No, kuitenkin tekstarit lauloi ja yksi hahmo toisensa perään putosi pilviltä alas ja Freddy jäi viimeisenä pilven päälle seisomaan, mutta niin minulle kuin Freddyllekin tuntui olevan epäselvää, tarkoittiko tämä nyt sitä, että Freddy ei pudonnut vai sitä, että Freddy putosi kisasta pois.

Sitten uni pian jo päättyikin, mutta ennen sitä ehdin miettiä, että jos joku pystyisi korvaamaan tyydyttävällä tavalla Robert Englundin, niin vain ja ainoastaan Tobin Bell. :upeeta2:

Profiili WWW  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 226 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Seuraava

Hyppää: