Hohtoloota

Mystinen suomalainen elokuvafoorumi
Tänään on Ti Joulu 18 2018 18:22

Etusivu » Foorumit » Visailut ja kyselyt

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 177 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Seuraava
Äänestys: Haluatko ehdottomasti jotain fyysistä kokoelmiisi?

Kyllä 89%  89%  [ 31 ]
En 11%  11%  [ 4 ]
Ääniä yhteensä : 35

Kirjoittaja
Etsi tätä:
Viesti

Poissa
Melkein homo!
Melkein homo!
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: To Huhti 16 2009 7:01 
Itse olen lopen kyllästynyt (ollut jo pitkään) kaikkeen turhaan ja tilaa vievään tavaraan. En käsitä miksi haaleisin nurkat täyteen tavaraa, jotka voin hyvin ladata ja/tai säilyttää pienellä kovalevyllä.

Kun postitin Mikolle levyn aamulla niin aloin ajattelemaan että eihän tässä ole mitään järkeä. Yhden kiekon postitus vaatii rahaa jo 1,6 euroa ja pakkauksen sekä postissa käyntiä. Sitä ennen se on tietenkin pitänyt tilata Playlta ja sielläkin päässä on syntynyt aivan turhia kuluja ja ylimääräistä saastetta.

Haluan uploadata itseni ja kaiken muun mahdollisen "Umies:

Profiili  

Poissa
Pervosetä
Pervosetä
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: To Huhti 16 2009 9:06 
Materialistina haluan elokuvat ja musiikin oikeina pyöreinä kiekkoina "cheesy"
:hmmm: Jonain päivänä musiikki ja elokuvat muuttuvat aineettomiksi. Myynti tapahtuu pelkästään tiedostoina tai katseluoikeuden vuokrauksena, mutta sitä päivää odotellessa keräilen näitä pyöreitä muoviläpysköjä 8-)

Profiili  

Poissa
Kultaloota
Kultaloota
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: To Huhti 16 2009 9:45 
Mä olen niin vanhanaikainen(monien mielestä), että haluan DVD/CD/LP-levyt fyysisessä muodossa, en ykkösinä ja nollina.

Profiili  

Poissa
Erilainen taputtaja
Erilainen taputtaja
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: To Huhti 16 2009 9:54 
Saatuani nettiyhteyden tuli latailtua leffoja netistä urakalla... kovalevy pullisteli tavaraa mutta eihän niitä sieltä tullut koskaan katsottua. Pitemmän päälle edes muistanut mikä mikin oli. Sittemmin olenkin alkanut haalia elokuvat originaaleina. Juu, tulee kalliimmaksi ja vie tilaa, mutta kotelojen hypistely ja organisointi tuo jonkin sortin tyydytystä... ja kun heittääytyy pitkäkseen voi silmäillä haalimaansa kokoelmaa joka täyttää kaikki hyllyt ja pöydät ja..... :drool:

Sitä paitsi, originaalit säilyvät huomattavasti paremmin kuin poltetut/kovalevylle tallennetut tiedostot. Puhumattakaan ostetuista, DRM-suojatuista, tiedostoista. Firma pistää laput luukulle, niin kovo on täynnä toimimatonta dataa.
EHKÄ, sinä päivänä kun keksivät jonkin sortin särkymättömän 1000 teran datakristallin, joka käy laitteeseen kuin laitteeseen, saatan siirtää suurimman osan kokoelmastani ykkösiksi ja nolliksi. Vaikka kyllä tuolloin pitäisin suosikki elokuvistani materialistisen vaihtoehdonkin hyllyssä.

Profiili WWW  

Poissa
Sutenöööri
Sutenöööri
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: To Huhti 16 2009 10:06 
Joo, eihän Roope Ankkakaan säilytä rahojaan millään tileillä.
Kyllä se on saatana päästävä joka aamu ihailemaan aamutakki päällä piippu suussa omia kokoelmiaan ja myhäilemään tyytyväisenä.

Profiili WWW  

Poissa
HOHDOKAS
HOHDOKAS
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: To Huhti 16 2009 10:08 
Lainaa:
Sitä paitsi, originaalit säilyvät huomattavasti paremmin kuin poltetut/kovalevylle tallennetut tiedostot. Puhumattakaan ostetuista, DRM-suojatuista, tiedostoista. Firma pistää laput luukulle, niin kovo on täynnä toimimatonta dataa.

+Että tuossa vaiheessa kaikki aluerajoitukset lienevät vaikeampia kiertää kuin nykyään...

Profiili  

Poissa
IHME MIES
IHME MIES
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: To Huhti 16 2009 10:11 
Joo, samaa mieltä edellisten kanssa. Materialismi on sairauteni ja siksi ostan leffat (ja musiikkiakin sen pari kertaa vuodessa) aitoina. En minä niitä tykkää koneelta katsoa tai pelkkinä tiedostoina, mihin suuntaan valitettavasti ollaan menossa. Kyllä mä esimerkiksi tiedän, että kaikki South Parkit on nähtävillä netissä ilmaiseksi, mutta mieluummin maksan niistä ja katson fyysisiltä levyiltä.

Esmerk. Ajattaran ekan albumin Itsen ilmestymisen aikaan mulla oli käytössä Audiogalaxy ja olin kuullut Yhdeksännen koulussa välitunnilla ja pitänyt siitä paljon. No, ei yksi pääsky kesää tee, joten latasin Audiogalaxysta, jossa oli kaikki levyn biisit tarjolla siinä nenän edessä, kolme (3!) biisiä (Yhdeksännen lisäksi, totta kai) ja kun olin edelleenkin vaikuttunut, riensin levykauppaan ostamaan levyn.

Asian varjopuoli tietty on, että tämä saattaa saada mut näyttämään vielä hyvin vanhanaikaiselta julkisissa kulkuneuvoissa, mikä toki olenkin, mut mut... mä oikeasti olen ajatellut hommaavani kannettavaa cd-soitinta, jolla kuunnella sitten matkoilla. En mä tykkää siitä, että pitäisi siirtää tiedostot levyltä koneelle ja sitä kautta mp3-soittimeen, kun voin vaan ottaa levyn mukaani ja siinä se. Kokonaisia levyjä mä kuitenkin haluan kuunnella, enkä biisin sieltä tai biisin täältä (kokoelmalevytkin ovat jo ihan tarpeeksi), joten siksikin mulle riittää tuo cd-malli. Onhan mulla kymmenen cd:tä kannattava cd-pussikin vielä. :mrgreen:

Profiili WWW  

Poissa
Erilainen taputtaja
Erilainen taputtaja
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: To Huhti 16 2009 10:44 
The_Sipi kirjoitti:
Asian varjopuoli tietty on, että tämä saattaa saada mut näyttämään vielä hyvin vanhanaikaiselta julkisissa kulkuneuvoissa, mikä toki olenkin, mut mut... mä oikeasti olen ajatellut hommaavani kannettavaa cd-soitinta, jolla kuunnella sitten matkoilla.

Meikä kuunteli edelliskaupunki reissulla musiikit walkmanista... eli siis c-kasetteja tulee vielä kuunneltua :upeeta2: en kait minä nyt sen takia kenenkään mielestä vielä vanhanaikainen ole. Enhän :confused:

Profiili WWW  

Poissa
HOHDOKAS
HOHDOKAS
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: To Huhti 16 2009 10:48 
Kyllä taitaa Botwinin Andy olla aika yksinään ajatuksensa kanssa täällä tavararunkkareiden keskellä... :hyymy:

Mäkin myönnän suoraan, että keräily ja tavaroiden katselu sekä hypistely on aivan vitun olennainen osa mun harrastelua. Mulla on esim. toki mp3-soitin, mutta kaikki siirtyy sinne alkuperäisen CD:n kautta. Oikeastaan vituttaa kun noikin tavarat vaan pienenee aina sukupolvesta toiseen. Ensin oli muhkeat isokoppaiset Betat ja VHS:t (ja LD:t), sitten kotelot pieneni ja lopulta tuli lättänä DVD ja nyt Blue-ray pienensi koteloa taas entisestään... Kohta varmaan kaikki leffat myydään tulitikkuaskeissa. Sama homma musapuolella LP -> CD ja eipä taida tietokonepelejäkään enää pahemmin niissä muhkeissa pahvilootissa olla myytävänä.

Kyllä mä ainakin katson vaikka jonkun barbaarinaisen tissejä mieluummin isokoppaisen VHS:n kannesta kuin jostain Blu-rayn vastaavasta. Puhumattakaan erosta LP- ja CD-levyjen kansitaiteen kohdalla. Ja vanha totuushan on että ISOMPI on parempi.

Profiili  

Poissa
Erilainen taputtaja
Erilainen taputtaja
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: To Huhti 16 2009 11:02 
Solange kirjoitti:
Kyllä taitaa Botwinin Andy olla aika yksinään ajatuksensa kanssa täällä tavararunkkareiden keskellä... :hyymy:

Ei sittenkään... on täällä ainakin yksi Andyn hengenheimolainen joukossa mukana "what"

Lainaa:
Kyllä mä ainakin katson vaikka jonkun barbaarinaisen tissejä mieluummin isokoppaisen VHS:n kannesta kuin jostain Blu-rayn vastaavasta.

VHS on kyllä "mukavamman tuntuinen" formaatti, mutta DVD vie kyllä voiton kuvan/äänen laadun säilyvyydessä. Kansitaiteesta tosin olen samaa mieltä. Eli vanhoissa kaseteissa on todella hienoja piirrettyjä(?) kansia kun nykyään on pelkkää "julistetaidetta". DVD olisikin täydellinen formaatti kun ottaisivat käyttöön nuo piirretyt kannet... eli juuri näitä isotissisiä amazoneja yms. Nythän sisältökin olisi aika yks´yhteen toisin kuin 60-70 luvun leffoissa :upeeta2:

Profiili WWW  

Poissa
Hardcore Hooligan
Hardcore Hooligan
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: To Huhti 16 2009 11:55 
Minäkin haluan leffat ja levyt sellaisina, että voin niitä hypistellä. Ja silloin kun asuntokin sattuu olemaan, tulee niitä järjesteltyä hyllyihin yms. kivaa. Tällä hetkellä lähes kaikki on pahvilaatikoissa ja saatan kyllä ladata netistä katsottavaksi jopa jonkin leffan joka jo löytyy, kun se on helpompaa kuin sen etsiminen noista laatikoista. Kuitenkin alkuperäisiä devareita on pitkälle yli tuhat, poltettuja jotain saman verran + musat päälle, niin noita laatikoita on aika kiva pino.
Poltettujenkin kanssa mulla on sellainen linja, että niitä tulee päivitettyä alkuperäisiin aina silloin tällöin. Mainstream kyllä kelpaa yleensä pelkästään poltettuna, mutta kaikki muu pitää saada hyllyyn oikeassa muodossa "cheesy"
tulee noita leffoja silti waretettuakin kyllä muutenkin sen verran, että kone on aina täynnä: päääasiassa uusia leffoja ja sitten sellaisia harvinaisempia mitä ei saa virallisina julkkina ollenkaan.

Profiili  

Poissa
IHME MIES
IHME MIES
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: To Huhti 16 2009 12:08 
No, mulla on kanssa se, että niitä virallisesti saatavilla olevia leffoja on myynnissä niin vitusti, että ei ole tarvetta latailla mitään.

Profiili WWW  

Poissa
Lapset sanovat: "Saatana on herra"
Lapset sanovat: "Saatana on herra"
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: To Huhti 16 2009 13:52 
Andy Botwin kirjoitti:
Haluan uploadata itseni ja kaiken muun mahdollisen "Umies:

Aiotko kopiosuojata itsesi? :eh:

Profiili  

Poissa
Erilainen taputtaja
Erilainen taputtaja
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: To Huhti 16 2009 14:01 
^ Vapaat käyttöoikeudet vaan kaikille :lol:

Profiili WWW  

Poissa
Melkein homo!
Melkein homo!
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: To Huhti 16 2009 16:30 
Dogsoldier78 kirjoitti:
^ Vapaat käyttöoikeudet vaan kaikille :lol:

Heheh. Tästähän voisi vääntää vaikka mitä :hyymy:

Jatkokysymyksenä voisin sitten esittää, että eikö teitä kiinnosta ollenkaan miten kokoelmanne rahalliselle- tai vaihtoarvolle käy tulevaisuudessa? Vai onko niin, että leffoja yms. ei ole edes tarkoitus myydä?

En uskonut olevani näin yksin tässäkin asiassa :LOL4:

Profiili  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 177 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Seuraava

Hyppää: