Hohtoloota

Mystinen suomalainen elokuvafoorumi
Tänään on Pe Marras 16 2018 22:51

Etusivu » Foorumit » Visailut ja kyselyt

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4942 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 326, 327, 328, 329, 330  Seuraava
Kirjoittaja
Etsi tätä:
Viesti

Poissa
HOHDOKAS
HOHDOKAS
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Ke Marras 07 2018 19:18 
Exterminator kirjoitti:
Tina DeMona kirjoitti:
rautapuoli kirjoitti:
Exterminator kirjoitti:
Voikin vituttaa yhden euron hukkaaminen. Mutta se on kuukausia, ehkä pari vuottakin lompsassa ollut noita kaupan lokeroita varten. Ja uuden hankkiminen on vittumaista, kun pitäisi käydä nostamassa 20 € ja rikkoa se yhden euron takia, vitut! :nej!:

Vituttaa ylipäätään se, että tarvitsee sen euron lokeroon. Miksi, vittu? :finger:

Ja joissain kaupoissa lokero haluaa viiskytsenttisen. Olepa siinä sitten aina valppaana just oikeanlaisten kolikkojes kanssa. Vaikka käteistä itse käytänkin paljon niin jostain syystä usein uupuu juuri euro tai viiskytsenttinen siihe lokeroon. Eiköhän noihinki tule vielä joku mobiiliappipaskajuttu, joka varmasti vituttaa minua enemmän ja muut tykkää koska mukamaskätevyys.

Minäkin pyrin käyttämään käteistä niin paljon kuin mahdollista. Eipä ole silti ikinä juuri sitä kolikkoa mitä joku idioottivehje vaatii.

Ihan mielenkiinnosta voisin kysyä, miksi käteisen käyttöä mahdollisimman paljon? Itseä vituttaa, enkä käytä koskaan...

Joo ja tosiaan joihinkin lokeiroihin vaaditaankin 50 senttiä, se kolikko on vielä tallessa kyllä!

Ainakin itsellä pysyy silloin paremmin hanskassa paljonko rahaa on ja paljonko sitä menee. Tietysti nykyään osa on pakkokin pitää tilillä ihan siksi että laskut, junaliput yms. pakko maksaa sitä kautta.

Profiili  

Poissa
Sinanjun mestari
Sinanjun mestari
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Ke Marras 07 2018 21:05 
Exterminator kirjoitti:
Tina DeMona kirjoitti:
rautapuoli kirjoitti:
Exterminator kirjoitti:
Voikin vituttaa yhden euron hukkaaminen. Mutta se on kuukausia, ehkä pari vuottakin lompsassa ollut noita kaupan lokeroita varten. Ja uuden hankkiminen on vittumaista, kun pitäisi käydä nostamassa 20 € ja rikkoa se yhden euron takia, vitut! :nej!:

Vituttaa ylipäätään se, että tarvitsee sen euron lokeroon. Miksi, vittu? :finger:

Ja joissain kaupoissa lokero haluaa viiskytsenttisen. Olepa siinä sitten aina valppaana just oikeanlaisten kolikkojes kanssa. Vaikka käteistä itse käytänkin paljon niin jostain syystä usein uupuu juuri euro tai viiskytsenttinen siihe lokeroon. Eiköhän noihinki tule vielä joku mobiiliappipaskajuttu, joka varmasti vituttaa minua enemmän ja muut tykkää koska mukamaskätevyys.

Minäkin pyrin käyttämään käteistä niin paljon kuin mahdollista. Eipä ole silti ikinä juuri sitä kolikkoa mitä joku idioottivehje vaatii.

Ihan mielenkiinnosta voisin kysyä, miksi käteisen käyttöä mahdollisimman paljon? Itseä vituttaa, enkä käytä koskaan...

Joo ja tosiaan joihinkin lokeiroihin vaaditaankin 50 senttiä, se kolikko on vielä tallessa kyllä!

Yksinkertaisesti kivempaa. Joissain jutuissa olen todella vanhanaikainen. Joku lähimaksu mm. puistattaa minua suuresti. Ja sit nää lähimaksunoloilijat vielä aina nostaa sen korttinsa ylös ja ilmoittavat kuuluvasti maksavansa lähimaksulla. Onpa vitusti nopeempaa ja kätevämpää kuin näpytellä se koodi. :viiksi:

Profiili  

Poissa
Omituinen saunoja
Omituinen saunoja
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Ke Marras 07 2018 22:10 
^
Uusin juuri pankkikorttini ja otin sen ilman lähimaksuominaisuutta! :juti:

Profiili  

Poissa
Voimavaraistunut ituhippi
Voimavaraistunut ituhippi
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Ke Marras 07 2018 22:25 
Muistaakseni olen lähimaksua käyttänyt kerran, enkä silloinkaan ihan oma-alotteisesti. Eräs yli-innokas kassaheppu nappasi kortin kädestä ennen kuin ehdin laittaa sen lukijaan todeten, että sinullahan on lähimaksu tässä ja sitten mentiin sitä kautta. Hetken verran teki mieli kysäistä, että mitäs vittua nyt, mutta pääsin tästä jotenkin yli...vai pääsinkö sittenkään, mutta ei siitä sen enempää. Käteistä kyllä tulee kohtalaisesti käytettyä ja yritän ainakin autossa pitää kasan vaihtelevia kolikkoja erinäisiin tarkoituksiin.

Profiili  

Poissa
Vittuuntunut kirjastotäti
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Ke Marras 07 2018 22:36 
Käteistä on kyllä hyvä olla mutta on toi lähimaksukin hyvä systeemi. En itse kyllä ole koskaan kuullut kenenkään erikseen toitottavan missään jonossa sitä, että maksanpa nyt lähimaksulla. Myyjä tjms. saattaa toki kysyä saako käyttää lähimaksua. En sitten tiedä minkälaisia tolloja teidän kassajonoissa on, jos tuollaista erikseen mainostavat... ;) onhan se nyt kätsympää kuin näppäillä tunnuslukuja! Mutta käteinen on joskus paikallaan ja itsekin olin joskus enempikin käteusen kannalla ja korttimaksuja vastaan, mutta vittu kun ne automaatitkin ovat vähentyneet ja aivan väärällä suunnalla!

Hohtoloota on kyllä oikein taantumuksellisten kokoontumisajot! "iso_lol"

Ja mihin te niitä kaupan lokeroita tarvitsette, koskaan en oo käyttänyt!

Profiili  

Poissa
Sinanjun mestari
Sinanjun mestari
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: To Marras 08 2018 5:01 
Invictus kirjoitti:

Kun ei ole autoa käytössä ja tekee muutaman liikkeen kierroksen niin kyllä ne jotkin tyyliin tokmannin kamppeet on kiva lyödä lokeroon siksi aikaa, kun surrailee Prisman läpi.

Profiili  

Poissa
HOHDOKAS
HOHDOKAS
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: To Marras 08 2018 8:16 
Itsekin olin ennen "vanhoillinen" käteisen puolestapuhuja mutta nykyään lähimaksu on in ja omassa työssäkin vitun paljon helpompaa/nopeampaa ottaa maksut tuolla päätteen ominaisuudella.

Profiili  

Poissa
Kultaloota
Kultaloota
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: To Marras 08 2018 8:26 
Käteinen best! :folio:

Lokerotkin tarpeellisia. Tosin viimeksi käytin Tallinnassa.

Adventurer kirjoitti:

Ai tämäkin onnistuu vielä.

Profiili  

Poissa
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: To Marras 08 2018 13:05 
rautapuoli kirjoitti:
Invictus kirjoitti:

Kun ei ole autoa käytössä ja tekee muutaman liikkeen kierroksen niin kyllä ne jotkin tyyliin tokmannin kamppeet on kiva lyödä lokeroon siksi aikaa, kun surrailee Prisman läpi.

Ei mullakaan autoa ollut käytössä eikä varsinaisesti ole vieläkään, kun ei ole edes ajokorttia ja hyvin on ilman lokeroita pärjätty! :oikeesti:

Profiili  

Poissa
Täysloota
Täysloota
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: To Marras 08 2018 14:43 
Kerran olen elämässäni kortilla maksanut ja se tapahtui itse asiassa viime kuussa. Käteinen loppui kesken, pankit jo kiinni eikä lähimmästä automaatista mitään hajua. Nyt on sitten tämäkin ihme koettu.

Profiili  

Poissa
Omituinen saunoja
Omituinen saunoja
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: To Marras 08 2018 15:43 
väliaikainen nikki kirjoitti:
Adventurer kirjoitti:

Ai tämäkin onnistuu vielä.

Osuuspankilla voi valita kortin eri värivaihtoehdoista joista yksi on ilman lähimaksua. :nerd:

Profiili  

Poissa
Kultaloota
Kultaloota
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: To Marras 08 2018 15:54 
randagio kirjoitti:
Kerran olen elämässäni kortilla maksanut ja se tapahtui itse asiassa viime kuussa. Käteinen loppui kesken, pankit jo kiinni eikä lähimmästä automaatista mitään hajua. Nyt on sitten tämäkin ihme koettu.

Invictus kirjoitti:
Hohtoloota on kyllä oikein taantumuksellisten kokoontumisajot! "iso_lol"

:upeeta2:

Profiili  

Poissa
Komedian kunkku
Komedian kunkku
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: To Marras 08 2018 18:51 
Invictus kirjoitti:
rautapuoli kirjoitti:
Invictus kirjoitti:

Ei mullakaan autoa ollut käytössä eikä varsinaisesti ole vieläkään, kun ei ole edes ajokorttia ja hyvin on ilman lokeroita pärjätty! :oikeesti:

Ai et omista korttia, minullakaan ei koskaan ole ollut. Mutta ei siitä montaakaan viikkoa ole, kun Lidlissä pyydettiin avaamaan reppu. No Lidlissä ei lokeroita edes ole, mutta kai tuota muissakin kaupoissa tapahtuu. En halua sieltä pilkottavan jotain, mitä voidaan epäillä pöllityksi, jätän mielummin repun sinne ostoalueen ulkopuolelle.

En oikein pysty käsittämään tuota vapaaehtoisuutta käyttää käteistä, onhan se nyt vaivalloisempaa. Erikseen käytävä nostamassa rahaa, ei kiinnosta. Eikä käteinen käy itsepalvelukassoillakaan, joita käytän nykyään aina, jos vain löytyy. Toisaalta, kai sitä itsekin tekee joitakin asioita vaikeammin kuin olisi mahdollista :hmmm:

Sellainen vitutus vielä tähän, että Sinuhen rapeaa ruisleipää olen ostanut nyt jo pitkään ja helvetin hyvää on, mutta vain ekana päivänä rapeaa! Säilytänköhän jotenkin väärin, kun ei enää olekaan seuraavana päivänä rapeutta.

Profiili  

Poissa
Sinanjun mestari
Sinanjun mestari
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: To Marras 08 2018 22:24 
Invictus kirjoitti:
rautapuoli kirjoitti:
Invictus kirjoitti:

Ei pysty jos toisesta kaupasta on jo ostanu kaks täyttä ja painavaa kassillista. Paljo helpompaa tunkea säkki tai reppu sinne lokeroon. Kokeile niin huomaat! :timo:

randagiolle muuten pisteet kovasta käteisuskollisuudesta. Mitä tulee itsepalvelukassoihin niin itselläkin lisääntynyt kortin käyttö niiden myötä. Ne minä hyväksyn erinomaisena uudistuksena, mahottoman käteviä!

Profiili  

Poissa
Kultaloota
Kultaloota
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Pe Marras 09 2018 6:46 
Joillain itsepalvelukassoilla on muuten nykyään enemmin jonoa kuin tavallisilla kassoilla. Ainakin Malmin Cittari on tällainen paikka. Isompia ostoksia en kyllä tollasella itsepalvelukassalla ala tekemään kun ostoksien piippailuun ja pakkaamiseen menee ihan saatanasti aikaa, ja ne pakkaustilat on ihan persestä. Ja alkoholia kun ostat niin sekin pitää myyjän kuitata. Plus että alkaisin tukemaan agraarifasististen keskittyneiden kusettajaketjujen henkilöstövähennyksiä tekemällä itse kaupan työt samalla kun maksan Euroopan kalleimmasta päästä olevasta ruuasta. Ei kiitos itsepalvelukassoille.

Oman kokemuksen mukaan käteisellä maksaminen ei tunnu hitaammalta, jos sitä maksua ei tee joku kolikkomummo tai puistokemisti. Korttimaksajat arpovat tunnuksiaan ja lukulaitteissa on aina joku viive tai häiriötila.

Automaattien väheneminen kyllä syö miestä, mutta pyrin aina siihen, että on vähintään sellanen 60 e käteistä lompakossa mukana. Jatkossa käteisen käyttö lisääntyy ainakin omalta osalta kun Diners Club lopettaa korttinsa täällä peräsohjolassa.

Profiili  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4942 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 326, 327, 328, 329, 330  Seuraava

Hyppää: