Hohtoloota

Mystinen suomalainen elokuvafoorumi
Tänään on Ke Heinä 24 2019 5:44

Etusivu » Foorumit » TV

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja
Etsi tätä:
Viesti

Poissa
Täysloota
Täysloota
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: To Loka 23 2008 14:20 
http://www.yle.fi/teema/elokuvat/kino_into/id16585.html

Teema tekee kulttuuritekoja!

Profiili  

Poissa
HOHDOKAS
HOHDOKAS
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: To Loka 23 2008 14:31 
Tuo leffa on tullut katseltua useampaankin kertaan ja pakkohan se on nytkin tsekata kun oikein suomi-teksin näkee. Aivan loistava leffa! Ja kiitokset teemalle, jälleen kerran.

Profiili WWW  

Poissa
Hardcore Hooligan
Hardcore Hooligan
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: To Loka 23 2008 14:53 
Ja tämähän on koko vuoden tärkein TV-esitys! Hauskin komedia mitä koskaan on tehty :love:

Profiili  

Poissa
Täysloota
Täysloota
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: To Loka 23 2008 20:57 
Jep! Luin juuri Roskaelokuvat (Hokkanen, Virolainen) kirjasta että se on ihan aito ja yhdellä otolla tehty kohtaus

Profiili  

Poissa
Hardcore Hooligan
Hardcore Hooligan
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Pe Loka 24 2008 6:49 
Mä aloitan ihan lähiaikona leffan hehkuttamisen koulussa. Vähän elokuvasivistystä nuoremmillekkin. Sen jälkeen (jos mulla enää on kavereita, jotka luottavat mun elokuvamakuun yhtään) järjestänkin leffa-illan, jossa esitän Thundercrack!:in ja Bloodsucking Freaks:in :LOL4:

Profiili  

Poissa
Pervosetä
Pervosetä
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Pe Loka 24 2008 7:06 
:hmmm: jotain pätkiä olen tästä kait nähnyt, mutta en ole varma. Täytyypä katsoa. Elokuvan idea on aivan :LOL4:

Profiili  

Poissa
Saastainen natsikyrpä
Saastainen natsikyrpä
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Pe Loka 24 2008 7:40 
Olen lukenut Watersin Shokkiarvo-kirjan kahdesti ja en ole sen jälkeen uskaltanut katsoa Watersin alkupään tuotannon leffoja. Nauroin kirjaa lukiessa aivan kippurassa niin on sellainen fiilis, että elokuvat eivät voi olla millään parempia :confused:

Profiili  

Poissa
Lootan jäsen
Lootan jäsen

Viesti Lähetetty: Pe Loka 24 2008 19:24 
Täälläkin hurrataan, vaikka en digiboxia edes omista. Kerrassaan mainio leffa! Suupielet ylöspäin väkisin vetävä Saastaklassikko.

Ossorio

Profiili  

Poissa
Hardcore Hooligan
Hardcore Hooligan
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Ma Joulu 08 2008 11:54 
Tänään se sitten tulee :kippis:
Ja sitten päivän kysymykseen: tuolla toisella foorumilla mainittiin jotain 104 minuuttisesta versiosta. Siis onko jenkki-devari puutteellinen :pihalla:
Ei se minun mielestä niin kauaa kestä, vai lasketaanko lopun extratkin mukaan :eh:
Vai sekoilenko taas ja olisi parempi keskittyä kuuntelemaan opettajaa ja olla :shutup:

Profiili  

Poissa
Kultaloota
Kultaloota
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Ma Joulu 08 2008 13:33 
mikko t kirjoitti:
Mä aloitan ihan lähiaikona leffan hehkuttamisen koulussa. Vähän elokuvasivistystä nuoremmillekkin. Sen jälkeen (jos mulla enää on kavereita, jotka luottavat mun elokuvamakuun yhtään) järjestänkin leffa-illan, jossa esitän Thundercrack!:in ja Bloodsucking Freaks:in :LOL4:

Miten tuo kuulostaa kuin mun elämästä revityltä "iso_lol" . Kyllä tämä klassikko pitää katsoa. Itse asiassa tulee olemaan ensimmäinen kerta kun sen näen.

Profiili  

Poissa
Hardcore Hooligan
Hardcore Hooligan
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Ma Joulu 08 2008 14:12 
mikko t kirjoitti:
Tänään se sitten tulee :kippis:
Ja sitten päivän kysymykseen: tuolla toisella foorumilla mainittiin jotain 104 minuuttisesta versiosta. Siis onko jenkki-devari puutteellinen :pihalla:
Ei se minun mielestä niin kauaa kestä, vai lasketaanko lopun extratkin mukaan :eh:
Vai sekoilenko taas ja olisi parempi keskittyä kuuntelemaan opettajaa ja olla :shutup:

Vastaanpas itse itselleni kun kerkesin vähän viisastua kirjastossa hesarin parissa. Versio on siis sama kuin jenkki eli lisäpituus tulee noista extroista jotka alkavat heti leffan perään.
Hesarin arvostelija oli tapansa mukaan ihan pihalla (2/5), mutta Savon Sanomien Marko Ahonen taas oli vähemmän pihalla kuin yleensä nykyisin ja antoi tälle jopa 3/5. Ahos-Makellakin on siis vielä toivoa :ylioppilas:

Profiili  

Poissa
HOHDOKAS
HOHDOKAS
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: La Joulu 13 2008 3:04 
Jäipä sitten aikaisen aamuherätyksen vuoksi katselematta tämä kulttuuriteko suomalaisessa televisiotarjonnassa :( Pitää laittaa jenkkilevy jossain vaiheessa pyörimään ja fiilistellä taas pitkästä aikaa tämän allekirjoittaneen mielestä Watersin parhaan elokuvan parissa.

Profiili WWW  

Poissa
Täysloota
Täysloota

Viesti Lähetetty: Ke Joulu 17 2008 11:21 
Chinaski kirjoitti:
Olen lukenut Watersin Shokkiarvo-kirjan kahdesti ja en ole sen jälkeen uskaltanut katsoa Watersin alkupään tuotannon leffoja. Nauroin kirjaa lukiessa aivan kippurassa niin on sellainen fiilis, että elokuvat eivät voi olla millään parempia :confused:

Minusta osuit naulan kantaan, itse kirja onkin paljon mielenkiintoisempi kuin Watersin yksikään elokuvista.

Pink flamingosia en itse edes tituleeraisi elokuvaksi vaan (hyvällä tavalla toki)mauttomaksi kotivideopaskaksi, jota ovat tehneet 100% täysamatöörit.

Viimeksi muokannut Chiquita päivämäärä Ke Touko 20 2009 9:06, muokattu yhteensä 1 kerran
 Profiili  

Poissa
Lootan jäsen
Lootan jäsen

Viesti Lähetetty: To Joulu 18 2008 2:08 
Chiquita kirjoitti:
Chinaski kirjoitti:

Minusta osuit naulan kantaan, itse kirja onkin paljon mielenkiintoisempi kuin Watersin yksikään elokuvista.

Pink flamingosia en itse edes tituleeraisi elokuvaksi vaan (hyvällä tavalla toki)mauttomaksi kotivideopaskaksi, jota ovat tehneet 100% täysamatöörit. Edes kuvaus ei täytä mitään alkeellisimpiakaan standardeja.

Melkoinen sillisalaatti tosiaan elokuvan historiassa, nykypäivänähän tällaiselle vastaavantasoiselle tekeleelle ei monikaan jaksaisi edes nauraa.

Paljon tuli edes-sanaa käytettyä, anteeksi hapatukseni.

Totta on se, että trash-elokuvat todellakin kuullostavat paremmilta kerrottuna tai luettuna kuin mitä ne oikeasti ovat. Nehän on yleensä tylsiä ja huonosti tehtyjä. Usein niissä on kuitenkin se jokin, mikä poikkeaa suuresta mainstreampaskasta. Oli tosi viihdyttävää aikanaan käydä läpi 40-60-luvun scifi-horror-biker-lsd-teen-whatever-leffoja, koska ne vaan oli erilaisia. Oli uskallusta, vaikka olikin huonosti toteutettu. Isot filmiyhtiöt kopioi myöhemmin huoletta näitä pioneereja.

Pink Flamingos on omaa laatuaan. Se on huono elokuva, mutta saavutti silti paljon. Vaikutus se on järkytyskin? Kannattaa myös huomioida, että tässäkin versiossa minkä Teema näytti, John Waters esitti pois leikattuja kohtauksia. Suurin osa niistä oli sellaisia, jotka olisi tehneet hyvää normaalille elokuvakerronnalle, juonelle. Waters takuulla jätti ne pois pelkästään saadakseen suuremman SHOKKIARVOn!!!

Vaikken osaa selittää, pointtini tavallaan on se, että roskaelokuvilla on tärkeä paikkansa oikeiden elokuvien joukossa. Niissä uskalletaan tehdä asioita ensin, ja suuri raha seuraa perässä.

Profiili  

Poissa
Täysloota
Täysloota

Viesti Lähetetty: To Joulu 18 2008 8:30 
^
Juu, en ole eri mieltä mitä tulee roskaelokuviin muuten, nehän ovat elokuvallinen vastike punkille, mutta kotivideoskeida on mielestäni jo asia erikseen ja minusta tuo Flamingos meni jo sellaisen puolelle.

Erilaisuutta, innovatiivisuutta ja rohkeutta ei ole elokuvissa koskaan liikaa, mutta joskus osaamista ja resursseja voi kyllä olla liian vähän.
Itsekin nautin melkoisesta roskasta, vaan kyllä senkin täytyy jollain lailla täyttää elokuvan kriteerit.

Profiili  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Hyppää: