Hohtoloota

Mystinen suomalainen elokuvafoorumi
Tänään on Su Syys 22 2019 5:26

Etusivu » Foorumit » TV

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1497 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100  Seuraava
Kirjoittaja
Etsi tätä:
Viesti

Poissa
HOHDOKAS
HOHDOKAS
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Su Heinä 07 2019 11:50 
^Näin näköjään ehdin, lälläns lää.

Mutta ei, hyvä että Python sielläkin maittaa. Kuollut Papukaija on toki klassikkokamaa myös eikä siinä hauskimmassa vitsissäkään mitään vikaa ole. Minä aina luulin että Killing Joke olisi nimetty loistavan Alan Mooren ja Brian Bollandin Batman -sarjiksen mukaan mutta näköjään bändi onkin vanhempi - joten tiedä häntä vaikka olisikin.

Se on kyllä myös hienoa miten erityyppistä huumoria Pythonista löytyy. Jos vertaa vaikka juuri Gilliamin tajunnanvirta-animaatioita joihinkin noihin parodia- tai satiirisempiin juttuihin ja sitten johonkin ihan perusfarsseiluun kuten se sketsi missä Terry Jones yrittää vain vaihtaa uimapukua mutta ei uskalla kun aina joku on katselemassa. Sekin on yksi lempisketsejäni missä John Cleese pitää työhaastattelua Michael Palinille. Puhtaasta sanailusta puhtaaseen visuaaliseen huumoriin kaikki vaan tuntuu aika pitkälti toimivan.

Profiili  

Poissa
Komedian kunkku
Komedian kunkku
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Ma Heinä 15 2019 17:20 
Sain katsottua Monty Pythonin toisen kauden. Ja... no, onhan tämä huimaa tykitystä. Taas sisältyy kauteen sketsejä niin vino pino, että en pysty oikein muistamaan, mitä kaikkea tulikaan nähtyä. Ministry of Silly Walks heti ensimmäisestä jaksosta toki lienee niitä kuuluisimpia ja onhan se erittäin hulvaton, vaikka IMDb:n mukaan Cleese ei siihen enää tyytyväinen olekaan. Kuin sarjaan muutenkaan. Pakko kunnioittaa miehen pikkutarkkuutta ja itsekriittisyyttä! Sitten erityisen muistettavia olivat ainakin Cleesen juonnot järvestä... ja perse, emmä muista niin monesta tähän hätään muita! Häikäisevää menoa vielä tänäkin päivänä katsottuna kuitenkin, kaikessa erilaisten ideoiden runsaudessaan.

Toki kuten ensimmäisellä kaudella, jotkut jutut lähinnä hämmentävät, tai muuten vain ei meikäläisestä irtoa naurua.

Opetuslapsista Kummelihan teki oman versionsa siitä Beethoven-sketsistä ja eikö tuokin liene taas vain jäävuoren huippu.

Kriitikko on joskus kirjoitellut, että kolmas kausi olisi heikompi kuin aiemmat. Sillä se on jatkettava joka tapauksessa, olenkohan mitään matskua siltä koskaan edes nähnyt.

Profiili  

Poissa
HOHDOKAS
HOHDOKAS
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Ma Heinä 15 2019 18:02 
^Itse olen tuon kanssa vasta puolessa välissä. Mutta hyvää matskua todellakin on ollut! Jotkut jaksot erityisen rakkaita, kun ne olivat niillä ihkaensimmäisillä VHS-kaseteilla jotka joskus paikallisesta kirjastostani lainailin ja joiden kautta sarjaan tutustuin.

Minun muistikuvieni mukaan kolmaskin kausi on todella hyvä - en tiedä miksi siitä ei sitten tykätä. Ehkä siinä ei ihan yhtä "kansansuosikeiksi" nousseita juttuja sitten ole kuin Silly Walks tai Kuollut Papukaija ja mitä näitä nyt on. Mutten ainakaan itse muista koskaan havainneeni mitään tason tippumista. Nelonenhan sitten on vähän oma tapauksensa kun Cleese jää pois esittäjien joukosta ja jaksojakin on puolet vähemmän - mutta hetkensä siinäkin muistaakseni silti oli.

Profiili  

Poissa
Komedian kunkku
Komedian kunkku
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Ke Heinä 17 2019 17:23 
Tullut vähän katseltua kotimaistakin sketsiviihdettä, nimittäin Pirjo - 1. & 2. kausi. Tämähän on tosi hyvää settiä, ei lainkaan shittiä! :up: Heikkilä on pari kertaa tullut nähtyä livenä ja tykättyä, mutta näyttelijänä ei niinkään ole tuttu, vaikka sitä Siskonpetiä kai onkin paljon ollut tekemässä. Niinpä pääsi jonkin verran yllättämään komediennen kyvyillään, eli osaa olla näyttelijättärenäkin hyvinkin ilmeikäs ja hauska. Hyvä Pirjo! Ja toki on myös sarjan itse käsikirjoittanut, ohjaaja Lauri Nurksen kanssa. Tämä onkin samalla kirkkaasti parasta Nurksea, mitä olen nähnyt. Ohjaaja onkin mukana yhdessä suosikkijaksoistani, eli Huonossa elokuvassa.

Jos joku ei ole sarjasta kuullutkaan, niin jokainen Pirjo kestää vain muutaman minuutin, taitavat pisimmilläänkin venyä vain viiteen. No, on näköjään yksi kuuden minuutinkin jakso. Ensimmäisellä kaudella on 18 jaksoa, toisella 10. Koska ehdottomasti suosittelen tsekkaamaan, se on helppoa, sillä paljon aikaa ei sarja ei vaadi. Jos jakso ei nappaa, kohta se jo loppuukin. Sisältö on siis sitä, että Heikkilä esittää itseään ja on tuollainen nolojen tilanteiden nainen, milloin missäkin kommelluksissa.

Niistä suosikkijaksoistani, joita olen katsellut jo aika moneenkin kertaan, voidaan mainita lisäksi ainakin Tyttöjen tupa, Kassalla, Tulemisen tärkeys, Vierasparkki ja Vain pala kakkua. Pidän varsinkin näistä kovasti ja tuossa viimeisessä oli muuten loistava yksityiskohta vielä lopussa, kun Pirjo "keikkansa" jälkeen kahmii niitä suklaakonvehteja kunnolla mukaan :hyymy: Liikaa kehuja -jaksossa Anna Puu vetää nasevan roolin ja onkin kehaistava Pirjoa vielä siitä, että ylipäätään sivurooleihinkin on löydetty todella osaavia esittäjiä - lapsesta vaariin.

On niitäkin jaksoja, joista innostun keskivertoa vähemmän. Ehkä ainakin nämä "eritejaksot", jossa niistellään ja on paskaraidat pöntössä, jättävät kylmemmäksi minut, vaikka tekijät itse ja varmasti taas jotkut toiset katsojatkin diggailevat.

Suurimman osan Pirjoista olen saanut digiboksille talteen, taitaa puuttua 4 jaksoa, jotka katsoin sieltä jostain Areenasta. Voisin ostaa ihan levynkin näistä, jos kokoaisivat jaksot yhteen.

Muillekin siitä hyvää tuoretta komediaa -> https://areena.yle.fi/1-4446513

Profiili  

Poissa
Komedian kunkku
Komedian kunkku
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Pe Heinä 19 2019 9:27 
Tulipa tässä välissä mieleen, kun Pyyttonien kolmaskin kausi huvittaa... näiltähän on pari livejulkaisuakin, jotka alkoivat nyt kiinnostaa paljonkin. Se jälkimmäinenhän on varsin tuore, ihan 2010-luvulta, eikös. Onko joku (Tina?) nähnyt molemmat ja ovatko suositeltavia kumpikin? Uudempi näkyy jopa reiskana olevan olemassa.

Onhan se aika eri juttu elävän yleisön edessä lähteä vetämään noita sketsejään, uskoisin :)

Vanhemmasta livestä on saattanut olla jotain juttua aiemmin, en vain nyt jaksanut etsiä, sorry :sorry:

Profiili  

Poissa
HOHDOKAS
HOHDOKAS
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Pe Heinä 19 2019 10:11 
^Sitä tuoretta olin jopa parin kaverin kera "livenä" katsomassa - se kun siis striimattiin paikan päältä Lontoosta silloiseen lähiteatteriin. Siitä vanhasta olen nähnyt vain otteita, koska niitä on jenkkien Python-boksissani bonuszälän joukossa. Molemmat taatusti asiallista menoa, joskin samoja sketsejähän ne 99%:sesti sisältää kuin se sarjakin.

Profiili  

Poissa
Kultaloota
Kultaloota
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Pe Heinä 19 2019 13:07 
Osa Python sketseistä toimii livenä jopa tv-sarjaa paremmin. Esim. se kisailu jossa äijät kertovat kuinka kurjaa elämä on ollut toimii Live Aa Hollywood Bowlissa satapatakertaa sketsisarjaa paremmin. Äijät ovat hioneet jutun vuosien varrella täydelliseksi.

Profiili  

Poissa
HOHDOKAS
HOHDOKAS
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Pe Heinä 19 2019 13:12 
speKtacle kirjoitti:
Osa Python sketseistä toimii livenä jopa tv-sarjaa paremmin. Esim. se kisailu jossa äijät kertovat kuinka kurjaa elämä on ollut toimii Live Aa Hollywood Bowlissa satapatakertaa sketsisarjaa paremmin. Äijät ovat hioneet jutun vuosien varrella täydelliseksi.

Sekin on kyllä totta. Tuota kyseistä sketsiä ei vissiin niihin bonusroippeisiin kuulunutkaan. Onhan sekin hauskempi se Crunchy Frog -suklaahomma missä Terry Gilliam yrjöää sinne poliisikypärään ja joutuu sitten vetämään sen päähänsä.

Profiili  

Poissa
Auteur du cinéma
Auteur du cinéma
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Pe Heinä 19 2019 14:51 
The Wire (Langalla) on katselussa ekaa kertaa. Muutama päivä sitten aloitin katselun ja nyt jo menossa kolmas kausi.

GOREvisa

Profiili  

Poissa
Komedian kunkku
Komedian kunkku
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: La Heinä 20 2019 9:53 
Se verran vielä Spektaakkelille/Tinalle, että onko Kuollut papukaija mukana liveissä? :) Silly Walks mainittiin olevan.

Profiili  

Poissa
HOHDOKAS
HOHDOKAS
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: La Heinä 20 2019 10:01 
Exterminator kirjoitti:
Se verran vielä Spektaakkelille/Tinalle, että onko Kuollut papukaija mukana liveissä? :) Silly Walks mainittiin olevan.

Aivan taatusti kuollut papukaija on tavalla tai toisella mukana.

Profiili  

Poissa
Komedian kunkku
Komedian kunkku
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: La Heinä 20 2019 10:06 
Tina DeMona kirjoitti:
Exterminator kirjoitti:

Aivan taatusti kuollut papukaija on tavalla tai toisella mukana.

OK :up:

Eiköhän molemmat tässä pikapuoliin lähde jostain tulemaan.

Profiili  

Poissa
Komedian kunkku
Komedian kunkku
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Su Heinä 21 2019 12:50 
Voi vittu kun menee häröksi… olen muuten näköjään nähnyt tämän uudemman liven! Omien kirjoitusteni vuodelta 2015 perusteella olen väkisinkin käynyt katsomassa sen, mutta olin unohtanut nähneeni! :sorry: :roll: "doh" Vaihtaisiko nimimerkiksi Seniili Kalkkis...

Noh, tilaillaan kuitenkin.

Profiili  

Poissa
Vittuuntunut kirjastotäti
Vittuuntunut kirjastotäti
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Su Heinä 21 2019 20:36 
Cloud kirjoitti:
The Wire (Langalla) on katselussa ekaa kertaa. Muutama päivä sitten aloitin katselun ja nyt jo menossa kolmas kausi.

Aika hyvin, kun itsellä meni kaksi ekaa kautta melko nihkeästi. Ekalla kaudella oli vielä hahmottamista porukassa ja toinen kausi hyppäsi täysin uuteen ympäristöön, joka ei täysin jaksanut kiinnostaa. Kolmoskaudesta alkaen alkoi homma toimia, mutta ei tää silti mihinkään mun top 10 -listalle mene.

Profiili  

Poissa
Auteur du cinéma
Auteur du cinéma
Käyttäjän avatar

Viesti Lähetetty: Ma Heinä 22 2019 10:16 
Invictus kirjoitti:
Cloud kirjoitti:

Aika hyvin, kun itsellä meni kaksi ekaa kautta melko nihkeästi. Ekalla kaudella oli vielä hahmottamista porukassa ja toinen kausi hyppäsi täysin uuteen ympäristöön, joka ei täysin jaksanut kiinnostaa. Kolmoskaudesta alkaen alkoi homma toimia, mutta ei tää silti mihinkään mun top 10 -listalle mene.

Neljäs kausi tällä hetkellä jo menossa, pientä taukoa pidin lämpimien säiden takia, muutoin olisi jo vitoskausi katselussa. Oon tykännyt alusta asti hahmoista, kakkoskauden satamajutut oli tosiaan vähän poikkeavia mutta kiinnostavia nekin.

GOREvisa

Profiili  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1497 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100  Seuraava

Hyppää: