Kokoelman luettelointi?

Keskustelua DVD, HD DVD ja Blu-Ray levyistä. Aiheina mm. versiot eri alueilla, mahdolliset sensuroinnit ja tilauspaikat sekä Suomessa että ulkomailla.
Rami Ässä
Kultaloota
Kultaloota

Re: Kokoelman luettelointi?

Post by Rami Ässä »

mertsi wrote:Tuo edellämainittu EMDB on todella kätevä ohjelma. IMDb-haku toimii ja halutun kansikuvan voi kätevästi ladata omalta koneelta jos ohjelman tarjoama ei vastaa omistamaasi versiota. "Vie"-toimintoa napsauttamalla kokoelmasta saa sekunnissa oman "nettisivun".

Esittelymielessä naputtelin muutaman leffan tietokantaan (aikaa kului muutama minuutti):

Image Image

DVD-Plazan luettelointia aion kylläkin jatkaa jotta joskus saan selville paljonko niitä leffoja on siunaantunut, mutta tuota voisi käyttää jatkossa pelkkien Blu-rieskojen luettelointiin. :hmmm:
Mulla oli tuo joskus käytössä, mutta siinä oli joku juttu, joka jotenki vähän mätti ja jonka takia yritin etsiä vielä paremman luettelointiohjelman. En ny tietenkään justiinsa muista mikä se asia oli.

Tilalle valitsin kuitenkin Personal Video Databasen.
The_Sipi
IHME MIES
IHME MIES

Post by The_Sipi »

DVD-listojen pitäminen kahdessa paikassa on kyllä yks helvetin saatana, mutta samalla siunaus.

Sunnuntaina lisäsin mun viime kuun ostokset (49kpl) tietokantaan, mutta en ehtinyt tuolloin lisätä niitä mun blogin listaan, joten tein sen eilen töissä ruokatunnilla tänne Lootaan pistetyn listan perusteella. Muistin kyllä sen tietokannan loppumäärän (794), mutta sitten blogiin oli tullut 795. No, en miettinyt asiaa eilen sen enempää ja olin unohtanut koko jutun kotiin päästyäni (muutakin tekemistä), mutta tänään aamulla sitten ennen töihin lähtöä tarkistin asian ja joo, väärin se oli. Tänään sitten meni useampikin tunti ennen kuin mulle selvisi, kummassa listassa on moka ja mikä se moka on. Ensin ajattelin luonnollisesti, että tuoreimmissa listauksissa on vika ja olen jonkun nimikkeen vetänyt kahdesti blogin listalle, mutta tarkistettuani näin ei ollut ja se tuolloin sinne heitetty määräkin täsmäsi. Saman tein sitten tietokannassa ja tulos oli ihan oikein. No, olin vastikään korjannut alkuperäisiä nimiä oikeisiin muotoihin (listoilla oli joitakin nimiä väärällä kielellä ja ilman The-etuliitettä, eli siis väärässä kohtaa listoja) ja aattelin, että olen blogin listalle jonkun nimikkeen paikkaa vaihtaessani jättänyt nimikkeen listalle kahteen kertaan, vanhaan eli väärään sekä uuteen eli oikeaan paikkaan, joten eihän siinä ollut muuta mahdollisuutta kuin käydä koko helvetin lista läpi, mutta turhaan.

Sitten rupesi vituttamaan ja rupesin nimike nimikkeeltä vertaamaan listoja toisiinsa, mitä vaikeutti se, etten ollut tietokantaankaan niin tarkka ollut elokuvien nimien suhteen ja siten sitä saikin päivitellä koko ajan ja siten se tarkastelu venähti, vaikka kuinka oli molemmat listat samaan aikaan ruudulla. No, sinänsä ihan hyvä tää tarkastelu, kun molemmista listoista puuttui yksi sama nimike (Children of the Corn 5) ja lisäksi manuaalisesti tehty lista (numerointia lukuun ottamatta) sisälsi ihan perushuolimattomuuksia eli useita nimikkeitä oli väärässä paikassa ihan ilman nimien muutteluitakin. No, L:n kohdalla sitten se suuri virhe sitten löytyikin, sillä olin viime lokakuussa unohtanut päivittää tietokantaan Lostin viimeisen kauden oston ja siitä se yhden nimikkeen puuttuminen sitten johtui.

Eipä olisi tääkään niin helposti osunut silmään, ellei mulla olisi kahta listaa, mutta ei tää silti ihan siistein juttu ollut. Kai ne Lostinkin jälkeiset nimikkeet joskus täytyy yhtenäistää molempien listojen osalta, että seuraavalla kerralla olisi vähän helpompi homma. :mrgreen: Nyt kuitenkin leffa. -->
Invictus
Vittuuntunut kirjastotäti
Vittuuntunut kirjastotäti

Post by Invictus »

Hommaa sipi elämä... :uni:
The_Sipi
IHME MIES
IHME MIES

Post by The_Sipi »

Mitäs sitä turhia? :toldso:
Dogsoldier78
Erilainen taputtaja
Erilainen taputtaja

Post by Dogsoldier78 »

Jaksaisi edes tämän yhden listan laittaa ajantasalle niin hyvä olisi. Mutta onhan se pirullista kun enemmälti alkaa olla elokuvia ja lista alkaa sekoilla... :funny:
Image

Join the Hohtoloota.net and save the forum. Posting messages guarantees membership. Would you like to know more?
The_Sipi
IHME MIES
IHME MIES

Post by The_Sipi »

Joo ja kun ei siinä oo muuta, kun ensin pistää tiedot tietokantaan ja sitten onkin nopea työ pistää pelkkä elokuvan nimi blogin listalle, mutta nyt sitten oli tosiaan unohtunut heittää tuo Lostin vika kausi sinne tietokantaan, vaikka blogiin olinkin sen heittänyt. Ja kun yleensä olen vielä tarkistanut joka kerralla, että listojen loppulukema vastaa toisiaan, mutta ilmeisesti viime kuukausina olin unohtanut sen tehdä, niin en ollut sitten huomannut tuota poikkeamaa.
Dogsoldier78
Erilainen taputtaja
Erilainen taputtaja

Post by Dogsoldier78 »

Töh "doh" onhan sitä minullakin kaksi listaa. Toisella leffat, toisella sarjat... jälkimmäistä en tosin ole muistanut päivitellä. Voisi olla aika sekin laittaa ajantaselle. Ainakin Herrasmiesliiga ja Fast Show pitäisi täydentää uusilla kausilla. Ei vaan muista kumpaa oli yksi kausi ja kumpaa kaksi kautta jo hyllyssä :hmmm:
Image

Join the Hohtoloota.net and save the forum. Posting messages guarantees membership. Would you like to know more?
Singapore Sling
Hardcore Hooligan
Hardcore Hooligan

Post by Singapore Sling »

Mua ei kyllä kiinnosta listaaminen enää ollenkaan, eikä ees tieto, monta leffaa omistan. Jotain pari tuhatta noita tuossa on ja hyvin sitä kyllä muistaa minkä omistaa ja minkä ei.
Pillu, Pullo & Pallo!!!!
The_Sipi
IHME MIES
IHME MIES

Post by The_Sipi »

Image
Image
Image
JakeTheSnake
Sutenöööri
Sutenöööri

Post by JakeTheSnake »

Ei tartte hyllyjä! :battrepratande:
I still eat pussy for breakfast...
-Early mornin' Stoned Pimp-
I Gotsta Get Paid
The_Sipi
IHME MIES
IHME MIES

Post by The_Sipi »

Ei... ja näyttää paremmalta ilman. 8-)
Dogsoldier78
Erilainen taputtaja
Erilainen taputtaja

Post by Dogsoldier78 »

Ihan tyylikkään näköinen seinähän siitä tulee :upeeta2: itse tosin laittaisin kerrosten väliin ohutta pahvia. Helpottaisi alemmissa kerroksissa levyjen poisotossa.
Image

JakeTheSnake
Sutenöööri
Sutenöööri

Post by JakeTheSnake »

The_Sipi wrote:Ei... ja näyttää paremmalta ilman. 8-)
Mun muija kauhisteli tota kasaa :LOL4:
Naiset ne vaan ei ymmärrä.
I still eat pussy for breakfast...
-Early mornin' Stoned Pimp-
I Gotsta Get Paid
The_Sipi
IHME MIES
IHME MIES

Post by The_Sipi »

JakeTheSnake wrote:
The_Sipi wrote:Ei... ja näyttää paremmalta ilman. 8-)
Mun muija kauhisteli tota kasaa :LOL4:
Naiset ne vaan ei ymmärrä.
:mrgreen:
mertsi
Se Sininen Kaveri
Se Sininen Kaveri

Post by mertsi »

Sipi, mikä toi 10 leffan boxi tossa pöydällä on? Ylimmässä kuvassa se jossa näkyy Scream-naamio kotelon päädyssä... :nerd:
Post Reply