Kokoelman luettelointi?

Keskustelua DVD, HD DVD ja Blu-Ray levyistä. Aiheina mm. versiot eri alueilla, mahdolliset sensuroinnit ja tilauspaikat sekä Suomessa että ulkomailla.
d0ne
Kultaloota
Kultaloota

Re: Kokoelman luettelointi?

Post by d0ne »

DVDProfilerilla tuli DVD:t listattua, mutta sitten kun ohjelma muuttui maksulliseksi yli 50 kappaleen kokoelmia listatessa, homma jäi siihen. Pitäisi tutustua johonkin vastaavaan ilmaisohjelmaan, mutta kun ei ole vaan jaksanut. Ehkä sitten vähän myöhemmin. Ja eipä täältä Englannin suunnalta tuo leffojen listaaminen oikein onnistu, koska jätin leffani Suomeen. Suosituksia hyvistä ohjelmista otetaan kuitenkin vastaan.

VHS-leffoja aloitin joskus 90-luvun puolenvälin kieppeillä (jolloin leffaharrastus lähti oikein kunnolla käyntiin) kirjaamaan vihkoon, mutta sitä en jaksanut kovin kauaa.
I have a bad feeling that whenever a lesbian looks at me they think "That's why I'm not a heterosexual."
- George Costanza

Nykyään kaikilla on astma, saatana.
- Juha Mieto
Singapore Sling
Hardcore Hooligan
Hardcore Hooligan

Post by Singapore Sling »

Mä oon aina välillä yrittänyt pitää listaa openofficella, mutta nyt se on taas ihan sekaisin, kun on tullut poistettua taas paljon leffoja huuto.netin kautta ja uusiakin tulee hankittua vielä kovempaan tahtiin, eikä aina jaksa/muista päivittää listaa :sorry:
Pillu, Pullo & Pallo!!!!
Invictus
Vittuuntunut kirjastotäti
Vittuuntunut kirjastotäti

Post by Invictus »

Norrin Radd wrote:Beverly Hills 90210-sarjahan on normikamaa verrattuna Cryptiksen Metsoloihin ynnämuihin... ;)
Olsenin siskosten elokuvat...

BH90210 on oikein viihdyttävää roskaa joka onnistuu samalla myös kyllä ärsyttämään kybällä. Etenkin ikineitsyt Donnan hahmo. Davidin olisi pitänyt ottaa muija vaan väkisin! En kuitenkaan sentään dvd:na hommaisi...
The_Sipi
IHME MIES
IHME MIES

Post by The_Sipi »

Pieniä luettelopulmia.

Tapanani on ollut antaa joka elokuvalle oma nimike, vaikka saman dvd-kotelon sisällä olisi ollut useampia leffoja. No... nyt sitten sain levyn, jossa on 39-40 elokuvaa ajalta 0-20 jes. (jälkeen elokuvan synnyn). Kyllä! Sellaisia tuotoksia kuin Juna saapuu asemalle ja Matka kuuhun ja monia muita. Pitäisiköhän tässä antaa jokaiselle elokuvalle nyt oma nimikkeensä :LOL4: ? Siinä tulee olemaan taas kiva urakka, jos mä pysyn valitsemallani linjalla ja annan jokaiselle oman nimikkeen :mrgreen: . No, kai se vaan täytyy. :hyymy:

Sitten tuli ihan mieleen kunnon kysymyskin Accessin tai Basen käyttäjille. Mulla on tällä hetkellä siellä esimerkiksi vain yksi kasikirjoittajasarake, johon olen sitten listannut nimikkeelle max. kaksi käsikirjoittajaa tai jos niitä on useampia, niin olen pistänyt "Useita". Tämä ei tietenkään ole kovin toimiva, jos yritän hakea elokuvia tietyltä käsikirjoittajalta. Jos mä nyt lisäisin noita käsikirjoittajasarakkeita, niin pystyisinkö tekemään jollain komennolla kyselyn nin, että kysely huomioisi kaikki käsikirjoittajasarakkeet? Eli jos käsikirjoittaja Ihan Käsi löytyy sarakkeista Käsikirjoittaja 1 että Käsikirjoittaja 2, niin pystyykö yksi kysely löytämään Ihan Käden molemmista sarakkeista? Jos niin, niin miten?
Last edited by The_Sipi on Wed Jan 21 2009 19:51, edited 1 time in total.
Norrin Radd
Wanker of the Year
Wanker of the Year

Post by Norrin Radd »

^ Itse kuulun taas siihen koulukuntaan joka luetteloinnissa erottelee boxien sisältämät elokuvat omiksi nimikkeikseen. Ja vielä usein DVD-julkaisuilla vastaan tulevat lyhytelokuvatkin erikseen (IMDb:ssa lähes aina löytyy speksit myös lyhäreistä, kun itsenäisiä taideteoksia kerta ovat). Jonkinlaisen kompromissin teen TV-sarjojen tuotantokausien kohdalla; season 1, 2, 3, jne. omiksi nimikkeikseen kuten myös anime-sarjat vol.1, vol.2 jne.
Tällä tavoin olen huomannut pysyväni kärryillä siinä, mitä kaikkea hyllyyn onkaan tullut haalittua.
Rated PG for strong violence and gore, female nudity and drug use
LOL
The_Sipi
IHME MIES
IHME MIES

Post by The_Sipi »

Kuvasta tosiaan uupuu omistamani ja katsotut tv-sarjat, kuten huonosti kerron tuossa alalaidassa.

Image

Vielä kun saisi sen dvd-hyllyn rakennettua tuonne, niin hyvä tulisi. Että on sitä noissa katsomattomissa dvd:issä työnsarkaa. :mrgreen:
JakeTheSnake
Sutenöööri
Sutenöööri

Post by JakeTheSnake »

^ ai perkele kun mun cyborginsilmät ei tarkenna tarpeeksi tuota kuvaa mitä leffoja sulla on katsomatta :funny:
Kiinnostaa kovasti kaikki tälläinen turhuus. Mulla meni muuten juuri toinen dvd-hylly täyteen, joten tarvitsisin kolmannen, mutta ei mahdu minnekkään...
I still eat pussy for breakfast...
-Early mornin' Stoned Pimp-
I Gotsta Get Paid
The_Sipi
IHME MIES
IHME MIES

Post by The_Sipi »

Joo, mun kännykkäkameralla ei saisi tarkkoja kuvia, vaikka kuinka läheltä kuvaisi. Kuudenkympin kännykkä katsokaas ;) .

Mutta ne katsomattomat kyllä näkee täältä. *-merkityt on katsomatta, joskaan en ole vielä päivittänyt noita Alienien katsomisia.
d0ne
Kultaloota
Kultaloota

Post by d0ne »

Äsken asentelin EMDB:n koneelle ja nyt pitäisi vielä jaksaa lisätä leffat ohjelmaan. No, siinäpä on ainaki viikonlopulle kevyttä tekemistä, ja eipä noita levyjäkään nyt mikään mahdoton määrä ole, reilut parisataa nopeasti laskettuna.

Ohjelma vaikuttaa nopean silmäyksen perusteella ihan pätevältä. Varsinkin toi IMDb-haku on näppärä. :up:
I have a bad feeling that whenever a lesbian looks at me they think "That's why I'm not a heterosexual."
- George Costanza

- Juha Mieto
d0ne
Kultaloota
Kultaloota

Post by d0ne »

Noniin, nyt taitaa olla listattuna kaikki DVD:t, jotka mulla on tällä hetkellä kotona! Jos oikein muistan, niin reilut kymmenen leffaa on vielä lainassa kavereilla, joten ne pitää lisätä vielä myöhemmin. VHS:iä en kyllä jaksa listata, niistä kun suurin osa on edelleen mutsilla. Aikoinaan kun muutin omaan kämppään, otin mukaani vain parhaat. Seuraavaksi vois vielä puskea ton listan nettiin.
- George Costanza

- Juha Mieto
d0ne
Kultaloota
Kultaloota

Post by d0ne »

Jehei, listaa pukkaa.

EDIT: linkkiä korjattu
- George Costanza

- Juha Mieto
pekka
VaraJeesus
VaraJeesus

Post by pekka »

Open Office on monipuolinen ja ilmainen tekstinkäsittelyohjelma.
Sillä on kätevä tehdä vaikka listaa omistamistaan leffoista. Asiakirjasta voi napin painalluksella myös luoda PDF-dokumentin ja jakaa se vaikka verkossa.

Esimerkkinä muutama leffa jotka sattuivat olemaan käden ulottuvilla ikkunalaudalla :nerd:
mr_bungle
Kultaloota
Kultaloota

Post by mr_bungle »

Dvdaf-sivusto on todella kätevä. Plazalle tein listausta joskus, mutta onhan tämä kivempi kun näkee kannet.

http://starbuck75.dvdaf.com/owned/blu-ray
http://starbuck75.dvdaf.com/owned/dvd
pekka
VaraJeesus
VaraJeesus

Post by pekka »

Hitaasti mutta varmasti kokoelman luettelointi edistyy. Nyt ollaan menossa 1633:n elokuvan kohdalla. :uni:
Sitten kun kaikki on luetteloitu, niin voikin alkaa tutkailemaan statistiikkaa; elokuvien määrät eri vuosilta, mahdolliset täydelliset filmografiat ohjaajien suhteen ja muut detaljit.
(haluaisin töihin johonkin valtion virastoon väsäämään erilaisia tilastoja :nerd: )

Image
mertsi
Se Sininen Kaveri
Se Sininen Kaveri

Post by mertsi »

Tuo edellämainittu EMDB on todella kätevä ohjelma. IMDb-haku toimii ja halutun kansikuvan voi kätevästi ladata omalta koneelta jos ohjelman tarjoama ei vastaa omistamaasi versiota. "Vie"-toimintoa napsauttamalla kokoelmasta saa sekunnissa oman "nettisivun".

Esittelymielessä naputtelin muutaman leffan tietokantaan (aikaa kului muutama minuutti):

Image Image

DVD-Plazan luettelointia aion kylläkin jatkaa jotta joskus saan selville paljonko niitä leffoja on siunaantunut, mutta tuota voisi käyttää jatkossa pelkkien Blu-rieskojen luettelointiin. :hmmm:
Post Reply