Kokoelman luettelointi?

Keskustelua DVD, HD DVD ja Blu-Ray levyistä. Aiheina mm. versiot eri alueilla, mahdolliset sensuroinnit ja tilauspaikat sekä Suomessa että ulkomailla.
Norrin Radd
Wanker of the Year
Wanker of the Year

Re: Kokoelman luettelointi?

Post by Norrin Radd »

Muutaman minuutin naputtelun tulosta:
Image
Taidan OpenOffice-asiakirjan rinnalla pitää yllä myös tätä. Näkee vähän miltä vuosilta/vuosikymmeniltä, maista ym. leffoja löytyy. :hmmm:
Lisäsin ohjaajat myös näkyviin. Suurimmasta osasta leffoja näkyy myös jonkinlainen kansikuva tai posteri kun sen tuo IMDb:stä.:
Image
Rated PG for strong violence and gore, female nudity and drug use
LOL
Norrin Radd
Wanker of the Year
Wanker of the Year

Post by Norrin Radd »

---

http://www.gigasize.com/get.php?d=v1b8lx0bvcf

1916-2008 / 125kpl d2j-HTML
LOL
Fabio Nesta
Lootan jäsen
Lootan jäsen

Post by Fabio Nesta »

Kyllä nuo ovat kotikoneella ihan Excelille väännettynä. Tämän lisäksi vaimo teki Accessilla tietokannan, sillä kun on paljon helpompaa luoda kyselyjä (dvd, vhs, ohjaaja yms.).
corpse699

Post by corpse699 »

Norrin Radd wrote:
JariM wrote:D2J oli käytössä vanhan koneen kosahtamiseen asti.
Tällä hetkellä käytössä on EMDB (http://www.emdb.tk/).
Vähän saman tapainen ohjelma kuin tuo D2J.
Tiedot pystyy lisäämään imdb:n kautta.
Tuo EMDB onkin yllättävän kätevä. "Hae IMDB:stä-toiminto" on tosi nopea.
Mutta pitää jatkaa jääräpäisesti Open Officella naputeltavaa tekstiasiakirjaa (hyperlinkkeineen), muutoin ei tule koskaan valmista. :)
Kokeilin tätä itsekin ja hyvältä vaikutti, tosin päivityksiä itse ohjelmaan tulee turhan usein. Mikäli vaihtaa elokuvien nimiä suomenkieliseen muotoon, niin kannattaa tehdä tietokannasta varmuuskopioita (saa tehtyä suoraan ohjelman kautta). Minä olin jonkun aikaa näpytellyt elokuvien nimet suomeksi ja sitten kun kerran erehdyin päivittämään tietokantaa, niin kaikki muuttui takaisin IMDB:n nimien mukaiseksi. Olen miettinyt että ohjelmasta voisi ottaa muutenkin talteen jonkun vanhemman version, mikä toimisi ilman nettiä. Näin siksi, että näillä ilmaisohjelmilla on tapana enemmin tai myöhemmin muuttua maksullisiksi.
Norrin Radd
Wanker of the Year
Wanker of the Year

Post by Norrin Radd »

Huvikseni testailen näitä erilaisia luettelointiohjelmia. Tässä tälläkertaa Personal Video Database niminen ohjelma.
Hyvin helppokäyttöinen, hakee elokuvien tietoja ja kansikuvia monesta paikasta.

http://www.videodb.info/forum_en/index.php?action=down

Esimerkki miltä lopputulos näyttää:
Image
LOL
Member-X
Lapset sanovat: "Saatana on herra"
Lapset sanovat: "Saatana on herra"

Post by Member-X »

Kannattaa jättää elokuvakokoelman luettelointi kokonaan jos sisältö on pääosin tuollaista. :mrgreen:
T: Tuubatukku
Image
Norrin Radd
Wanker of the Year
Wanker of the Year

Post by Norrin Radd »

Member-X wrote:Kannattaa jättää elokuvakokoelman luettelointi kokonaan jos sisältö on pääosin tuollaista. :mrgreen:
T: Tuubatukku
Kaikkia nimikkeitä hellitään samalla hellyydellä. :razz:
LOL
The_Sipi
IHME MIES
IHME MIES

Post by The_Sipi »

Pääluettelo löytyy Open Office Basestä, johon olen listannut suomalaisen nimen ja alkuperäisen nimen, valmistusvuoden, ohjaajan, muutaman pääosanesittäjän, käsikirjoittajan, genren, dvd:n tyyppiluokituksen (elokuva, tv-sarja, musiikki), pääasiallisen kielen sekä tiedot siitä, onko kyseinen nimike (vain leffojen osalta) jossain kokoelmassa sekä siitä, onko kyseinen elokuva 1001 elokuvaa, jotka jokaisen on nähtävä edes kerran eläessään -kirjassa. Pisteillekin oma paikkansa on, mutta ainakaan vielä en ole innostunut niitä pistämään. Ehkä jossain vaiheessa nekin sitten. Hyvä homma Basessä on tosiaan se kyselyjen tekemisen helppous, joten erinäköisten tilastojen tekeminen on helppoa.

Uteliaita varten on sitten netissä lista blogini sivuilla, mutta sinne olen listannut vain nimet, joskin katsomattomat elokuvat olen merkinnyt tähdellä; niitä on vielä muutama katsomatta, mutta silti on jo muutama dvd tilauksessa taas :mrgreen: ! Lisäksi elokuvat, jotka olen arvostellut, olen linkittänyt oikeaan blogikirjoitukseen. Itse blogistahan voi sitten keskustella toisessa ketjussa, jos sellainen löytyy. :)
JakeTheSnake
Sutenöööri
Sutenöööri

Post by JakeTheSnake »

The_Sipi wrote:
Uteliaita varten on sitten netissä lista blogini
32. Beverly Hills 90210 - Season 1
33. Beverly Hills 90210 - Season 2
34. Beverly Hills 90210 - Season 3
35. Beverly Hills 90210 - Season 4
36. Beverly Hills 90210 - Season 5
:LOL4:
I still eat pussy for breakfast...
-Early mornin' Stoned Pimp-
I Gotsta Get Paid
The_Sipi
IHME MIES
IHME MIES

Post by The_Sipi »

Siinäpähän naurat! :mrgreen:

Kerrotaan nyt sekin vielä, että uusimmat kaudet tulee ostettua heti niiden ilmestyttyä eli joo :mrgreen: ... Jotenkin mulla oli tuntu, että joku noihin tarttuu, mut mä ainakin tykkään. :heart:
Norrin Radd
Wanker of the Year
Wanker of the Year

Post by Norrin Radd »

Beverly Hills 90210-sarjahan on normikamaa verrattuna Cryptiksen Metsoloihin ynnämuihin... ;)
LOL
Sark
Aromipesä
Aromipesä

Post by Sark »

Meikäläinen tuossa joulun alla pisti kaikki ratingit ylös ihan good ol' wordilla ja sellaisen rastiruudun jokaisen viereen johon sitten voi laittaa ruksin mikäli leffan omistan, oli kyllä aika kettumainen jobi mutta tulipahan tehtyä. Olisi tietty kiva jos olis perusteellisempi luettelo josta löytyisi muutakin kuin mikäli omistan tai en ja nimi ja arvosana mutten oikein ole keksinyt mitään formaattia mikä sopisi minulle.
Rudimentary creatures of blood and flesh. You touch my mind, fumbling in ignorance, incapable of understanding.

Lead thy life as thou seest fit.
The_Sipi
IHME MIES
IHME MIES

Post by The_Sipi »

Juu, ei ole helppo homma päivittää tietokantaansa, varsinkin jos sitä päivittää kuukausien tauon jälkeen. Mä just tuossa vuodenvaihteen jälkeen päivitin tietokantani ekan kerran sitten huhtikuun, mikä tiesi yli sadan leffan lisäystä ja kaikkien tietojen lisäämiseen meni yli kuusi tuntia (josta max 15 min. oli taukoa). Tähän kun lisäsi vielä ne tuntimäärät, jotka meni blogin listan päivittämiseen, niin siinähän sitä sitten oltiin. Mut lopussa kiitos seisoi ja voin sanoa, että kyllä kannatti... mutta jos nyt yrittäisi tästä lähtien päivitellä vähän useammin. :D
JakeTheSnake
Sutenöööri
Sutenöööri

Post by JakeTheSnake »

The_Sipi wrote:Juu, ei ole helppo homma päivittää tietokantaansa, varsinkin jos sitä päivittää kuukausien tauon jälkeen. Mä just tuossa vuodenvaihteen jälkeen päivitin tietokantani ekan kerran sitten huhtikuun, mikä tiesi yli sadan leffan lisäystä ja kaikkien tietojen lisäämiseen meni yli kuusi tuntia (josta max 15 min. oli taukoa). Tähän kun lisäsi vielä ne tuntimäärät, jotka meni blogin listan päivittämiseen, niin siinähän sitä sitten oltiin. Mut lopussa kiitos seisoi ja voin sanoa, että kyllä kannatti... mutta jos nyt yrittäisi tästä lähtien päivitellä vähän useammin. :D
Itse olen tehnyt sen mokan, että aloitin oman kokoelmani keräilyn 90-luvun alussa :blaugh:
Elokuvia on nyt n. pari tuhatta, joten paljonkohan menisi aikaa, jos päivittäisi tiedot mun ruutuvihkoista digitaaliseen muotoon?
:hmmm:
I still eat pussy for breakfast...
-Early mornin' Stoned Pimp-
I Gotsta Get Paid
Dogsoldier78
Erilainen taputtaja
Erilainen taputtaja

Post by Dogsoldier78 »

Juu. Se tuo listan ylläpito tahtoo olla ihmeen vaikeaa muistaa. Tällä hetkellä odottaa vielä viime vuoden marras-ja joulukuun hankinnat listaamistaan. Pitäisi varmaan jossain vaiheessa nostaa itseään niskasta ja ruveta hommiin.

JakeTheSnake wrote: Itse olen tehnyt sen mokan, että aloitin oman kokoelmani keräilyn 90-luvun alussa :blaugh:
Elokuvia on nyt n. pari tuhatta, joten paljonkohan menisi aikaa, jos päivittäisi tiedot mun ruutuvihkoista digitaaliseen muotoon?
:hmmm:
Meikä onnistui 90-luvun puolessa välissä tuhoamaan ainokaisen kopion elokuvalistastastani (tuolloin wordilla tehty), joten piti aloittaa homma alusta. Tuolloin kokoelmani oli 90%sti kopioita ja TV-tallenteita. Hommaan meni siis jonkin verran aikaa kun piti kaikki kasetit (jotain 300-350) kelata alusta loppuu, että sai tietää elokuvien kunnon, pituudet yms. tiedot. Muistaakseni pari viikon ajan nysväsin noitten kanssa.

Nyttemmin vielä sama lista käytössä. On kyllä käynyt mielessä vaihtaa johonkin "graafisempaan" listaus systeemiin. Ainakin DVDeitten kohdalla.
Image

Join the Hohtoloota.net and save the forum. Posting messages guarantees membership. Would you like to know more?
Post Reply