DVD-listojen pitäminen kahdessa paikassa on kyllä yks helvetin saatana, mutta samalla siunaus.
Sunnuntaina lisäsin mun viime kuun ostokset (49kpl) tietokantaan, mutta en ehtinyt tuolloin lisätä niitä mun blogin listaan, joten tein sen eilen töissä ruokatunnilla tänne Lootaan pistetyn listan perusteella. Muistin kyllä sen tietokannan loppumäärän (794), mutta sitten blogiin oli tullut 795. No, en miettinyt asiaa eilen sen enempää ja olin unohtanut koko jutun kotiin päästyäni (muutakin tekemistä), mutta tänään aamulla sitten ennen töihin lähtöä tarkistin asian ja joo, väärin se oli. Tänään sitten meni useampikin tunti ennen kuin mulle selvisi, kummassa listassa on moka ja mikä se moka on. Ensin ajattelin luonnollisesti, että tuoreimmissa listauksissa on vika ja olen jonkun nimikkeen vetänyt kahdesti blogin listalle, mutta tarkistettuani näin ei ollut ja se tuolloin sinne heitetty määräkin täsmäsi. Saman tein sitten tietokannassa ja tulos oli ihan oikein. No, olin vastikään korjannut alkuperäisiä nimiä oikeisiin muotoihin (listoilla oli joitakin nimiä väärällä kielellä ja ilman The-etuliitettä, eli siis väärässä kohtaa listoja) ja aattelin, että olen blogin listalle jonkun nimikkeen paikkaa vaihtaessani jättänyt nimikkeen listalle kahteen kertaan, vanhaan eli väärään sekä uuteen eli oikeaan paikkaan, joten eihän siinä ollut muuta mahdollisuutta kuin käydä koko helvetin lista läpi, mutta turhaan.
Sitten rupesi vituttamaan ja rupesin nimike nimikkeeltä vertaamaan listoja toisiinsa, mitä vaikeutti se, etten ollut tietokantaankaan niin tarkka ollut elokuvien nimien suhteen ja siten sitä saikin päivitellä koko ajan ja siten se tarkastelu venähti, vaikka kuinka oli molemmat listat samaan aikaan ruudulla. No, sinänsä ihan hyvä tää tarkastelu, kun molemmista listoista puuttui yksi sama nimike (Children of the Corn 5) ja lisäksi manuaalisesti tehty lista (numerointia lukuun ottamatta) sisälsi ihan perushuolimattomuuksia eli useita nimikkeitä oli väärässä paikassa ihan ilman nimien muutteluitakin. No, L:n kohdalla sitten se suuri virhe sitten löytyikin, sillä olin viime lokakuussa unohtanut päivittää tietokantaan Lostin viimeisen kauden oston ja siitä se yhden nimikkeen puuttuminen sitten johtui.
Eipä olisi tääkään niin helposti osunut silmään, ellei mulla olisi kahta listaa, mutta ei tää silti ihan siistein juttu ollut. Kai ne Lostinkin jälkeiset nimikkeet joskus täytyy yhtenäistää molempien listojen osalta, että seuraavalla kerralla olisi vähän helpompi homma.

Nyt kuitenkin leffa. -->