PayPal-tilin luominen ja käyttö

Keskustelua DVD, HD DVD ja Blu-Ray levyistä. Aiheina mm. versiot eri alueilla, mahdolliset sensuroinnit ja tilauspaikat sekä Suomessa että ulkomailla.
Tero Nieminen
Täysloota
Täysloota

PayPal-tilin luominen ja käyttö

Post by Tero Nieminen »

PayPallista en löytänyt ketjua (hakusanalla PayPal) kun asia tuli ajankohtaiseksi OMG Entertainmentin maksumetodien vuoksi (eli siellä ei pysty maksamaan suoraan Visalla).
Loin itselleni PayPal-tilin Member-X:n suosiollisten vinkkien avulla.
Seuraavassa vähän lisää asian tiimoilta:

...joten siis totesin iselleni sopivimmaksi luoda "top-up"-PayPal-tilin johon voin siirtää massia oman verkkopankkini kautta. Rekisteröityessä sai ohitettua monta kohtaa eikä Visa-kortin kanssa tarvinnut alkaa häsläämään missään vaiheessa.

Katotaan ilmestyykö ne massit sinne ensi viikolla, ja jos ilmestyy niin suosittelen tätä nopsaa tapaa sellaisille joilla on omat verkkopankkitunnukset. :up:

http://paypalohje.blogspot.com/

Paypal-pikaopas ainoastaan pankkitiliä käyttäville:

Jos olet aloitteleva Paypal-käyttäjä niin luethan ensin koko tämän sivun ja varsinkin yllä olevan yleisohjeen Paypalista. Teksti sisältää tietoa turvallisuudesta ja paljon yleistietoa joka selventää tätä ohjetta.

Paypalin uusimpia ominaisuuksia on "Top Up" -siirto joka tarkoittaa yksinkertaisesti rahan siirtämistä suomalaiselta pankkitililtä Paypal-tilille. Tämä on siis loistava uutinen niille jotka eivät halua tai voi käyttää korttia maksamiseen. Paypal-pikaopas ainoastaan pankkitiliä käyttäville.

Jos sinulla ei vielä ole Paypal tiliä niin seuraa yllä olevaa ohjetta kohtaan 11. asti. Kun olet saanut tilin avattua voit välittömästi siirtää Paypal-tilillesi rahaa, kortin varmistusvaihetta ei siis TopUp-ominaisuutta käytettäessä tarvitse tehdä.

Kirjauduttuasi Paypal-tilille "My Account" -sivun ylälaidasta löytyy "Top Up Account" -linkki jota painamalla saat näkyville tilitiedot johon rahat tulee siirtää. Näillä tiedoilla rahat siis siirretään vain omalle Paypal-tilillesi. Kun rahat ovat siirtyneet, voit maksaa ostoksesi Paypal-tililtäsi myyjän Paypal-tilille.

Sivulta saat tarvittavat tiedot tilisiirtoa varten eli maksun saajan (Beneficiary Name), tilinumeron ja henkilökohtaisen siirtotunnisteen (Transfer ID) joka syötetään pankissa viesti-kohtaan. Kannattaa kopioida (Kopioi-Liitä) tiedot nettipankkiin jotta ne tulevat varmasti oikein, jos siirtotunnisteessa on yksikin merkki väärin niin maksu ei välttämättä tule perille. Maksun määrän päätät siis itse ja maksu lähetetään suomalaisesta pankista aina euromääräisenä. Jos olet tekemässä kauppoja esimerkiksi dollareissa niin joudut itse laskemaan kuinka paljon euroja sinun tulee Paypaliin siirtää. Kannattaa aina siirtää muutama prosentti ylimääräistä koska valuuttakurssit muuttuvat päivittäin ja summa muutetaan dollareiksi Paypalin omalla (huonolla) kurssilla. Tietenkin voit siirtää myös isomman summan kerralla tulevia kauppoja varten jos summan pitäminen tyhjänpanttina Paypal-tilillä ei haittaa. Tässä hyvä valuuttamuunnin ajankohtaisilla kursseilla.

Huomaathan että tilisiirto tulee tehdä pankkitililtä jonka omistajan nimi on sama kuin Paypal-tilillä, maksu ei muuten onnistu. Onnistunut maksu siirtyy Paypal-tilille 1-3 arkipäivän kuluessa ja Paypal ei veloita tästä siirrosta mitään. Kun rahat näkyvät Paypal-tililläsi voit suorittaa maksun myyjälle normaalisti eli yleensä heti oston jälkeen syöttämällä tietosi avautuvalle Paypal-maksusivulle tai klikkaamalla sähköpostiisi tulleesta laskusta Paypal-maksu linkkiä.

The_Sipi
IHME MIES
IHME MIES

Re: PayPal-tilin luominen ja käyttö

Post by The_Sipi »

Mulla on tili ollut jo pitkän aikaa. Joutui ottamaan tuon käyttöön, kun vuosi sitten tilailin Lemmingsejä. Hyvä on ollut senkin jälkeen. :up:

Adventurer
Omituinen saunoja
Omituinen saunoja

Post by Adventurer »

Itse olen vajaat pari vuotta käyttänyt PayPalia Visalla, eikä ole ollut pienintäkään ongelmaa. :JEEJEE:

Tero Nieminen
Täysloota
Täysloota

Post by Tero Nieminen »

Joo, varmaan toimii Visalla, mutta itellä tullut viimeaikoina vähennettyä kortin vinguttamista muutenkin ja vastaavasti enemmän verkkopankilla tehtyä maksusuorituksia/tilisiirtoja noiden Seligson & Nordnet-juttujen vuoksi. Mukavampaa kun rahat katoavat tililtä saman tien kun "kuollut lehmä" on vielä elossa eikä kuun lopussa tule Luottokunnalta laskua leffoista joita ei enää edes muista. ;)

Eli oikeastaan tämä PayPall-juttu tuli omalla kohdalla ihan sopivaan saumaan. :up:

Singapore Sling
Hardcore Hooligan
Hardcore Hooligan

Post by Singapore Sling »

Mulla on kans ollut Paypal käytössä pari kolme vuotta ja mitään ongemia ei oo koskaan ollut :JEEJEE:
Pillu, Pullo & Pallo!!!!

Member-X
Lapset sanovat: "Saatana on herra"
Lapset sanovat: "Saatana on herra"

Post by Member-X »

Tuo minun paypal-tili on ollut toiminnassa lähemmäs 10 vuotta.
Image

Dogsoldier78
Erilainen taputtaja
Erilainen taputtaja

Post by Dogsoldier78 »

Visan otin käyttöön pari kuukautta sitten ja eiköhän PayPalkin tule jossain vaiheessa tutuksi. Monesti meinannut kokeilla mutta ei vaan ole uskaltanut
Image

Join the Hohtoloota.net and save the forum. Posting messages guarantees membership. Would you like to know more?

JariM
HOHDOKAS
HOHDOKAS

Post by JariM »

Ihan hyvin on pp minullakin toiminut. Erittäin kätevää, jos haluaa tilata esim jenkeistä muttei halua käyttää tai ei ole visaa.
▬▬▬ι═══════════ﺤ

Hihhuli
Kultaloota
Kultaloota

Post by Hihhuli »

mulla on ollut kans paypal. Electron liitettynä ja pankkitilikin jos tahdon sinne siirtää massia.
O.o

Tero Nieminen
Täysloota
Täysloota

Post by Tero Nieminen »

Toimii!
25€ oli ilmestynyt tilille. "cheesy"

Atex
Pervosetä
Pervosetä

Post by Atex »

:hmmm: Ei mulla PayPal-tilillä mitään rahaa ole. Ostokset maksan Visa-laskulla. Kolme vuotta ollut käytössä ja hyvin on toiminut 8-)
Elokuva on parasta viihdettä

Tero Nieminen
Täysloota
Täysloota

Post by Tero Nieminen »

Atex wrote::hmmm: Ei mulla PayPal-tilillä mitään rahaa ole. Ostokset maksan Visa-laskulla. Kolme vuotta ollut käytössä ja hyvin on toiminut 8-)
Maksatko kaupassa ruokaostokset Visalla? :hugh:
Itse sanon aina "Pankki".
Leikki leikkinä; toimiihan se Visa täälläkin moitteettomasti, mutta kun ihan kaikissa nettikaupoissa ei vaan käy :ylioppilas:

Tero Nieminen
Täysloota
Täysloota

Post by Tero Nieminen »

Kätevää ja nopeata tuo PayPallilla maksu on kuin heinänteko...klik...klik...noin ja noin!

Taidan tästedes maksaa isoimman osan PayPallilla kun se on juurikin ja nimenomaan noin kätevää. :up:

Atex
Pervosetä
Pervosetä

Post by Atex »

Tero Nieminen wrote:
Atex wrote:Maksatko kaupassa ruokaostokset Visalla? :hugh:
Siis PayPal ostokset menevät visalla, mutta kaupassa maksan käteisellä :LOL4:
Elokuva on parasta viihdettä

Tero Nieminen
Täysloota
Täysloota

Post by Tero Nieminen »

^ Joo, kunhan kiusasin. ;)

Voikos MovieMail.ukssa maksaa PayPallilla?

Siellä on muutama mielenkiintoinen sininen:
http://www.moviemail-online.co.uk/film/ ... /?tag=5|84

Post Reply